Citat:
Ursprungligen postat av gondolinklyka
Hur fungerar det med golfbil i Sverige? Måste man skaffa ett läkarintyg på att man har en dålig höft eller något? Jag har inga hälsoproblem men jag bor utomlands (USA) och har vant mig vid golfbil nu. Jäkligt soft att köra golfbil, knäcka några bärs under rundan osv jämfört med att promenera.. Ska på semester till Sverige om ett par veckor nu och måste se till att jag kan köra golfbil när jag går ut på banan.
Beror på klubben. Lagstiftningen har ändrats till i år för de som ska hyra ut bilar (golfbilar) och därför måste någon på golfklubben ha gått en kurs som kostar en jävla massa. Tyvärr är kostnaden gentemot den relativa vinsten väldigt stor om man ser till många klubbar i Sverige och därför gör de det inte.
Kommer du på en klubb utan sådant tillstånd måste du ha läkarintyg på att du inte kan gå en hel runda. Om det sen är höftproblem eller annat spelar ingen roll. Var dessutom medveten om att det i Sverige nu också är olagligt att dricka alkohol när Du kör golfbil och klubbar är förpliktigade att polisanmäla när någon gör det. Precis som klubbens medlemmar ska informera klubbbledning om de ser någon göra det på banan.