2018-06-14, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Tusen tack för jättebra inlägg.
Detta har jag inte hört någon säga faktiskt, att man ska luta sig lite åt höger när man slår ut med driver.
Det normala för mig och kanske överlag är att man lutar lite lite åt vänster i svingen.
Men dessa två ska jag ner och prova på rangen så fort det går!

Tack !!

Ska kolla in klubban också. Har en Big Bertha

Hur har det gått för dig?

Iom att jag tittade på de Youtube-filmerna så testade jag ytterligare en sak.

Jag svingade med min driver likt jag svingade med mina järnklubbor, ganska rakt upp bakom huvudet om man kan förklara så.
Nu det senaste har jag sänkt själva svingen en hel del så att jag nästan svingar mig själv mot höften/magtrakten men lite högre än det.
Men jag tror du förstår vad jag menar.
På det sättet så tycker jag att man kommer igenom slaget mycket lättare och på så sätt kommer man till ordvalet jag alltid blandar ihop. "Att man kommer utifrån och in" alternativt "man kommer inifrån och ut". Jag blandar alltid ihop vilket som är vilket
Citera
2018-06-17, 20:25
Medlem
Iam-Varfors avatar
Ibland är golf svårt, speciellt när man inte kan sätta ett 90m slag på green fast en 200m J5 kan man limma... Nej usch.. Tänk om man hade liiiite mera tid för träning då hade golfen varit mycket roligare
Citera
2018-06-19, 07:40
Medlem
von_Ss avatar
Jag började spela golf hemma på gården med en upphittad järnfemma och det var en vänsterklubba. Fick låna vänsterklubbor när jag tog grönt kort men sen fanns det inga att köpa så jag fick byta håll. Sedan dess har jag undrat varför i helvete jag spelar åt höger. Är nu sugen på att helt enkelt byta håll. Tänkt på detta varje gång jag spelat golf och imorn åker jag till rangen och testar.

Är det någon som har erfarenhet av detta? Jag har 16 i hcp. Tog grönt kort när jag var liten och spelade knappt på 10-15 år efter det innan jag började så jag har i stort sett en självlärd sving. Om jag byter fattning blir det nog nån lektion eller två för att få lite ordning.
Citera
2018-06-21, 09:22
Medlem
Är ny i sporten och letar efter en putter.
Tänkte köpa begagnat men folk verkar vilja ha nypriser för slitna prylar.

Hittade denna:

CLEVELAND PUTTER SMART SQUARE HALO
Kan den funka som nybörjarputter?
Andra tips mellan 500-1500 typ mottages tacksamt!
Citera
2018-06-21, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Är ny i sporten och letar efter en putter.
Tänkte köpa begagnat men folk verkar vilja ha nypriser för slitna prylar.

Hittade denna:

CLEVELAND PUTTER SMART SQUARE HALO
Kan den funka som nybörjarputter?
Andra tips mellan 500-1500 typ mottages tacksamt!

Putter så otroligt personligt vad man gillar och inte. Vill man ha en med stort huvud och lite tyngre eller mindre å lättare.
Jag skulle aldrig kunna ha en stor putter då jag inte gillar dem och inte för tunga men inte för lätta heller. Viktigt att man tycker det man tittar ner på tilltalar ögat också.
Sen har greppet en stor påverkan också, smalt eller tjockare grep å finns i olika storlekar.

Denna har jag och gillar den.
https://www.dormy.se/golfklubbor-100...y_city-1929991
Citera
2018-06-21, 11:33
Medlem
Tack för input -
Jag är precis ny och har ingen aning om vad jag gillar men är typ nästan 190cm så gissar en något längre modell (35) kan vara lagom..
Tror du man blir klokare av att knalla in i en butik och testa eller behövs det mer tid för att hitta vad man trivs bäst med?

Denna Cleveland Cero verkar oxå nice på pappret..
Citera
2018-06-21, 13:06
Medlem
Citat:
Tack för input -
Jag är precis ny och har ingen aning om vad jag gillar men är typ nästan 190cm så gissar en något längre modell (35) kan vara lagom..
Tror du man blir klokare av att knalla in i en butik och testa eller behövs det mer tid för att hitta vad man trivs bäst med?

Har du möjlighet så skulle jag definitivt åka till en butik och prova hur dem känns och hur det känns med siktet vi uppställning. Man märker ganska fort vad man inte gillar tycker jag iaf.
Citera
2018-06-21, 15:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Tack för input -

Precis som kollegan Ducey säger, så knalla in till din närmaste shop och ta fram 5-6 stycken och verkligen testa fram den som passar just dig.
Om det är tyngden, känslan du får...om du vill ha en "klump" eller inte.
Det är trots allt den klubban du kommer att använda mest på banan
Citera
2018-06-21, 23:00
Medlem
Jag följer era råd - tar mig iväg och testar i helgen..
Nåt sista tips på bra butiker i södra sverige?
Citera
2018-06-21, 23:42
Medlem
Citat:
Jag följer era råd - tar mig iväg och testar i helgen..
Nåt sista tips på bra butiker i södra sverige?

Dormy outlet i Ängelholm
Citera
2018-06-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrobot
Dormy outlet i Ängelholm
Kikade på lite klubb-alternativ på dormy.se och noterar att ingen av de klubbor jag tittat på verkar finnas i lager i Ängelholm.. kanske bara en liten butik
Citera
2018-06-22, 14:50
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Kikade på lite klubb-alternativ på dormy.se och noterar att ingen av de klubbor jag tittat på verkar finnas i lager i Ängelholm.. kanske bara en liten butik

Kanske jag som har fel, men är inte Dormy outlet en fristående butik? Ängelholmsbutiken har inte alls samma utbud (läs har billigare alternativ) jämfört med "vanliga" Dormy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in