Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om du inte har något övningsområde att stå på så kan jag godkänna rangeträning. Sen blir ju frågan om du behöver träna på tekniken eller om du behöver ha målträning?
Nu vet jag inte vad du har för krav på dig själv, men jag brukar ofta säga att 10% av längden är en bra måttstock för ett godkänt slag eller ej. Alltså bör du kunna anse att inom 16 meter från målet är ok från 160 meter.
Har du 150meters-skylt, pinne eller annat på rangen? En boll som träffar dessa skyltar på vägen ner mot marken (ner och framåt alltså) blir ofta helt okej 160 meters slag eftersom de i verkliga livet hade rullat ut lite grann (mer eller mindre beroende på spelare). Det kan vara en bra tanke att ha om du inte har mer bestämda mått på rangen.
Ställer ganska höga krav på mig! Har satt som mål att göra en runda under 80 slag iår.
Tyvärr har min hemmaklubb inte varit hcp-grundande första månaden den var öppen men gjorde då 4 rundor på 46 48 48 50 poäng, har nu gjort en runda på 46 när den var hcp-grundande och ligger just nu på 28 hcp, målet är att jag ska komma ner till singel.
Lägger drygt 6-10 timmar i veckan på träning exklusive rundor, där jag försöker gå 1 18-håls runda i veckan. Försöker även leta lite tider på kvällarna så jag kan gå ut på banan och gå ett par hål.
16 meter på 160 meters slag känns det som att jag är rätt säker på, dock är våra greener rätt så små så 16 meter på vissa hål känns väl långt ifrån.
Ska försöka fixa lite filmer på sving då jag känner att jag behöver lite feedback på den!