2012-09-17, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Law.and.order
Tack för tipsen, ska åka och testa och se vilken som känns bäst. Men det lutar väl mot FJ XPS-1 eller Ecco Biom GTX.

Mvh

Kan rekommendera dessa http://store.nike.com/us/en_us/?l=sh...20/pgid-638601
Citera
2012-09-17, 17:19
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Du tror alltså att han inte slår längre än 150 meter?
Och vi pratar om någon som spelat golf i ett par år och det är praktiskt taget det ända han gör när han inte är i skolan. Tror du inte hans kropp orkar?

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Den tjej som slår längst på LPGA Touren snittar 282 yards med drivern.

En 15 årig tjej från Sydkorea vann på LPGA touren nyligen:
15-year-old Ko becomes youngest LPGA Tour winner
http://sports.yahoo.com/news/15-old-...731--golf.html

Golf handlar inte så mycket om styrka, utan om att kunna producera "clubhead speed".

Jag menar att efter en drive så har man ofta ett slag kvar på 100-150 meter (Par4)
Citera
2012-09-17, 19:26
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Jag fattar inte riktigt hur man kan spela så lågt som liten, man måste ju ha längd i slagen och styrka i kroppen för ett perfekt 18 håls runda, en 13 årig grabb kan ju knappats ha det. Gör killen alltså 50-150 meters slag + 1 putt varje hål eller?

Räcker ju med att man två-puttar för att gå på par.
Citera
2012-09-17, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Jag menar att efter en drive så har man ofta ett slag kvar på 100-150 meter (Par4)

Jag har spelat ett flertal rundor med Townsend och kan förklara ungefär hur han spelar.

Drive mitt i ca 200-230m
In på green, oftast mitt på om han inte har mindre än 100 kvar då kan han limma
Sätter mycket långa puttar och oftast någon chipp för birdie och gör inte så mycket bogeys/dubblar
= låg score.
Citera
2012-09-18, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Jag har spelat ett flertal rundor med Townsend och kan förklara ungefär hur han spelar.

Drive mitt i ca 200-230m
In på green, oftast mitt på om han inte har mindre än 100 kvar då kan han limma
Sätter mycket långa puttar och oftast någon chipp för birdie och gör inte så mycket bogeys/dubblar
= låg score.

Obehaglig!
Lät likt mitt spel. Men jag gör oftast det lite svårare, och på fler slag.
Citera
2012-09-18, 09:14
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Bigity-Wigity skrev

Spelar ingen roll, dom prickar greenen ändå.

Som Treamz skriver, redan i den åldern är dom grymt bra och dom gör få misstag.

Kolla reportaget om denna fjortis, helt sjukt. Hon är ungefär lika hög som golfbagen, driverskaftet är nästan parallellt med marken , fantastisk bollträff. Hon vann som amatör en proffstävling i Kanada.

http://www.youtube.com/watch?v=eKtLiiLpOWI
Citera
2012-09-18, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Law.and.order
Tack för tipsen, ska åka och testa och se vilken som känns bäst. Men det lutar väl mot FJ XPS-1 eller Ecco Biom GTX.

Mvh

Se till att testa Nike Lunar Control med. Jag upplevde inte XPS-1 som en direkt jättebekväm sko, väldigt stabil dock. Sen är det klart att allas fötter är olika
Citera
2012-09-19, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muttesmutte
Se till att testa Nike Lunar Control med. Jag upplevde inte XPS-1 som en direkt jättebekväm sko, väldigt stabil dock. Sen är det klart att allas fötter är olika

Precis, testa Lunar-dojan också!

Nu känns det som att säsongen bara regnar iväg, börjar bli deppig 6 månader tills nästa gång man kan spela....
Citera
2012-09-21, 11:38
Medlem
Är det någon här som har en vagnbag som går hyffsat att bära i den medföljande bärremmen?

Jag har en bärbar (standbag) men vill hitta en vagnbag (pga den generösa packegenskapen) som även är ok att bära. Köpte en igår men när jag packat ner klubborna och lyfter den (i bärremmen) så vill den nästan vända upp och ner. Beror väl på hur vikten fördelas men jag provade packa om på flera olika sätt, men det gjorde knappt någon skillnad.

Bär alltid bagen över ena axeln så jag är inte ute efter en som kan bäras som en ryggsäck. Och det gör inget om den inte är den lättaste. Tack!

Happy golfin'!
Citera
2012-09-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
Är det någon här som har en vagnbag som går hyffsat att bära i den medföljande bärremmen?

Jag har en bärbar (standbag) men vill hitta en vagnbag (pga den generösa packegenskapen) som även är ok att bära. Köpte en igår men när jag packat ner klubborna och lyfter den (i bärremmen) så vill den nästan vända upp och ner. Beror väl på hur vikten fördelas men jag provade packa om på flera olika sätt, men det gjorde knappt någon skillnad.

Bär alltid bagen över ena axeln så jag är inte ute efter en som kan bäras som en ryggsäck. Och det gör inget om den inte är den lättaste. Tack!

Happy golfin'!

Jag skulle nog rekommendera dig att köpa en bärbag av större modell. Den står bättre när du ställer ifrån dig den samt att den är gjord för att bäras. Sen om du bär den på en eller två axlar är ju ditt val
Citera
2012-09-21, 13:14
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marqs83

Happy golfin'!

Nu vet jag inte vilken bag du menar, men går det inte justera bärremmen? Korta ner den sidan som ska vara upp, eller förlänga den sida som ska vara ner?
Citera
2012-09-21, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Jag skulle nog rekommendera dig att köpa en bärbag av större modell. Den står bättre när du ställer ifrån dig den samt att den är gjord för att bäras. Sen om du bär den på en eller två axlar är ju ditt val

Har du nåt förslag? Jag har en bärbag (stand bag), av troligtvis sämre kvalitet men den har gått sönder där fästena sitter. Inte bara nån söm som släppt eller så, det är hela tyget som slitits upp .
Så ett förslag på en slitstark stor "Stand bag" tar jag gärna emot.
Kikat lite på Ogio Grom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in