Flashback bygger pepparkakshus!
2010-01-20, 22:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Text

Mycket av det där kan jag känna igen. Men jag måste säga att det är lite störande när folk inte kan gå på, har man ett hål framför sig är det bara att släppa förbi.

Det värsta jag varit med om är någon gång då jag har stått mitt på fairway och någon från något annat hål slagit en boll och jag utan att veta att bollen är på väg i min riktning duckar och bollen snuddar mig precis. Sen har jag varit med om att bollen rullat mellan mina ben några gånger. Rätt läskigt.

Någon som gjort Hole in One?
Citera
2010-01-21, 00:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Aldrig lyckats med en H-I-O ännu men varit närmare än jag vill erkänna. Däremot har jag lyckats med konststycket att träffa mig själv med mitt egna slag. Blivit träffad av fem andra bollar varav två av dessa på rangen på mitt jobb i Norge.
Citera
2010-01-21, 16:09
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Däremot har jag lyckats med konststycket att träffa mig själv med mitt egna slag. Blivit träffad av fem andra bollar varav två av dessa på rangen på mitt jobb i Norge.

Träffade mig själv i ögonbrynet när jag var mindre. Låg mask bakom en stenbumling under en tävling men när jag var 13 var det full attack som gällde hela tiden så att slå ut sig var aldrig ett alternativ. Så tänkte slå över den istället, tar i för kung och fosterland vilket man aldrig bör göra. Resulterar förstås i en topp rätt in i stenen och med en jäkla fart slungas bollen tillbaka mot mig, innan jag hinner regerar träffar den hårt i ögonbrynet. Bakom mig hör jag min medspelare säga "Du vet att det är två slags plikt för det där va?". Var rätt tyst resten av den rundan.
Citera
2010-01-21, 16:16
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Träffade mig själv i ögonbrynet när jag var mindre. Låg mask bakom en stenbumling under en tävling men när jag var 13 var det full attack som gällde hela tiden så att slå ut sig var aldrig ett alternativ. Så tänkte slå över den istället, tar i för kung och fosterland vilket man aldrig bör göra. Resulterar förstås i en topp rätt in i stenen och med en jäkla fart slungas bollen tillbaka mot mig, innan jag hinner regerar träffar den hårt i ögonbrynet. Bakom mig hör jag min medspelare säga "Du vet att det är två slags plikt för det där va?". Var rätt tyst resten av den rundan.

Nu har man sadlat om till en safe-spelare och kan inte spela i tuff terräng över huvud taget!
Citera
2010-01-21, 16:34
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Det där är nog mitt största problem än i dag. Drabbas tyvärr på tok för ofta av tanken "....ja men tusan.... Tiger hade nog gått för det...". Det gäller både i skogsbryn lika väl som att nå en green som jag innerst inne vet att jag inte kan nå om jag inte får på ett komplett 100%-igt PGA-Tour-slag. Finns det bara en teoretisk chans så bromsar jag aldrig. Å det är ju synd att påstå att det spelet belönat mig de senaste åren...
Citera
2010-01-21, 17:43
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Det där är nog mitt största problem än i dag. Drabbas tyvärr på tok för ofta av tanken "....ja men tusan.... Tiger hade nog gått för det...". Det gäller både i skogsbryn lika väl som att nå en green som jag innerst inne vet att jag inte kan nå om jag inte får på ett komplett 100%-igt PGA-Tour-slag. Finns det bara en teoretisk chans så bromsar jag aldrig. Å det är ju synd att påstå att det spelet belönat mig de senaste åren...

Forra sasongen borjade jag pa inradan spela mer safe. Hade nagra stenbumlings-lagen men spelade mig ur istallet for att attackera. Blev sjalv forvanad over att det faktiskt var tillfredstallande att radda bogey/par med ett safeshot. Sen kom jag ju pa att jag antagligen skulle do pa flacken av en bollretur i pannan...

Starttid 10.00 imorgon, vantas 24-30 grader och sol. Ny bana utan caddie dock, sa forstar att ni tycker synd om mig...
Citera
2010-01-21, 20:00
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness

Starttid 10.00 imorgon, vantas 24-30 grader och sol. Ny bana utan caddie dock, sa forstar att ni tycker synd om mig...

Ja stackars sate.
Citera
2010-01-21, 23:53
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Forra sasongen borjade jag pa inradan spela mer safe. Hade nagra stenbumlings-lagen men spelade mig ur istallet for att attackera. Blev sjalv forvanad over att det faktiskt var tillfredstallande att radda bogey/par med ett safeshot. Sen kom jag ju pa att jag antagligen skulle do pa flacken av en bollretur i pannan...

Vart spelas det någonstans?
Citera
2010-01-22, 10:22
Medlem
Sightnesss avatar
Citat:
Vart spelas det någonstans?

Samui, Thailand. Bra varmt blev det. Greentraff pa ett par 4, en birdie och +3 sista 9. Nojd i varmen. Attackerade over ett bergsparti pa ett par 5 ocksa, som jag nyss sa att jag slutat med .. haha!

Sjuuk utsikt, spela denna bana om ni har vagarna forbi!

http://img.mekk.nu/upload/beb4b6f6ef306f6d583e0ae36c6819bc.jpg
Jobbig green langt darborta, bara att limma dit den med en jarn 6:a
Citera
2010-01-22, 16:49
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Samui, Thailand. Bra varmt blev det. Greentraff pa ett par 4, en birdie och +3 sista 9. Nojd i varmen. Attackerade over ett bergsparti pa ett par 5 ocksa, som jag nyss sa att jag slutat med .. haha!

Sjuuk utsikt, spela denna bana om ni har vagarna forbi!

http://img.mekk.nu/upload/beb4b6f6ef306f6d583e0ae36c6819bc.jpg
Jobbig green langt darborta, bara att limma dit den med en jarn 6:a

Låter grymt härligt!

Du har inte spelat Springfield där i närheten?
Citera
2010-01-22, 19:54
Medlem
Bobbo.s avatar
Ser riktigt najs ut! Börjar onekligen rycka i golftarmen.
Citera
2010-01-23, 14:54
Medlem
Citat:
Aldrig lyckats med en H-I-O ännu men varit närmare än jag vill erkänna. Däremot har jag lyckats med konststycket att träffa mig själv med mitt egna slag. Blivit träffad av fem andra bollar varav två av dessa på rangen på mitt jobb i Norge.

Vilken klubb i Norge har du jobbat på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in