2011-09-23, 01:09
Medlem
InTheBacks avatar
Hittade www.thedanplan.com och funderar på att göra något liknande.
Har ett yrke som gör att jag kan jobba när jag vill men är mest profitabelt på kvällar å nätter, vilket gör att jag har stora delar av dagen ledig.

Jag är 20 år började med golf för en 7 veckor sen, fick mitt gröna kort denna veckan.
Har spelat 9 rundor och senaste gången gick jag på motsvarande 16 i hcp.

Har extremt bra träningsdisciplin och motivation vad det gäller detta, vore intressant å testa om Outliers teorin stämmer och testa mig själv.

Möjligt att gå ner till under 10 första säsongen man spelar?

Kommer börja blogga om jag bestämmer mig för att göra detta.

Mvh
InTheBack
Citera
2011-09-23, 13:10
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Har ett yrke som gör att jag kan jobba när jag vill men är mest profitabelt på kvällar å nätter, vilket gör att jag har stora delar av dagen ledig.

Jag är 20 år började med golf för en 7 veckor sen, fick mitt gröna kort denna veckan.

Har extremt bra träningsdisciplin och motivation vad det gäller detta, vore intressant å testa om Outliers teorin stämmer och testa mig själv.

Mvh
InTheBack

Riktigt fräck sida och en jävligt häftig plan!

Jag gjorde ett inlägg - https://www.flashback.org/sp23959468
...där jag tydligen läst i tidningen man får hem i brevlådan om killen som satte rekord i sänkning.
Så visst är det möjligt

Dock så krävs det lite, eller det krävs nog enormt mycket.
Du bör ha bra folk omkring dig, bra träningsmöjligheter, bra feeling och touch som sitter i rygmärgen osv.

Men önskar dig lycka till!
Citera
2011-09-23, 16:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Mvh
InTheBack

Extremt häftigt. Lycka till och se till att få upp en blogg eller hemsida om du bestämmer dig för att göra det. Hur ska du finansiera det?

Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Riktigt fräck sida och en jävligt häftig plan!

Jag gjorde ett inlägg - https://www.flashback.org/sp23959468
...där jag tydligen läst i tidningen man får hem i brevlådan om killen som satte rekord i sänkning.
Så visst är det möjligt

Dock så krävs det lite, eller det krävs nog enormt mycket.
Du bör ha bra folk omkring dig, bra träningsmöjligheter, bra feeling och touch som sitter i rygmärgen osv.

Men önskar dig lycka till!

Har för mig att en jag känner gick ner från 36 till 4, nånting på ett år. Eller har de tagit det ur en databas?
Citera
2011-09-23, 20:34
Medlem
InTheBacks avatar
[quote=DanteAlighieri]Extremt häftigt. Lycka till och se till att få upp en blogg eller hemsida om du bestämmer dig för att göra det. Hur ska du finansiera det?

Japp, blir självklart en blogg isf.
Har ett sånt jobb som gör att jag kan jobba i princip när jag vill, så om jag spelar golf från tex 8-15 så kan jag jobba ett par timmar innan jag lägger mig.

Kanske, kan försöka få nått sponsoravtal gällande klubbor osv ifall man kommit igång och kört ett tag.

Riktigt sugen på att starta detta!Trist att säsongen snart är slut.
Citera
2011-09-23, 21:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Har för mig att en jag känner gick ner från 36 till 4, nånting på ett år. Eller har de tagit det ur en databas?

Han som har världsrekordet i snabbast sänkningen någonsin är svensk och jag har faktikst spelat tävling med honom. Jag vill minnas att det var ifrån "ingenting" det vill säga nybörjare till 4 i HCP under första säsongen han spelade och efter det blev han proffs och spelade både på Nordea och senare på den asiatiska touren. När jag hade spelat med honom hade han däremot lagt ner golfen helt vilket jag tycker var synd, en riktigt talang är han.

10.000 timmar sägs ju vara den tid som krävs för att bli riktigt bra oavsett vad du håller på med.
Citera
2011-09-23, 22:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
[quote=InTheBack]
Citat:
Extremt häftigt. Lycka till och se till att få upp en blogg eller hemsida om du bestämmer dig för att göra det. Hur ska du finansiera det?

Japp, blir självklart en blogg isf.
Har ett sånt jobb som gör att jag kan jobba i princip när jag vill, så om jag spelar golf från tex 8-15 så kan jag jobba ett par timmar innan jag lägger mig.

Kanske, kan försöka få nått sponsoravtal gällande klubbor osv ifall man kommit igång och kört ett tag.

Riktigt sugen på att starta detta!Trist att säsongen snart är slut.

Sköter du bloggen snyggt och lockar läsare är det inga som helst problem att skaffa sponsor till utrustning.

Har du funderat på tränare osv?
Citera
2011-09-23, 22:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Han som har världsrekordet i snabbast sänkningen någonsin är svensk och jag har faktikst spelat tävling med honom. Jag vill minnas att det var ifrån "ingenting" det vill säga nybörjare till 4 i HCP under första säsongen han spelade och efter det blev han proffs och spelade både på Nordea och senare på den asiatiska touren. När jag hade spelat med honom hade han däremot lagt ner golfen helt vilket jag tycker var synd, en riktigt talang är han.

10.000 timmar sägs ju vara den tid som krävs för att bli riktigt bra oavsett vad du håller på med.

Kommer du ihåg vad han hette?
Citera
2011-09-23, 23:45
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:

Sköter du bloggen snyggt och lockar läsare är det inga som helst problem att skaffa sponsor till utrustning.

Har du funderat på tränare osv?

Jepp, det får man ju se till!

Den klubben som jag är medlem i har att man får ta så många lektioner som man vill första året.
Så kommer köra med klubb pro:t nu först, sen får vi se hur det känns.

EDIT: Dem som tar nu i höst får hela nästa år gratis.
Senast redigerad av InTheBack 2011-09-24 kl. 00:33.
Citera
2011-09-24, 00:23
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:

Jepp, det får man ju se till!

Den klubben som jag är medlem i har att man får ta så många lektioner som man vill första året.
Så kommer köra med klubb pro:t nu först, sen får vi se hur det känns.

EDIT: Dem som tar nu i höst får hela nästa år gratis.

Låter som en sjukt bra deal! Din tränare kommer säkert se till så du tränar rätt, men se till att träna mycket närspel och verkligen nöta järnslag.

Fixa till quoten sen...
Citera
2011-09-25, 19:15
Medlem
TP eller Standard Driver?!

Tjena.

Har kommit på att jag behöver en ny driver och nu för tiden finns det olika "drivers" av samma märke och form. Funderar på Taylor Made r11 eller r11 TP.

Jag har 6 i hcp och slår bollen cirkus 230-240 meter. För tillfället slicear jag. :/

Ska jag ha TP eller Standard?

Fattar inte skillnaden? Kan någon vänlig själ förklara för mig?

MVH 4095
Citera
2011-09-26, 09:32
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Kommer du ihåg vad han hette?

Tyvärr gör jag inte det längre, även om det säkert går att googla upp. Minns bara att han spelade/spelar för Puttom Golfklubb och var bland annat med och spelade i deras serielag under säsongen som gick.
Citera
2011-09-26, 15:39
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=R4jxip1uW5k

Hoppas det hjälpte.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem