Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-24, 17:35
Medlem
Jag anser absolut att Mizuno är ett underskattat märke i Sverige. Det är knappast ett märke som folk (utom några få låghcpare) nämner när de ger exempel på bra klubbor.
Citera
2008-07-24, 17:52
Moderator
Gromguttens avatar
Mizuno är mitt alternativ efter att Ben Hogan blev køpt av Callawayludren (mina är från -02 så de är obesudlade). Har legat ganska høgt i pris men finishen är ju oantastlig och kvaliteten något som motsvarar Bens gamla produkter.
Citera
2008-07-24, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens89
Jag anser absolut att Mizuno är ett underskattat märke i Sverige. Det är knappast ett märke som folk (utom några få låghcpare) nämner när de ger exempel på bra klubbor.

Det är ju just för att det inte är så vidare känt.
Citera
2008-07-24, 23:31
Medlem
Första posten, here we go!

Hur går man tillväga för att utöka längden på sina slag? Jag har 17 i hcp men tycker själv att jag slår riktigt kort. Runt 150m med järnfemman.. Nu är jag kanske inte så aktiv som jag var för några år sedan då man var på banan nästan varje dag, men är det styrketräning som gäller eller behöver jag bara ändra min sving/nöta, nöta, nöta?

Tacksam för svar på en kanske idiotisk fråga?
Citera
2008-07-25, 07:21
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke123

Hur går man tillväga för att utöka längden på sina slag? Jag har 17 i hcp men tycker själv att jag slår riktigt kort. Runt 150m med järnfemman.. Nu är jag kanske inte så aktiv som jag var för några år sedan då man var på banan nästan varje dag, men är det styrketräning som gäller eller behöver jag bara ändra min sving/nöta, nöta, nöta?

Det kan räcka med lite styrketräning, men det kan även vara svingen, har du kollat den tillammans med en pro??

Själv så hade jag ökat 10 meter tills i år och fått en mycket bättre bollträff, JAg satsade mycket på bål träning i samband med övrig styrketräning, blir du starkare i bålen så svingar du igenom bättre.
Citera
2008-07-25, 10:38
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:

Styrketräning kan vara kontraproduktivt då nyckeln till att kunna sätta bra tryck på bollen är att man är något sånär rörlig i kroppen. Mer fokus på swingen är nog det rätta receptet.
Citera
2008-07-25, 11:31
Medlem
Känns som att det är väldigt olika person till person. Jag har ökat 10 meter i år genom swingen men vet att jag kan öka 10 till genom styrketräning så en bra kombination är väl att föredra.
Citera
2008-08-01, 13:30
Medlem
Tack för alla svar!

Har en liten fundering.. Brukar ha problem att kunna räkna hur många poäng man får per runda. Är det någon som har något tips hur man enklast räknar ut sin score efter en runda?
Citera
2008-08-01, 14:07
Medlem
Cap. Morgans avatar
Citat:
Tack för alla svar!

Har en liten fundering.. Brukar ha problem att kunna räkna hur många poäng man får per runda. Är det någon som har något tips hur man enklast räknar ut sin score efter en runda?

Förbered ditt scorecard med att fylla i de extraslag du erhåller per hål innan du slår ut så är det enkelt att hålla koll under rundans gång.
Citera
2008-08-01, 21:26
Medlem
Säg att du har 27 erhållna slag på slopen.

På de hålen med index 1-9 får du två poäng för en dubbelbogey, 3 poäng för en bogey och en poäng för en trippel. Hålen med index 10-18 så måste du däremot göra en bogey för 2 poäng. Fattar du?
Citera
2008-08-10, 20:36
Medlem
mishimas avatar
Henrik Stensson har chansen att ta hem PGA-mästerskapen. Faller lätt i skymundan under OS. Det skall bli skoj att följa under kvällen.
Citera
2008-08-10, 21:42
Medlem
chimens avatar
Attans att man inte har Viasat Golf. Ja, det är ju faktiskt en väldigt stor händelse om han som första svensk lyckas vinna en major. (Bland herrarna alltså)

Edit: Går visst på TV8! Härligt!
Senast redigerad av chimen 2008-08-10 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in