Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Vad fick du ut av den här lilla droppen du har pillat in i din sving? Du skrev lite om lägre bollbana samt lite mer längd? Snackar vi 5m per klubba eller mer? Tappade du kontroll eller tvärtom? Jag får bara känslan av att kontrollen kan bli lidande. För min egen del känner jag att min prio är kontroll före längd eftersom jag slår tillräckligt långt för att spela alla Sveriges banor från backtee.
Som alla svingändringar så kommer det garanterat att göra det lite okontrollerat i början. Personligen hade jag en ökad bollhastighet som ett resultat och 7-10 meter på klubborna, dvs järnklubbor 9 och uppåt. Och visst var det lite vilt i början men för mig var det värt det i längden. Tyvärr har jag inte haft möjligheten att mäta upp det hela i Trackman eller liknande mojäng men att min bollbana blev lägre är det inget snack om, vilket också är en av anledningarna till längdökningen.
Nu känner jag när jag fått droppen under kontroll att den var mycket givande och den sker knappt utan någon direkt tanke. Gentemot tidigare skulle jag nog säga att jag har en liknande kontroll på slagen men en bättre kontroll på hur kroppen rör sig, vilket var väldigt viktigt för mig.
Naturligtvis är det väldigt olika från person till person och om du nu slår tillräckligt långt så är det ju inget måste då det finns lite enklare och "lättare" ändringar att göra som kan generera en liknande förändring. Vad jag menar med det är väl fysiken först och främst. Men hade jag börjat jobba med dig från den sving du har nu så hade jag försökt att få in en dropp i det hela. Man får ju aldrig vara nöjd i den här sporten som du vet