2013-05-22, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesDeen
Jag menade att jag slog som du gjorde när jag var sen med överkroppen. Kom lite bakåtlutad och efter med överkroppen. Nu får jag med överkroppen i slagen och bättre bollbana.

Aha, nej så är det inte... däremot vet jag nu vad du menar, fick mycket bättre träffar med järn när jag gjorde så(+höga).

Hur överkroppen ska vara i slagen vet jag inte riktigt, har kollat lite klipp men jag vet inte om det är något som kommer naturligt eller om det måste "tränas in". Försöker jag ändra på överkroppen i svingen känns det bara fel.

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Det kan vara så hemskt mycketsom skapar dina problem så att tipsa blir svårt utan att ha en aning om hur svingen din ser ut.

Förstår det, ska försöka få det filmat
Citera
2013-05-22, 19:36
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten
Aha, nej så är det inte... däremot vet jag nu vad du menar, fick mycket bättre träffar med järn när jag gjorde så(+höga).

Hur överkroppen ska vara i slagen vet jag inte riktigt, har kollat lite klipp men jag vet inte om det är något som kommer naturligt eller om det måste "tränas in". Försöker jag ändra på överkroppen i svingen känns det bara fel.

Förstår det, ska försöka få det filmat

Överkroppen ska röra sig över underkroppen, dels ur en teknisk synpunkt men framförallt ur en fysiologisk. Börjar du svinga där du lutar överkroppen ut ifrån underkroppen på något vis så är du ute och ber om en ryggskada.
Citera
2013-05-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bogey-to-birdie
Skaffade formgjutna sulor för ett tag sedan vilket gjort underverk för min rygg och fötter! Efter en runda känner jag knappt några smärtor överhuvudtaget! MEN och det är ett stort men. Sen sulorna kom in i skorna har min slag blivit (en aningens) orena. Nu undrar jag om andra som skaffat sulor haft liknande problem. Det är allt från duffar till toppar.
Sulorna är som mest uppbyggda cirka 5-6 mm i hälen med stötdämpning och det känns ungefär som det är det som är skillnaden i träffen. Är det hjärnspöken i huvudet på mig eller kan jag ha rätt? Dela gärna med er av tips hur ni kommit tillrätta med era problem om ni haft liknande...
Dessutom är jag numera även orolig var bollen tar vägen och lyfter huvudet för fort och då blir ju resultaten helt åt hel-ete.
Bogey-to-Doublebogey

Låter mest troligt som hjärnspöken. Fick något liknande yips förut och försökte slå barfota. Blev lika dåligt ändå. Bara fortsätta nöta enligt mig.
Citera
2013-05-22, 22:42
Medlem
Har säkert frågats om det förut men nu gör jag det igen... Någon som vet en app där man kan fylla i greenträffar, antal puttar osv för att föra statistik? Finns scorekort också så är det ett plus. Appen ska vara gratis.
Senast redigerad av XxDrag0N-Sl4y3RxX 2013-05-22 kl. 22:49.
Citera
2013-05-22, 22:44
Medlem
Gött äntligen lossna de!68 slag på hemmabanan med 6 birdies och 3 bogeys
Citera
2013-05-22, 23:32
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Har säkert frågats om det förut men nu gör jag det igen... Någon som vet en app där man kan fylla i greenträffar, antal puttar osv för att föra statistik? Finns scorekort också så är det ett plus. Appen ska vara gratis.
Tror det finns ett par sådana appar postade 4-5 sidor bakåt i tråden
Citera
2013-05-22, 23:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

GameBook använder jag de få gånger jag gör det på mobilen, kika på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Pulverbooi

Grattis! Första rundan under 70 är alltid speciell!
Citera
2013-05-22, 23:45
Medlem
Whatevahs avatar
Är både nöjd och missnöjd med dagens runda. Hade enorma problem med wedgespelet, både runt greenerna och från 100-40m. Men räddar upp många situationer med bra puttning och hittar lite känsla nära greenerna. Landar på 82 slag, vilket är bra för mig men kändes som jag lämnade 6-7 slag ute på banan. Hade tex max 50m kvar på alla par 5 hål efter 2 slag och gör 1 par och 3 bogeys, vilket känns riktigt surt.

Får bli några timmars nötande på rangen med wedgarna för att hitta både längdkänsla och bollträff. Finns det bra övningar eller tankar för detta eller är det bara sikta flaggor och slå?
Citera
2013-05-23, 00:03
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulverbooi
Den dagen jag går under 70 slag kommer jag bjuda hela flashback på champagne!
Citera
2013-05-23, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjebbosten

Jag drar lite i vänsterarmen när jag börjar svingen då får jag med överkroppen. Vet inte om det är rätt men det har blivit en fruktansvärt förbättring
Citera
2013-05-23, 00:04
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Är både nöjd och missnöjd med dagens runda. Hade enorma problem med wedgespelet, både runt greenerna och från 100-40m. Men räddar upp många situationer med bra puttning och hittar lite känsla nära greenerna. Landar på 82 slag, vilket är bra för mig men kändes som jag lämnade 6-7 slag ute på banan. Hade tex max 50m kvar på alla par 5 hål efter 2 slag och gör 1 par och 3 bogeys, vilket känns riktigt surt.

Får bli några timmars nötande på rangen med wedgarna för att hitta både längdkänsla och bollträff. Finns det bra övningar eller tankar för detta eller är det bara sikta flaggor och slå?
mitt problem med wedge-träning är att det är jättestor skillnad att slå på matta kontra på banan. Har inget övningsområde för wedgar heller på hemmabanan
Citera
2013-05-23, 00:14
Medlem
Iam-Varfors avatar
Skulle gärna ha lite tips på vad ni tänker på och hur ni tränar slag från 160m till green, har inga övningsområden på klubben utan det blir bara rangen och känns svårt att veta exakta längder osv där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in