Citat:
Ursprungligen postat av
Iam-Varfor
Någon här som spelar med gpsklocka? Stämmer avstånd osv? Funderar på att skaffa antingen en klocka eller kikare, vad tycker ni är bäst?
Har använt kikare väldigt länge och provat klocka ett par gånger. Personligen skulle jag aldrig byta ut kikare mot klocka då jag lika ofta som att skjuta mot en pinne på green även kollar längd till olika platser. Något som de flesta klockor eller liknande inte gör.
Ur en ren generell synpunkt skulle jag dock säga att medelgolfare och uppåt tjänar både tid och säkerhet på en klocka. Det är viktigare att veta att det är 147 meter till mitt på green än att det är 152 meter till pinnen. Det blir fortfarande riktigt bra längdträning men även går det snabbare.
Citat:
Ursprungligen postat av
sjukaapojken
Förstår att svingen kommer bli helt annorlunda men jag spelar redan katastrofalt dåligt. Kommer spela i många år till och jag kan inte fortsätta med min nuvarande sving. Ska försöka hitta någon att träna med också, men känner ingen som är speciellt bra att se andras fel och kan ge tips etc. så kommer nog få bli lektioner. 30 min - 1h i början, ca en veckas träning, lektion igen, 2 veckor sedan en sista lektion kanske? Så man får lite uppföljning..
Får be om ursäkt att jag var lite otydlig. När jag menar tränar med så syftar jag på en instruktör som gör uppföljningar.
De flesta instruktörer ger ju riktigt bra priser på paketlektioner (alltså flera t.ex. 25min lektioner) för att kunna göra just det. Och jag tror att för dig vore det väl investerade pengar om du vill spela golf länge. Konstant uppföljning så att du hela tiden vet garanterat att du är på väg åt rätt håll.
Citat:
Ursprungligen postat av
Whatevah
Ytterligare en fantastisk runda.
Inledde med att provsvinga spoon förbi dam-tee, det satte standarden på första 9, ett skyfall under 1 och 2:an gjorde att man var skönt nedkyld och stel. 3 bogeys och 5 dubblar och ett par senare checkade jag in på 49 slag och rundan var väl i princip körd. Inleder sista 9 med chip 3 putt (%¤"#¤" platå green) för trippel och är sådär nöjd. Fortsätter att slå dåliga järnslag, halvtopp var nästan alla men dom landar på green, 2 putt par eller 3 putt bogey gör att sista 9 blir 41 slag (sista 8, +2 vilket är det jag ska komma ihåg av dagen) och en "okej" runda utifrån förutsättningarna. Jag slog bara ut 1 boll med drivern och 1 med spoon (som överlevde en 40m flygtur som tur var), vilket jag ser som ett steg i rätt riktning.
Träffade du bollen med en provsving på första tee?