2012-09-28, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag är lite speciell när jag pratar om förlåtande egenskaper.

Det enda jag fokuserar på då är träffbilden och hur klubban hjälper dig vid dåliga träffar - där anser jag att AMP och S3 Max är väldigt lik. Annars har du absolut rätt, större sula, (ännu) mer tyngd i sulan, gör ju båda det väldigt lätt att komma ner under bollen med lite mer fart.

Tyvärr (måste jag säga) är den nya AMP-Cell påväg lite mer åt S3Max hållet. Jag har inte fått slå något med klubban men designmässigt.

Då förstår jag hur du menade Ja jag gillade det med AMP, att den ser mycket slimare ut men att de fortfarande hjälper vid dåliga träffar. Tråkigt om de senaste ska falla tillbaka mot klumpeduns hållet S3 max! De har väl antagligen gjort någon typ av undersökning som visar att kunderna efterfrågar just det. Jag har iof mitt set så jag ska inte bry mig
Citera
2012-09-29, 13:08
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Här har du en saftig recension av Ogio Edge, verkar vara en stabil bag för den som både bär och kör vagn. http://www.thehackersparadise.com/fo...nd-Bag-Review&

Var och klämde på Nike performance Carry idag och gillade det mesta förutom dragkedjorna som verkade veka. Inte alls lika gedigna som på min nuvarande bag, jobbigt att byta ut. Tyvärr hade de inte några av de Taylormade-bagar jag är intresserade av, ska nog bege mig ut en sväng imorgon och fortsätta mitt letande.

Kan å det varmaste rekommendera Sun Mountain four5 bagen. Den är min 3:e bär bag och det skönaste jag någonsin burit på en golfbana. Har tidigare haft en Wilson bag som jag köpte billigt och en Nike bag.

Ett ännu större plus är 14 way devidern och de många,stora och smidiga facken på bagen.
Det enda negativa jag har att säga om bagen är väl priset som ligger på runt 1500kr. Men man får mycket bag för pengarna.

http://www.118golf.co.uk/golf-bags-g...bd5pd11154.htm
Citera
2012-10-03, 10:34
Medlem
Iam-Varfors avatar
Här är det dött Ska spela min första tävling på söndag! Irish Greensome, finns det något speciellt jag bör tänka på?
Citera
2012-10-03, 11:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Idag drar golfmässan igång i Malmö, dags att se kommande nyheter för säsongen 2013!
Citera
2012-10-03, 19:03
Medlem
Fråga angående HCP. Om jag har 27 slag på den lokala banan men bara spelar första nio, hur räknar jag då? 13 eller 14 slag?
Citera
2012-10-03, 19:12
Medlem
CraigChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Fråga angående HCP. Om jag har 27 slag på den lokala banan men bara spelar första nio, hur räknar jag då? 13 eller 14 slag?

Beror på hur banans index är satt...
Du har 27 slag totalt dvs 9 hål med 1 extra slag och 9 hål med 2 extra slag.
Hålen med index 1-9 har du 2 slag på och index 10-18 1 slag.
Senast redigerad av CraigChrist 2012-10-03 kl. 19:14.
Citera
2012-10-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Beror på hur banans index är satt...
Du har 27 slag totalt dvs 9 hål med 1 extra slag och 9 hål med 2 extra slag.
Hålen med index 1-9 har du 2 slag på och index 10-18 1 slag.

Ok så rent teoretiskt skulle jag kunna ha 18 slag på första 9? Sen endast 9 på resterande?
Citera
2012-10-04, 07:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sune123
Ok så rent teoretiskt skulle jag kunna ha 18 slag på första 9? Sen endast 9 på resterande?

Om de som slopar banan inte följer SGFS regler så kan du det (rent teoretiskt).
Citera
2012-10-04, 09:35
Medlem
Citat:
Om de som slopar banan inte följer SGFS regler så kan du det (rent teoretiskt).

Ok tack!
Citera
2012-10-04, 20:05
Medlem
Citat:
Idag drar golfmässan igång i Malmö, dags att se kommande nyheter för säsongen 2013!

Jag var där idag i ett antal timmar. Fanns mycket roligt att titta på Dock var det lite dåligt i både Nikes och TM:s monter på klubbsidan

Den positiva överraskningen tyckte jag dock kom från Adams, Tour Edge Exotics och Lambda. Samt att clicgear ska släppa tå nya modeller, en enklare och en "bättre"
Senast redigerad av muttesmutte 2012-10-04 kl. 20:09.
Citera
2012-10-04, 21:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Jag var där idag i ett antal timmar. Fanns mycket roligt att titta på Dock var det lite dåligt i både Nikes och TM:s monter på klubbsidan

Den positiva överraskningen tyckte jag dock kom från Adams, Tour Edge Exotics och Lambda. Samt att clicgear ska släppa tå nya modeller, en enklare och en "bättre"

Klubborna börjar gå lite i stiltje, tyvärr.
Citera
2012-10-04, 21:33
Medlem
Citat:
Klubborna börjar gå lite i stiltje, tyvärr.
Ja kläder och skor verkar vara viktigare för de flesta :S

Ska nog ta och börja bygga eget istället :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in