2016-09-23, 19:30
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Var kommer det antagandet från? Är det ditt egna personliga? Jag har väldigt svårt att se att bärandet skulle kosta mig några slag..
Ett helt personligt antagande. Visserligen färgad lite av omgivningens synpunkter.
Men helt klart, jag blir tröttare av att bära bag än att rulla bag. Och när jag är trött, spelar jag sämre, om möjligt

Två slag per runda är en hypotes, men en obevisad sådan.

Jag slår ju ändå närmare 100 slag per en runda, så antagandet är inte helt galet. Och omvänt, jag är helt säker på att jag inte spelar bättre när jag bär bagen.

Jag blir tröttare (inte jättetrött, men tröttare) av att bära än att rulla.
När jag är trött, spelar jag sämre. Punkt.
Citera
2016-09-23, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men nej. Lämna vagnen hemma, du får bättre fysik och rundan tar 10 minuter kortare tid. Och blir minst lika trevlig.
Jag vågar inte ens fråga om din syn på golfbilar...
Citera
2016-09-23, 19:38
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Ett helt personligt antagande. Visserligen färgad lite av omgivningens synpunkter.
Men helt klart, jag blir tröttare av att bära bag än att rulla bag. Och när jag är trött, spelar jag sämre, om möjligt

Jag slår ju ändå närmare 100 slag per en runda, så antagandet är inte helt galet. Och omvänt, jag är helt säker på att jag inte spelar bättre när jag bär bagen.

Tror ditt antagande stämmer rätt bra, många gör en sämre inrunda. Sedan tror jag det beror på olika saker, fysiska som psykiska, och där kan vagnen helt klart hjälpa dig om du upplever det jobbigt att bära bagen, vi är olika helt enkelt. Jag kan tappa på inrundan för att jag släpper fokus, så för mig gäller det att skala bort de saker som stör detta, exempelvis "bärbagskramlare".
Citera
2016-09-23, 20:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Borde vara förbjudet att gå 18 utan vagn Eftersom ingen av de få jag gått med utan vagn lyckats spänna remmarna korrekt, så tror jag förslitningsskadorna trumfar över eventuell nyvunnen fysik. Några 10 minuter att spara stämmer inte, fipplet när de ska få sina bärbagar att stå gör att bärbagsfolket äter tid på banan. 1 minut/hål är 18 minuter!!! Och NEJ. Det är inte lika trevlig att bära en bag i 3-4 timmar, varken för den som bär eller för den som måste bevittna spektaklet.
Huuhh? Det där var ju bara konstigt.. Vad är det för folk du har gått med? Det är ju bara att skicka ner den på marken så står den där. Problem blir det ju bara om det är mitt i en rejäl backe men i så fall kommer ju vagnen knappt fram där.. Man tjänar ju massvis med tid på att slippa gå runt greener, teer och annat som är i vägen och plocka upp/ner vattenflaska under tiden man går istället för att stanna till.

Och eftersom idrottsläkare säger att det är bättre att bära än att skjuta vagn så litar jag nog mer på dom.

Citat:

Ok. Ja, blir man trött så spelar man såklart sämre, men då kan man ju som sagt fundera på om man inte borde bära av just den anledningen också. Jag har inte satt min fot på ett gym på 10 år men 18 hål med bärbag har jag inga som helst problem med. 6 tävlingsronder på 7 dagar kan man ju bli lite seg av dock men jag tror inte det har så mycket med bagen att göra.
Citat:
Jag vågar inte ens fråga om din syn på golfbilar...
Haha. Jag har ju åkt några gånger men det är ju för att den jag spelar med använder bil eller för att man spelar en bana som man i princip måste ha bil på. Inget fel om man måste ha och eftersom det går snabbare så gör det mig inget.
Citera
2016-09-25, 14:59
Medlem
Waikato95s avatar
Någon som använder aimpoint som kan berätta lite om vad det handlar om ? Verkar vara den nya flugan på touren.
Citera
2016-09-25, 23:16
Medlem
Så.. här sitter man och funderar på vinterns inköp och inser att man inte har en susning hur golfmarknaden är idag.
Ska köpa ny fairwaywood och en hybrid. Har just nu Taylormade burner fw 3, men skaftet är numera lika styft som morsans driver.

Allt i bagen kommer från Taylormade, tanken har länge varit att fortsätta på det spåret, med m1 / m2 (är det värt istf aeroburner / r15 eller liknande?) alternativt att testa något från Tietlest.

Så har ni några rekommendationer till mig, hcp 6 som slår rätt hårt och högt?
Citera
2016-09-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strandiz
Så.. här sitter man och funderar på vinterns inköp och inser att man inte har en susning hur golfmarknaden är idag.
Ska köpa ny fairwaywood och en hybrid. Har just nu Taylormade burner fw 3, men skaftet är numera lika styft som morsans driver.

Allt i bagen kommer från Taylormade, tanken har länge varit att fortsätta på det spåret, med m1 / m2 (är det värt istf aeroburner / r15 eller liknande?) alternativt att testa något från Tietlest.

Beställ ett lite styvare skaft med hög flexpunkt och smäll ned i din Burner? Är inget större fel på det huvudet ändå. Går väl hitta ett premiumskaft på ebay för ~500kr
Citera
2016-09-26, 03:34
Medlem
Arnold Palmer död.
Citera
2016-09-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Arnold Palmer död.
Har ingen större koppling till Arnold Palmer, eller någon annan golfare för den sakens skull.
Dock verkar han riktigt trevlig baserat på några youtube-snuttar.

https://youtu.be/5tWrTCRBOQw
https://youtu.be/YD2UPMlCr54
https://youtu.be/nDMIRlW0hAk
osv
Citera
2016-09-27, 17:43
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Borde vara förbjudet att gå 18 utan vagn Eftersom ingen av de få jag gått med utan vagn lyckats spänna remmarna korrekt, så tror jag förslitningsskadorna trumfar över eventuell nyvunnen fysik. Några 10 minuter att spara stämmer inte, fipplet när de ska få sina bärbagar att stå gör att bärbagsfolket äter tid på banan. 1 minut/hål är 18 minuter!!! Och NEJ. Det är inte lika trevlig att bära en bag i 3-4 timmar, varken för den som bär eller för den som måste bevittna spektaklet.

Eh? Man ställer ner sin bag och den står. Punkt. Dessutom, som annan skribent påpekar; man slipper ta omvägar runt greener, tee och annat. Om man dessutom behöver leta efter en boll i ruff/skog eller annan halvt otillgänglig plats är det bara att strosa på och slippa parkera vagnen, gå och leta, hämta vagnen, köra en bit, gå och leta igen, hämta klubba osv.

Dock, så länge man håller sig på fairway kan det finnas en poäng med vagn; det är helt enkelt skönt att slippa bära på en bag.
Citera
2016-09-27, 17:44
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strandiz

Ja, ta dig till en golfshop/studio/Dormy där det finns Trackman och jämför dina nuvarande klubbor med några nya/andra. Om nuvarande funkar, varför byta?
Citera
2016-09-27, 17:46
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie
Golfbil är guld värt när det är lite folk på banan så man kan klippa 36hål på 4-5h.

Bra där! Har inte tänkt i de banorna själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in