Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Har allt kollat på Amp, är det "förlåtande" klubbor?
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Väldigt förlåtande, samtidigt ganska enkla att styra boll med också. S3 Max och AMP skulle jag nästan klassa som liknande när vi pratar klubbans förlåtenhet.
Jag håller inte med i den jämförelsen. För det första har S3 mycket bredare sula och det gör klubban mer lättspelad för de som inte träffar bollen rent, det gör även att det är enklare att komma ned rakt med klubbhuvudet.
Däremot är AMP en väldigt skön klubba som har spelförbättrande egenskaper men som du säger kan du styra slagen på ett annat sätt, men det beror just på att klubban inte är lika förlåtande som S3 max. Det positiva med AMP är att de längre järnen har en annan typ av viktning som gör att de är enklare att slå med medan du ska kunna forma slagen mer med de kortare järnen och inte har samma vikt i dem.
Jag ska däremot säga att jag inte testat eller sett senaste AMP, men antar att det inte kommer skilja allt för mycket.
Ett tips Iam-varfor är att testa klubborna så hittar du de du gillar bäst, och du skrev att du inte gillade S3 max, varför funderar du på att köpa dem? Man måste trivas med sina stickor=)