Citat:
InTheBack skrev
Nae, haha, kul att alla har Furyk som referens till en tekniskt osund sving, även om han ser ut som 99% av alla spelare på touren vid impact. Dock slår han ju kortare än Luke Donald.
Förstår ju din poäng dock.
Nej, jag menade inte att Furyk har en teknisk dålig sving, han har en annorlunda takeaway. Jag gillar verkligen hans sving, hur han droppar med händerna från toppen av svingen och sedan bara roterar igenom bollen.

Han har ju en jättebra bollträff, Garcia har ju en liknande sving från toppen.
Jo, jag såg någon intervju med honom där han klagade på sin längd.
Citat:
Intressant, måste kolla upp det. Jag vill ha ett riktigt noggrant schema denna säsong.
För mig blir det framför allt fokus på puttar 3 m in, wedge 25-120m och full sving.
Men var upplägget för elit spelare eller amatörer? Alla mina polare som har 14+ i handikapp, så är det ju 20m in som dem relativt enkelt skulle kunna skala bort slag. Även om dem såklart hade tjänat slag på att få bort sin driver slice eller sin push med järn klubborna, så tar ju det så pass lång tid att de flesta aldrig kommer kunna lägga tid nog för att få bort felen.
Jag tror att dom kategoriserade 8 timmars träning i veckan som elitmotionär.
Citat:
Tycker det är väldigt fascinerande med "amatörer" som tar en 30 min lektion i hopp om en "quick fix".
När det tar Tiger(världens mest talangfulla golfare) år att göra relativt små ändringar i sin sving med nära tusen bollar slagna per dag.
Det är nog glädjande för dom som är pro.

Jag tror att jag lagt typ dom senaste 6 månaderna på enbart svingen, bara att få till greppet någorlunda hyfsat tar ju sin tid. Hoppas verkligen det blir varmare snart, det är ju inte alltid så kul att stå på rangen och slå, typ i sex minus och motvind.

Jag tränar lätt mer än 8 timmar i veckan.
Citat:
Ja, det finns det verkligen, finns lika många sätt att slå bollen på som det finns golfare.
Det är ju därför det går så långsamt på banan.

Jag har absolut inget emot att spela långsamt, men det finns ju gränser. Ibland har jag hamnat i eller efter helt otroliga fyrbollar. Folk som kommer helt nedlastade med utrustning och kan typ slå rakt 75 meter. Dom står och dividerar om vilken klubba dom skall använda sig av sedan slår dom 50 meter rätt ut i värsta ruffen, vatten eller skogen, sedan står dom och dividerar om regler.
En gång när jag spelade i en fyrboll, fick jag typ stå och vänta i och se på 10-12 sådana slag innan det det blev min tur igen, höll på att fullständigt avlida till slut, allt bolletande, regelsnack och droppande gjorde ju också att det tog en enorm tid, var bara tvungen att gå av efter 9 hål.

På fina sommardagar på min hemmabana så kan det bli rena infarkterna. Det står helt stilla. Klubbchefen är tvungen att åka runt och tvinga folk att röra på sig.