2013-10-05, 20:26
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodiak
Kanske mer på temat "Golf och allt som INTE hör där till!"

Någon som har mer info om händelsen, proffset, vilken bana mm?

http://www.golf.se/Folja/Nyheter/201...angd-for-fusk/

http://www.golf.se/Global/SGF/Om%20S..._JurN_8-14.pdf
Citera
2013-10-06, 04:20
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
http://www.golf.se/Global/SGF/Om%20S..._JurN_8-14.pdf

Wow, tack!
Citera
2013-10-06, 16:56
Medlem
Verbeeks avatar
http://blogg.sahlstromgolf.se/#comments16

Här är hans egna kommentarer. Dock får han mothugg av många andra duktiga spelare som Kristoffer Broberg,Kevin Dyckman,Richard Pettersson förutom Fredrik Qvicker och Jesper Kennegård som han spelade med.

Enligt kommentarerna så har visst bollen brytit mot Newtons lagar och rullat uppåt i en backe.

Detta var dock inte det första som hänt Sahlström. Han har tidigare fått åka ut med domaren och kontrollräkna slagen på ett hål då Sahlström och markören inte var överens om antalet slag.

Så nu är jag 99,9% säker att han flyttat bollen efter ha läst protokollet och samt andra historier jag hört. Inte för jag direkt känner Kennegård och Qvicker men jag har spelat med dom och de gav ett rekorderligt intryck så jag har ingen anledning att tvivla på deras uppgifter.
Senast redigerad av Verbeek 2013-10-06 kl. 17:10.
Citera
2013-10-06, 21:27
Medlem
Hmm är det en slump att Sahlström har två tävlingar med DQ som resultat i år? Kan ju vara ett felsignerat scorekort eller dyl, men ändå...
Senast redigerad av kodiak 2013-10-06 kl. 21:34. Anledning: Glömde frågetecken...
Citera
2013-10-07, 11:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Stackare - förstör sporten genom att fuska och har inte stake nog att erkänna det trots att alla bevis pekar mot honom.

Tar för givet att det är kört för honom och troligen kommer han aldrig ha mycket att göra på någon av de svenska tourerna i framtiden.
Citera
2013-10-09, 23:29
Medlem
Om man läser kommentarerna på bloggen så ser man att många av inläggen är skrivna av samma person, i olika namn. Fusk är ju såklart aldrig okej.

Var själv ut på hemmabanan tidigare idag för en avslutningsrunda med polaren (3.8hcp). Gick första 9 runt på 27 slag netto (SHCP 23) och sprängde äntligen Sub40-vallen och spöade honom scratchmässigt! Aldrig spelat så bra golf i min korta karriär. Sista nio så rasade det dock fullständigt och slog en snörplig 45. En ordentlig besviken, stor, sänkning blev det.

Golf är en fantastisk sport.
Citera
2013-10-13, 09:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Avslutade själv troligtvis säsongen i Sverige i fredags med en runda på Holms GK strax utanför Halmstad. En riktigt sur 78 blev det till slut på grund av ett riktigt usel utslag på första nio, dålig puttning överlag och en stängd krog efter nio hål. 38-40.

Men väldigt imponerad över Holms GK! Om ni får chansens i höst så ksulle jag rekommendera ett besök väldigt varmt, kul bana som är i riktigt bra skick för att vara mitten av oktober!
Citera
2013-10-13, 15:32
Medlem
Whatevahs avatar
Fick tillslut tid för att spela 9-hål. Fick till det hyfsat när slagen började sitta och gick runt på 39, men det finns lite att jobba på till nästa säsong. Från ungefär 130 och in har jag "bra" längdkontroll och precision (det är inte här jag tappar slag iaf). Däremot 150+ samt att psykiskt göra rätt på tee är vad fokus ska ligga på, även om det inte är så kul.
Citera
2013-10-13, 15:39
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatevah
Fick tillslut tid för att spela 9-hål. Fick till det hyfsat när slagen började sitta och gick runt på 39, men det finns lite att jobba på till nästa säsong. Från ungefär 130 och in har jag "bra" längdkontroll och precision (det är inte här jag tappar slag iaf). Däremot 150+ samt att psykiskt göra rätt på tee är vad fokus ska ligga på, även om det inte är så kul.

Är du nöjd med säsongen annars då..?

Jag var ute förra veckan och lirade, och efter 15 spelade hål var jag totalt -2 efter fem gjorda birdies.
Efter 18 var jag +5
Citera
2013-10-14, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jag var ute förra veckan och lirade, och efter 15 spelade hål var jag totalt -2 efter fem gjorda birdies.
Efter 18 var jag +5

Sådant som får en att vilja strypa första bästa person. Var med om en liknande runda för två veckor sedan, låg riktigt bra till inför 16de, +1. Drar då två bollar out direkt på utslaget, lyckas dock rädda trippeln. På 18de har jag 40meter kvar efter en bra drive, tro fan jag drar en socket med wedgen. Slutade med en 76a.

Som vanligt kom säsongen lite sent för min del och var egentligen först i September som jag började spela rundor lite mer frekvent. Efter ovanstående 76a kom jag dock ned till hcp 8 som var årets mål. Inför nästa säsong ska jag köpa en ny spoon samt vässa inspelen från 110-20m. Alldeles för många fina möjligheter som kastats bort i år på grund av uselt wedgespel.
Citera
2013-10-14, 21:33
Medlem
Herregud, vad är det för fel på mig... finns 2 hål på första 9 där jag 90% av gångerna slår första utslaget vänster in i skogen och dessa borde vara lätta. senast så går jag på par på index 1 och 3 men streckar på de 2 skit hålen där jag såklart slår vänster in i skogen. Slutar på 18p efter 9 hål...
Citera
2013-10-14, 22:01
Medlem
Whatevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Är du nöjd med säsongen annars då..?

Delvis, hade en svacka i mitten på säsongen när jag inte kunde träffa en fairway med drivern. Efter jag löste det, var det en mängd mentala kollapser som förstört nästan alla bra rundor (jag har börjat tänkt på vad jag gör och vad jag inte får göra) dvs antingen slagit tok hook med driver eller spoon. Slagit bort segern i nästan alla tävlingar på 1 eller 2 hål. Men det positiva är att jag är en betydligt bättre (och jämnare) spelare än när säsongen inleddes, jag gör fler birdies har fler lägen och en lägre score. Nått 2/3 mål för säsongen, att gå under 80 och flera 9-håls segment under 40 (dessvärre har de nästan alltid inletts eller följts upp av höga 40). Stannade precis över hcp målet att nå singel.

Under kommande säsong ska jag ta fler lektioner, byta järnklubbor och förhoppningsvis kunna spela lite oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in