2012-09-24, 08:09
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iam-Varfor
Inför nästa säsong blir det nya järn! Ligger atm på 33 hcp började i Aug i år. Vet att jag klarar mig med nybörjarsettet jag köpte, dock har jag en polare som ska börja och han ger mig 2k för det nypris var 2.3 så jag tänkte köpa nya järn då jag har driver, putter och en 60" wedge som inte tillhör det settet.
Har kollat lite på S3 Max dock gillar jag inte dem spec mycket och jag vill ha en 4 med i settet jag köper, tänker satsa relativt mycket nästa säsong och kommer spela för att sänka mig så mycket som möjligt. Vilka klubbor tycker ni jag ska prova? Klubben fixar i princip alla klubbor man vill prova dock kan det vara bra att veta lite vad andra tycker och tänker om olika klubbor, så vad tycker ni vilka klubbor ska jag testa och vilka får jag inte missa? kommer ha en budget mellan 4-6 k.

Edit, ska tilläggas att jag spelar vänster!

Du får inte missa de nya Cobra AMP till nästa säsong, de kommer ligga på 6papp. Vackra klubbor med enorma valmöjligheter vad gäller utseende, lika sköna om inte bättre än årets AMP.
Citera
2012-09-24, 08:56
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Dr_Dollar skrev

Kom ihåg dagens citat:
Alla par 5 går att nå på två

Lycka till!

Tack!

På min hemmabana finns det par 5 hål som är 500 m +, inte en chans att jag når dom på två slag. Jag är glad om jag når dom på tre, ha, ha. Särskilt nu när det är så blött, så att man inte får en centimeter gratis.

På tal om blött. Är det någon som hittat golfskor som verkligen är vattentäta? Nu har jag nike skor, gillar dom verkligen, men dom är ju inte så vattentäta som reklamen utlovade. Nu får jag ta hem dom ibland och torka dom och smörja in dom med fett. Det vore skönt att slippa det.
Citera
2012-09-24, 11:53
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du får inte missa de nya Cobra AMP till nästa säsong, de kommer ligga på 6papp. Vackra klubbor med enorma valmöjligheter vad gäller utseende, lika sköna om inte bättre än årets AMP.
Har allt kollat på Amp, är det "förlåtande" klubbor?
Citera
2012-09-24, 12:19
Medlem
Behöver er hjälp...
Mitt lägsta järn som jag använder är en 5a, sedan har jag förutom drivern en hybrid 3a, tyckte jag saknade lite längd emellan klubborna så jag spontan köpte en trä 5a samt en hybrid 2a. Tror ni det blir osynk mellan klubborna? Bör jag kanske byta trä5an mot en trä3?
Citera
2012-09-24, 12:20
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Tack!

På min hemmabana finns det par 5 hål som är 500 m +, inte en chans att jag når dom på två slag. Jag är glad om jag når dom på tre, ha, ha. Särskilt nu när det är så blött, så att man inte får en centimeter gratis.

På tal om blött. Är det någon som hittat golfskor som verkligen är vattentäta? Nu har jag nike skor, gillar dom verkligen, men dom är ju inte så vattentäta som reklamen utlovade. Nu får jag ta hem dom ibland och torka dom och smörja in dom med fett. Det vore skönt att slippa det.

Samtliga bättre modellar av FootJoy är vattentäta, är de inte det har du garanti på dem. Frågan är bara hur du blir blöt. Många har inte regnbyxor på sig eller använder de inte som man bör och vattnet rinner då ifrån benet och ner i skon, något ingen sko kommer klara av.

Citat:

Väldigt förlåtande, samtidigt ganska enkla att styra boll med också. S3 Max och AMP skulle jag nästan klassa som liknande när vi pratar klubbans förlåtenhet.
Citera
2012-09-26, 16:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Samtliga bättre modellar av FootJoy är vattentäta, är de inte det har du garanti på dem. Frågan är bara hur du blir blöt. Många har inte regnbyxor på sig eller använder de inte som man bör och vattnet rinner då ifrån benet och ner i skon, något ingen sko kommer klara av.

Idag gick det inte att undvika att bli blöt på något sätt. Sjukt blött nu efter allt regnande, annars väldigt fint väder för golf.

Börjar bli delvis nöjd med mitt spel. Synd bara att jag puttar så bra.
Citera
2012-09-26, 22:48
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Idag gick det inte att undvika att bli blöt på något sätt. Sjukt blött nu efter allt regnande, annars väldigt fint väder för golf.

Börjar bli delvis nöjd med mitt spel. Synd bara att jag puttar så bra.
Håller med, pissesurt på min hemmabana med! Dock gick det riktigt bra idag, 42 poäng / 33 hcp så en rejäl sänkning för mig.. precis innan en tävling
Citera
2012-09-27, 15:24
Medlem
Iam-Varfors avatar
Blev nya järn idag, Wilson C11!
Citera
2012-09-27, 15:40
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Blev nya järn idag, Wilson C11!

Skulle vilja ha dom bara för dom är så snygga!
Citera
2012-09-27, 18:45
Medlem
Iam-Varfors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Skulle vilja ha dom bara för dom är så snygga!
Stog mellan dom och Callaway Razer, båda kändes precis lika sköna dock tyckte jag som du att Wilson var snyggare så det blev dom!
Citera
2012-09-28, 10:23
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Väldigt förlåtande, samtidigt ganska enkla att styra boll med också. S3 Max och AMP skulle jag nästan klassa som liknande när vi pratar klubbans förlåtenhet.

Jag håller inte med i den jämförelsen. För det första har S3 mycket bredare sula och det gör klubban mer lättspelad för de som inte träffar bollen rent, det gör även att det är enklare att komma ned rakt med klubbhuvudet.

Däremot är AMP en väldigt skön klubba som har spelförbättrande egenskaper men som du säger kan du styra slagen på ett annat sätt, men det beror just på att klubban inte är lika förlåtande som S3 max. Det positiva med AMP är att de längre järnen har en annan typ av viktning som gör att de är enklare att slå med medan du ska kunna forma slagen mer med de kortare järnen och inte har samma vikt i dem.

Jag ska däremot säga att jag inte testat eller sett senaste AMP, men antar att det inte kommer skilja allt för mycket.

Ett tips Iam-varfor är att testa klubborna så hittar du de du gillar bäst, och du skrev att du inte gillade S3 max, varför funderar du på att köpa dem? Man måste trivas med sina stickor=)
Citera
2012-09-28, 10:46
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0ok
Jag håller inte med i den jämförelsen. För det första har S3 mycket bredare sula och det gör klubban mer lättspelad för de som inte träffar bollen rent, det gör även att det är enklare att komma ned rakt med klubbhuvudet.

Däremot är AMP en väldigt skön klubba som har spelförbättrande egenskaper men som du säger kan du styra slagen på ett annat sätt, men det beror just på att klubban inte är lika förlåtande som S3 max. Det positiva med AMP är att de längre järnen har en annan typ av viktning som gör att de är enklare att slå med medan du ska kunna forma slagen mer med de kortare järnen och inte har samma vikt i dem.

Jag ska däremot säga att jag inte testat eller sett senaste AMP, men antar att det inte kommer skilja allt för mycket.

Ett tips Iam-varfor är att testa klubborna så hittar du de du gillar bäst, och du skrev att du inte gillade S3 max, varför funderar du på att köpa dem? Man måste trivas med sina stickor=)

Jag är lite speciell när jag pratar om förlåtande egenskaper.

Det enda jag fokuserar på då är träffbilden och hur klubban hjälper dig vid dåliga träffar - där anser jag att AMP och S3 Max är väldigt lik. Annars har du absolut rätt, större sula, (ännu) mer tyngd i sulan, gör ju båda det väldigt lätt att komma ner under bollen med lite mer fart.

Tyvärr (måste jag säga) är den nya AMP-Cell påväg lite mer åt S3Max hållet. Jag har inte fått slå något med klubban men designmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in