2013-06-26, 16:20
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YO-M8
Som vanligt då.... Den första och sista gången jag beställde därifrån var allt fel. Fel modeller, fattades grejer och allmänt otrevliga på mailen.
Finns så mycket bättre shoppar i UK!
Lust att tipsa om några?
Citera
2013-06-26, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Då ska du börja med att vrida vänster hand mer vänster, prova med att bara se en knoge på vänster hand till att börja med. Det bör räta upp bollflykten lite grann, känns det konstigt är det bara ett bevis på att du är på väg åt rätt håll!

Annars får vi börja gå in på andra svingtekniska saker.

Tack! Ska testa detta. Återkommer med rapport.
Citera
2013-06-26, 16:55
Medlem
tjorven86s avatar
Vad tror ni om en Ping G2? Har ett lättspelat nybörjarset som jag tänkte komplettera med en begagnad G2:a för att spela på till och med nästa sommar innan jag byter upp mig. Visst är det ingen banbrytande teknologi men behöver bara en lättspelad driver till och börja med. Har ni någon erfarenhet av denna klubba?
Citera
2013-06-26, 17:01
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Det kan du.

Nice! Hur gör man då ? Det finns ju bara svenska banor när man ska registrera en runda.
Senast redigerad av Sebbee8 2013-06-26 kl. 17:17.
Citera
2013-06-26, 17:49
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Nice! Hur gör man då ? Det finns ju bara svenska banor när man ska registrera en runda.

Logga in på Golf.se.
Klicka Min HCP>Ny registrering av HCP.
Tryck i "Eller ange klubb och bana". Skriv i Banan och Klubb. Done.
Citera
2013-06-26, 18:34
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Lust att tipsa om några?

Kan rekommendera Onlinegolf. Har aldrig haft problem med beställningar därifrån, Frakt tar ca 1 vecka.
http://onlinegolf.co.uk/
Citera
2013-06-26, 21:19
Medlem
Sebbee8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Logga in på Golf.se.
Klicka Min HCP>Ny registrering av HCP.
Tryck i "Eller ange klubb och bana". Skriv i Banan och Klubb. Done.

Tackar
Citera
2013-06-26, 21:33
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Kan rekommendera Onlinegolf. Har aldrig haft problem med beställningar därifrån, Frakt tar ca 1 vecka.
http://onlinegolf.co.uk/
Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av Sebbee8
Tackar
Vart har du varit och spelat någonstans?
Citera
2013-06-26, 22:06
Medlem
sjukaapojkens avatar
Tjena!

Har en fråga ang längd på klubbor. Jag är 195 cm lång och har förlängt mina klubbor ca 1 cm tror jag, var länge sedan jag köpte dom. Men det känns fortfarande inte tillräckligt. Min uppställning ser väldigt dålig ut om man kollar bakifrån. Jämför man med en "vanlig" uppställning har jag mycket böjdare ben samt rygg. Känns som jag måste "krypa ihop" för att nå bollen. Sedan när jag slår böjer jag vänsterbenet överdrivet mycket inåt, antar att det är för att nå bollen. Den här rörelsen: "<" om ni förstår. Sen sträcker jag så klart ut det när jag vrider runt. Detta gör att jag får en mycket varierande vertikal position på klubbladet vid bollträff och det blir ungefär 1/3 duff 1/3 topp och 1/3 bra träff. Känns inte som jag kan "standardisera" min sving riktigt.

Gissar att jag skulle behöva förlänga mina klubbor säkert 5 cm för att kunna ha en normal uppställning och sving. Men det känns bara så mycket och har aldrig hört om någon som förlängt så mycket. Detta innebär ju dessutom att jag skulle behöva förändra min sving totalt, men det är jag beredd att göra eftersom jag i nuläget fortfarande inte kan slå bra även fast jag spelat från och till i ett flertal år.

Sorry för långt inlägg men min fråga är alltså: Hur mycket behöver jag förlänga mina klubbor (ungefär)? Om det inte behövs, hur ska jag isf få till en normal sving?

MVH
Citera
2013-06-26, 22:45
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjukaapojken
Tjena!

Har en fråga ang längd på klubbor. Jag är 195 cm lång och har förlängt mina klubbor ca 1 cm tror jag, var länge sedan jag köpte dom. Men det känns fortfarande inte tillräckligt. Min uppställning ser väldigt dålig ut om man kollar bakifrån. Jämför man med en "vanlig" uppställning har jag mycket böjdare ben samt rygg. Känns som jag måste "krypa ihop" för att nå bollen. Sedan när jag slår böjer jag vänsterbenet överdrivet mycket inåt, antar att det är för att nå bollen. Den här rörelsen: "<" om ni förstår. Sen sträcker jag så klart ut det när jag vrider runt. Detta gör att jag får en mycket varierande vertikal position på klubbladet vid bollträff och det blir ungefär 1/3 duff 1/3 topp och 1/3 bra träff. Känns inte som jag kan "standardisera" min sving riktigt.

Gissar att jag skulle behöva förlänga mina klubbor säkert 5 cm för att kunna ha en normal uppställning och sving. Men det känns bara så mycket och har aldrig hört om någon som förlängt så mycket. Detta innebär ju dessutom att jag skulle behöva förändra min sving totalt, men det är jag beredd att göra eftersom jag i nuläget fortfarande inte kan slå bra även fast jag spelat från och till i ett flertal år.

Sorry för långt inlägg men min fråga är alltså: Hur mycket behöver jag förlänga mina klubbor (ungefär)? Om det inte behövs, hur ska jag isf få till en normal sving?

MVH

Din längd har inget med det att göra - det är avstånd mellan hand och mark som spelar roll. Senast igår hade jag en custom fitting med en kille på 193 cm som passade bäst med en halv tum korta skaft.

Vi pratar aldrig centimeter i klubbmakarvärlden utan tum, halva och hela. Att du förlänger en tum är inget konstigt, oftast har man visserligen aldrig såna set hemma. Men leverantörerna brukar alltid ha det i sitt eget varulager. Det enkla svaret blir att genomföra en custom fitting hos någon som har lite koll, då bör du direkt få veta om det är utrustning eller inte som skapar dessa svingfel.
Citera
2013-06-26, 22:50
Medlem
sjukaapojkens avatar
Citat:
Din längd har inget med det att göra - det är avstånd mellan hand och mark som spelar roll. Senast igår hade jag en custom fitting med en kille på 193 cm som passade bäst med en halv tum korta skaft.

Vi pratar aldrig centimeter i klubbmakarvärlden utan tum, halva och hela. Att du förlänger en tum är inget konstigt, oftast har man visserligen aldrig såna set hemma. Men leverantörerna brukar alltid ha det i sitt eget varulager. Det enkla svaret blir att genomföra en custom fitting hos någon som har lite koll, då bör du direkt få veta om det är utrustning eller inte som skapar dessa svingfel.

Stort tack för snabbt och informativt svar! Denna tråd kommer jag följa Tänkte det skulle bli nya klubbor denna säs så passar perfekt att göra en custom fitting i samband med det. Allt gott!
Citera
2013-06-27, 06:32
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Lust att tipsa om några?

Självklart! golfbuyitonline.com har jag handlat endel ifrån. Funkar mycket bättre enligt mig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in