2012-07-29, 14:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Personligen tycker jag att Cobras S3 ger jävligt mycket pengar för klubborna. X22 har varit med ett tag och Callaway har börjat köra lite på autopilot med dessa. Diablo Edge har nått år på nacken, gillade inte klubborna då. Tror inte jag gör det nu heller.

Vad dum jag är - mycket klubba för pengarna menar jag!
Citera
2012-07-29, 15:40
Medlem
Farsan köpte ett Cobra S3 Max-set för ett par månader sedan. Han har legat och harvat runt hcp 25 i ca 15 år och dom senaste 6-7 åren med ett "spelförbättrande" set.

Efter inköpet så har han nu gått ner till 18 och spelar stabilt runt sitt hcp där. Självklart lite nytändning med ny utrustning men klubban passade honom så pass mycket bättre att det faktiskt gjorde stor skillnad.

Jag kan inte prata för de andra seten men S3 max är verkligen peka och skjut. Dock inte sagt att det passar för alla, men inte hört någon än som har köpt det och varit missnöjd
Citera
2012-07-30, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Farsan köpte ett Cobra S3 Max-set för ett par månader sedan. Han har legat och harvat runt hcp 25 i ca 15 år och dom senaste 6-7 åren med ett "spelförbättrande" set.

Efter inköpet så har han nu gått ner till 18 och spelar stabilt runt sitt hcp där. Självklart lite nytändning med ny utrustning men klubban passade honom så pass mycket bättre att det faktiskt gjorde stor skillnad.

Jag kan inte prata för de andra seten men S3 max är verkligen peka och skjut. Dock inte sagt att det passar för alla, men inte hört någon än som har köpt det och varit missnöjd

Jag har också S3 Max och är även jag nöjd, har dock inte så mkt att jämföra med.
Citera
2012-07-31, 00:58
Medlem
Cobra S3 verkar bra mycket roligare än "Max"-versionen. i Synnerhet om man vill kunna utvecklas lite med klubban.
Citera
2012-07-31, 08:17
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kagtuss
Cobra S3 verkar bra mycket roligare än "Max"-versionen. i Synnerhet om man vill kunna utvecklas lite med klubban.

Snackar herrn om bladklubborna S3 Pro nu?
Citera
2012-08-01, 17:17
Medlem
någon som har varit på dormys outlet i ängelholm?
hur är priserna och utbudet på klubbor?
Citera
2012-08-01, 19:01
Medlem
aficios avatar
Tjena alla golfare!

Jag har just nu en 56 gr CG15, men söker nu efter en 52 gr av samma modell. De har dock inga på dormy, och hittar inga på nätet heller. CG16 verkar ju vara det som gäller nu. Men har någon koll på om man kan hitta den gamla goingen CG15 fortfarande?
Är det förresten någon som testat båda modellerna, och känt någon större skillnad mellan CG15 och CG16?

Btw så spelar jag själv med Cobra S3 Max (Hcp17) och är mycket nöjd med dessa!
Citera
2012-08-02, 00:16
Medlem
Tänkte fråga lite om det här med bollar... Jag har lirat golf i ett par år, har dock inte blivit så mycket spelande per sommar med ett undantag för i år då jag fastnat för sporten på riktigt. Ligger på HCP 28 just nu men sänker mig var och varannan runda så räknar med att ligga på 20-23 innan den här säsongen tar slut, beroende på hur mycket spel det blir. Nog om detta, bollar var det ja. Har funderat lite på hur viktigt det är för mig som höghandicappare att spela med en "riktig" boll, om man bortser från det psykiska övertaget man självklart får (om än litet) när man spelar med en Titleist Pro V1X gentemot en boll man inte ens känner till märket på. Jag har en kasse full med bollar av alla dess slag, både fina bollar med välkända märken som Titleist, Nike och TopFlite och andra jag inte har en aning om vad det är för märke som nästan blivit missfärgade efter att ha legat i något vattenhinder bra länge innan jag hittat den. Spelar det någon roll för mig om jag lirar med en fina dyra bollar som går på 350:-/dussin, eller kan jag lika gärna spela med mina upphittade "kasse-bollar"? Slår 220-250m med min driver, lite olika beroende på hur bra slaget är. Kommer jag slå längre med en bättre boll? Få bättre "spinn", känsla eller något annat? För jag själv märker ingen skillnad tror jag, oavsett vad jag spelar. Förutom att det gör mycket ondare att slå bort en boll som går på 350:-/dussin än en boll jag hittat ute i skogen. Och bollar slår jag bort, oftast 1-3 bollar per 18 hål...

Spelade en tvåboll med en okänd, ganska trevlig dock, man som hade runt 10 i HCP som hittade en boll i ett vattenhinder, tog upp den och sa "nej, den här kan jag inte spela på, aaalldeles för hård, vill du ha den?". Jag tackade ju bara och tog emot, och inte märkte jag någon skillnad när jag spelade på den jämfört med mina andra bollar som är av märken i alla dess former. Det var då jag började tänka på det här med bollar, om det är värt att lägga ned dyra pengar för att få en bättre boll när man har ett så högt handicap som mig. Förstår att det är annat för proffsen dock...
Citera
2012-08-02, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertberg
någon som har varit på dormys outlet i ängelholm?
hur är priserna och utbudet på klubbor?
Jag är där några gånger om året när jag har vägarna förbi.

För att gör de enkelt, är du ute efter ex en driver men inte måste vara en specifik driver så kan man göra riktiga fynd.

Och utbudet är helt okej med mycket att välja på och helt okej priser över lag.
Citera
2012-08-02, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Tänkte fråga lite om det här med bollar... Jag har lirat golf i ett par år, har dock inte blivit så mycket spelande per sommar med ett undantag för i år då jag fastnat för sporten på riktigt. Ligger på HCP 28 just nu men sänker mig var och varannan runda så räknar med att ligga på 20-23 innan den här säsongen tar slut, beroende på hur mycket spel det blir. Nog om detta, bollar var det ja. Har funderat lite på hur viktigt det är för mig som höghandicappare att spela med en "riktig" boll, om man bortser från det psykiska övertaget man självklart får (om än litet) när man spelar med en Titleist Pro V1X gentemot en boll man inte ens känner till märket på. Jag har en kasse full med bollar av alla dess slag, både fina bollar med välkända märken som Titleist, Nike och TopFlite och andra jag inte har en aning om vad det är för märke som nästan blivit missfärgade efter att ha legat i något vattenhinder bra länge innan jag hittat den. Spelar det någon roll för mig om jag lirar med en fina dyra bollar som går på 350:-/dussin, eller kan jag lika gärna spela med mina upphittade "kasse-bollar"? Slår 220-250m med min driver, lite olika beroende på hur bra slaget är. Kommer jag slå längre med en bättre boll? Få bättre "spinn", känsla eller något annat? För jag själv märker ingen skillnad tror jag, oavsett vad jag spelar. Förutom att det gör mycket ondare att slå bort en boll som går på 350:-/dussin än en boll jag hittat ute i skogen. Och bollar slår jag bort, oftast 1-3 bollar per 18 hål...

Spelade en tvåboll med en okänd, ganska trevlig dock, man som hade runt 10 i HCP som hittade en boll i ett vattenhinder, tog upp den och sa "nej, den här kan jag inte spela på, aaalldeles för hård, vill du ha den?". Jag tackade ju bara och tog emot, och inte märkte jag någon skillnad när jag spelade på den jämfört med mina andra bollar som är av märken i alla dess former. Det var då jag började tänka på det här med bollar, om det är värt att lägga ned dyra pengar för att få en bättre boll när man har ett så högt handicap som mig. Förstår att det är annat för proffsen dock...

För att göra det väldigt enkelt, enligt min åsikt i frågan, så är det viktigare att spela på samma (ny) boll hela tiden än att det är att spela på en premiumboll ex ProV1. Titta gärna på en modell lägre ex Nxt Tour, Srixon AD333 och Taylor Made Burner vilket kommer att passa ditt spel perfekt.

Visst är det bra med åsikter tagna i luften utan att veta exakt bakgrund :P
Citera
2012-08-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX

Håller med om att det är bra att spela samma eller väldigt liknande bollar för att få in rätta känslan i närspel och puttning. I övrigt tycker jag det viktigaste att ha en lite mjukare boll än de vanliga floridabollarna. Detta för att de är 100ggr skönare och putta samt skönare i närspelet. Sen om det är en billigare mjuk boll som Nike PD soft eller en svindyr som Pro V1 spelar ingen roll för en spelare med hcp över 15. Man ska dock va medveten om att mjuka bollar kan gå någon meter kortare än de vanliga "pottekulorna".
Citera
2012-08-02, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Snackar herrn om bladklubborna S3 Pro nu?

Eh, nej, varför skulle jag göra det. Det finns ju en vanlig variant som inte heter varken "Pro" eller "MAX".

Se t.ex.

http://www.golfstoreeurope.com/Models.aspx?ModelID=4676

Edit: ser att den vanliga S3 diskuterades först sen tog någon upp Max-versionen, det var på den jag menade att kommentera med att jag föredrog standard S3.
Senast redigerad av Kagtuss 2012-08-02 kl. 02:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in