Citat:
Ursprungligen postat av marqs83
KinG-NothinG får jag bara fråga dig vad du tycker om mitt tänka angående detta? Du verkar ruskigt kunnig och jag tar gärna råd och tips av en som är kunnig och villig att hjälpa. Tycker du jag borde kört på 52 och 56 trots att jag har SW:n? Eller lät det som en ok idé att köra 52, SW och 58? Jag ska absolut kolla upp graderna på RAM SW men jag tror jag tycker den är så oskön just pga den höga bouncen. Ber om ursäkt om jag är tjatig
Varit på rangen idag och försökt göra mig bekväm och säker i närspelet (ska till Umeå och spela nästa vecka) och RAM SW går kortare än CG15 52 wedgen. Skulle tippa att den är 54. Men ska ändå kolla upp det ordentligt.
Va fan, har du varit på
RANGEN för att göra dig bekväm i
NÄRSPELET, nej du lille vän. Det är något som inte riktigt stämmer där
Med tanke på att du har en 52 graders wedge, en wedge utan vetskapen om gradantal samt en 58 påväg in så tycker jag personligen att valet av en 58 var lite väl hastigt. Varför?
Nu har du 3 wedgar som täcker endast 6 grader vilket jag skulle säga är ett spektra mellan 10 och 15 meter vid full slag. Och precis som du säger går det med wedgar att skapa väldigt mycket slag beroende på om du öppnar eller stängar och har dig. Speciellt att öppna en wedge är simpelt. Personligen tycker jag att du skapar ett problem med 3 wedgar på den lilla skillnaden. Och egentligen hade nog att köp utav en 56 graders wedge som du gillar varit bättre än ett köp av en 58 gradig.
Hade jag varit du hade jag lagt ut den SW som du säger att du inte tycker om och antingen bockat ner din nybeställda 58:a till 56 grader och dessutom kolla så att din 52graders är just 52 grader. Det finns ingen anledning att ha 3 wedgar bara för att ha det och du lär göra det lättare för dig genom att leka med två wedgar och skapa slag istället för att ha 3 stycken och inte kunna lika mycket med någon.