2012-02-21, 08:57
Medlem
Tjena!

Golf.se har stängt sitt forum från och med igår.

Anledningen verkar vara ett för hårt klimat. Jag läser och skriver nästan varje dag där och har inte märkt några större fighter.

Har det gått hett till bakom kulisserna?

Mvh
Citera
2012-02-21, 09:56
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr F
Tjena!

Anledningen verkar vara ett för hårt klimat. Jag läser och skriver nästan varje dag där och har inte märkt några större fighter.

Mvh
Jag tycker det verkar lite vekt. Visst har jag sett muppar till och från men så jäkla mkt tid behövs inte på att moderera ett forum. Inför varningar och drygar sig folk över PM så banna ip:t.

"Utöver dessa uppgifter har personal på SGF även fått lägga oacceptabelt mycket tid på att medla i personliga konflikter mellan enskilda debattörer. Det har skickats PM med kränkande innehåll mellan forumdeltagarna själva. Personer som ogillar varandra har vädrat sina uppfattningar i diskussionerna. Enstaka aktörer förstör seriösa diskussioner. Allt efterhand har Golf.se Forum utvecklats till något annat än en öppen och seriös mötesplats för diskussioner om golf."

Så jäkla svårt kan det inte vara. Ett jäkla golfforum.
Citera
2012-02-21, 10:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Tjena!

Mvh

Ett forum fullt av besserwissers och "know-hows" diskuterandes ämnen som inte alltid har ett rätt svar. Det är ju upplagtför sånt, verkar inte som Svensk Golf räknade med det. Men det kan SGF ha
Citera
2012-02-21, 10:09
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipper69
En liten fundering...

Vad tycker ni är rimligt att lägga på golfen? Både ex på utrustning /år/gång och framför allt ert spelande under en säsong, vi kan för enkelhetens skull räkna bort medlemsavgiften om man nu inte vill ta med den i kalkylen

Själv kommer jag att köpa mer eller mindre komplett ny utrustning i år, första gången jag köper helt nytt med förutom någon enstaka klubba här och där. Jag räknar totalt ca 15 lax, förhoppningsvis något lägre. Dock undantagsfall, abslut inget jag personligen skulle göra varje år. Däremot räknar jag kanske med 1-2 nya klubbor om året genom uppgraderingar, impulsköp och rent habegär :P säg ca 3000 om året.

Annars kan an väl räkna ca 3000-5000 i greenfee, 1500 på bollar/handskar/peggar och ungefär lika mycket till på vad som nu kan behövas/viljas ha.

Sammanfattningsvis i runda slängar 10 lax borträknat bensin, boende och allt sådant. Säg en tusing i månaden och i mina ögon värt vartenda krona. Hellre golfen än ex ett krogbesök i månaden

Som privatperson är det inte mer än några ynka pegpåsar varje säsong. Resten kommer man undan ganska billigt på
Citera
2012-02-21, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ett forum fullt av besserwissers och "know-hows" diskuterandes ämnen som inte alltid har ett rätt svar. Det är ju upplagtför sånt, verkar inte som Svensk Golf räknade med det. Men det kan SGF ha

Golfen är ju en sådan sport med mycket tolkningar, jag tycker en sak, du en annan. Ingen vet egentligen vad som är rätt och fel och det hände väl ibland att vissa disskusioner gick överstyr. Men så jävla farligt var det väl inte.
Citera
2012-02-21, 12:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Golfen är ju en sådan sport med mycket tolkningar, jag tycker en sak, du en annan. Ingen vet egentligen vad som är rätt och fel och det hände väl ibland att vissa disskusioner gick överstyr. Men så jävla farligt var det väl inte.

Sant. Men många var ju väldig benägna om att deras ide var rätt. Det som fick mig att sluta diskutera där är samma sak som får mig att sluta diskussioner över allt, trångsynheten. Men förhoppningsvis kommer det fler personer till FB och diskuterar med oss nu!
Citera
2012-02-21, 17:43
Medlem
Jckssns avatar
Angående golf.se 's forum så blev det ju ett "utbrytargäng" som startade upp www.everythinggolf.se för ett tag sen. Rätt långt tråd där angående forumstängningen.
Citera
2012-02-21, 19:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jckssn
Angående golf.se 's forum så blev det ju ett "utbrytargäng" som startade upp www.everythinggolf.se för ett tag sen. Rätt långt tråd där angående forumstängningen.

Svårt att orka engagera sig inågonting som SGF ligger bakom. Däremot ska man nog bli medlem på forumet, kan vara kul att diskutera lite.
Citera
2012-02-21, 21:15
Medlem
Wedgies avatar
Postade en del tidigare där, och var också med på någon slags träff på Brejans. Trevliga människor irl, men det verkade som att en del hade svårt med det här med internet. Har inte kollat in där på ett bra tag, och det var inte så att jag störde mig alltför mycket på allt gnabb. Men vissa användare var lite väl och vissa trådar spårade ju snabbt ur. Men det var ju en del av charmen med stället. Vill jag snacka material finns det bättre forum, såsom golfwrx, hacker's paradise och tourspec.
Citera
2012-02-22, 00:50
Medlem
tallmisters avatar
på något sätt känns det som att golf.se har en skyldighet att ha forumet igång
Citera
2012-02-22, 01:02
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
på något sätt känns det som att golf.se har en skyldighet att ha forumet igång

Eftersom vi alla måste in på golf.se och GIT-systemet så visst är det en skyldighet att ha forumet igång.
Citera
2012-02-22, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Eftersom vi alla måste in på golf.se och GIT-systemet så visst är det en skyldighet att ha forumet igång.

Tycker det är hur tråkigt som helst att det är stängt. Läste hur mycket som helst där :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in