2012-06-16, 18:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Är det vanligt att golfhandsken blir genomblöt efter enbart 10-15 minuters användande? Min är ganska sliten så det kanske är det som gör att den blir blöt direkt, men nu måste jag ta av den mellan varje slag för att kunna använda den hela runda...

Något speciellt märke eller material jag bör leta efter när jag ska köpa en ny för att förhindra detta?

Låter högst otroligt... FootJoys Sciflex eller Pure Touch kan jag ha på händerna hela dagarna utan att svettas. Men å andra sidan kanske du svettas väldigt mycket i just händerna?
Citera
2012-06-16, 20:29
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Låter högst otroligt... FootJoys Sciflex eller Pure Touch kan jag ha på händerna hela dagarna utan att svettas. Men å andra sidan kanske du svettas väldigt mycket i just händerna?
Har snarare torra händer vanligtvis, men när jag använder handsken (som är just en Footjoy Sciflex) blir det som en bastu inuti och svetten kommer som ett brev på posten.
Citera
2012-06-16, 21:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Har snarare torra händer vanligtvis, men när jag använder handsken (som är just en Footjoy Sciflex) blir det som en bastu inuti och svetten kommer som ett brev på posten.

Utan att veta vad du har för grejer att välja på skulle jag säga att du kanske borde prova något som inte är läder. Antingen FootJoys WeatherSof eller så kör du på Hi-Tec, bästa märket jag tycker om det inte är läder du letar efter.
Citera
2012-06-16, 22:46
Medlem
På tal om handskar gjorde jag en skön grej för någon månad. Slog till på två handskar till priset av en, tyckte det var en bra deal. Sen när jag väl skulle använda en av dem förra veckan inser jag att det är en högerhandske. Så nu ska de skänkas iväg till någon vänsterspelare.
Citera
2012-06-16, 23:13
Medlem
Puckotts avatar
Citat:
Utan att veta vad du har för grejer att välja på skulle jag säga att du kanske borde prova något som inte är läder. Antingen FootJoys WeatherSof eller så kör du på Hi-Tec, bästa märket jag tycker om det inte är läder du letar efter.
Ok, tack för tipsen. Ska se vad dom har att erbjuda i lokala shopen
Citera
2012-06-17, 11:14
Medlem
Jckssns avatar
Callaway hade demo-dag igår på klubben.
Mitt driverspel har alltid varit ruskigt dåligt och min gamla driver var en Callaway 10graders med regularskaft. Sprider en massa bollar med den och hur hårt jag än kliver på den känns träffarna aldrig riktigt bra och längden inte mycket bättre än min spoon (som är min primära utslagsklubba för par4/5.

Tanken var att prova en 11,5 graders för att få en lite mer förlåtande klubba.
Provade Razr X Fit med 11,5. Blev att prova med ett lite snällare stiff-skaft.

Varenda boll jag slog i princip gick långt och rakt, men något högt. Så det blev att prova 10.5 graders och jag blev betydligt mer nöjd över den bollbanan.
Klubban stod inställd i square med neutral viktning så jag tänkte att det kan vara en bra idé att prova Razr x Black.

Så klubban provades och för första ggn jag stått och slagit med en driver har det varit roligt!
Fick en _riktigt_ bra deal på en demodriver som blivit toppad, annars i nyskick.
Klubban åkte med i bagen på en 18-hålare för att få prova den i spel.
9 av 13 drives låg på fairway och alla utslag var spelbara.
240meter med gpsen visade dagens längsta utslag i svag uppförsbacke.

Extremt nöjd, ska bli kul att finslipa spelet med klubban nu.
En bieffekt av det längre spelet från tee blev att jag nu ligger i mycket bättre avstånd på inspelen för GIR, nu märks det ännu mer att jag behöver träna på dom slagen.
Citera
2012-06-17, 13:39
Medlem
Någon som har någon bra övning för att träffa bollen i sweetspot? Har ingen impacttejp eller liknande tyvär.
Citera
2012-06-17, 13:55
Medlem
Hej.

Jag har nu spelat golf i snart 2år. Jag spelar 9 hål ungefär varannan vecka så det blir inte jättemycket golf och jag är inte någon stjärna på det men börjar gilla det mer och mer.
Hittills har jag inte haft någon driver utan slagit ut med en trätrea men har nu bestämt mig för att skaffa en driver. Har ni några tips på en bra driver för någon som är 30-handikappad? helst inte för dyr runt 1000kr är jag beredd att lägga på denna klubba.

Tack på förhand.
Citera
2012-06-17, 15:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Någon som har någon bra övning för att träffa bollen i sweetspot? Har ingen impacttejp eller liknande tyvär.

Impacttejp eller spray visar ju endast var du träffar det hjälper ju inte direkt med själva träffen. Dessutomär det svårt att ge en övning på att träffa just sweetspot utan att veta hur du missar?

Citat:
Ursprungligen postat av Gnaget91
Hej.

Jag har nu spelat golf i snart 2år. Jag spelar 9 hål ungefär varannan vecka så det blir inte jättemycket golf och jag är inte någon stjärna på det men börjar gilla det mer och mer.
Hittills har jag inte haft någon driver utan slagit ut med en trätrea men har nu bestämt mig för att skaffa en driver. Har ni några tips på en bra driver för någon som är 30-handikappad? helst inte för dyr runt 1000kr är jag beredd att lägga på denna klubba.

Tack på förhand.

Inte lönt att skaffa dig en driver för de pengarna om du har en någorlunda godkänd spoon. Du kanske får 10-20 meter extra, ökar risken att slå bort bollen och du kommer högst troligen inte märka någon direkt skillnad på antalet slag du slår heller. Spela ner dig lite grann med spoon och var beredd att vänta till rean i höst för att göra ett riktigt kap.
Citera
2012-06-17, 18:42
Medlem
[quote=KinG-NothinG]Impacttejp eller spray visar ju endast var du träffar det hjälper ju inte direkt med själva träffen. Dessutomär det svårt att ge en övning på att träffa just sweetspot utan att veta hur du missar?

Måste ju finnas något bra sätt att träna på att få ren bollträff?
Citera
2012-06-17, 19:47
Medlem
KinG-NothinGs avatar
[quote=mackeeee]
Citat:
Impacttejp eller spray visar ju endast var du träffar det hjälper ju inte direkt med själva träffen. Dessutomär det svårt att ge en övning på att träffa just sweetspot utan att veta hur du missar?

Måste ju finnas något bra sätt att träna på att få ren bollträff?

Visst gör det det. Men som sagt kan jag inte ge dig en övning utan att veta vad det är som är problemet det vill säga om du toppar, tåar, klackar eller duffar.
Citera
2012-06-17, 20:40
Medlem
[quote=KinG-NothinG]
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Visst gör det det. Men som sagt kan jag inte ge dig en övning utan att veta vad det är som är problemet det vill säga om du toppar, tåar, klackar eller duffar.

Har problem med att jag toppar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in