2011-09-12, 23:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Har nu provat Cobras nyheter till kommande säsong, måste säga att de har ett par mycket intressanta nyheter till kommande säsong. GÖr det nästan roligt att sälja Cobra igen...
Citera
2011-09-12, 23:05
Medlem
Är det någon som spelar här: http://www.wgt.com/home.aspx?
Vad tycker ni om den? Själv har jag inte spelat så länge och jag tycker det är ganska svårt i början, speciellt på greenen, men jag tycker att jag lär mig hela tiden, precis som på den riktiga golfbanan
Citera
2011-09-13, 20:09
Medlem
Shorelines avatar
Tänkte höra lite med er som är duktiga på golf. Jag har fått ett erbjudande att köpa ett par Titleist 710 cb av en som jag känner lite halft. Men nu är det så att jag inte är allt för bra ligger på 11 i hcp. Har varit och testat dom lite och det känns bra, fast känns lite som att dom är för "avancerade" för mig enligt det jag har läst.
Så är det någon som kanske har lite koll ? =)
Citera
2011-09-13, 23:20
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag vet att olika PGA-organisationer har olika regler. Möjligt att det kan bero på det...

Om inte annat är väl Darren Clarke för bra för att inte låta honom röka.
Citera
2011-09-13, 23:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shoreline
Tänkte höra lite med er som är duktiga på golf. Jag har fått ett erbjudande att köpa ett par Titleist 710 cb av en som jag känner lite halft. Men nu är det så att jag inte är allt för bra ligger på 11 i hcp. Har varit och testat dom lite och det känns bra, fast känns lite som att dom är för "avancerade" för mig enligt det jag har läst.

Du testade dem alltså. Och det kändes bra. Men du har läst att dom är för avancerade för dig?
Citera
2011-09-16, 22:39
Medlem
vegetable11s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=jOZbP9tPKuo

Här är en uppdatering på min sving. Lade upp en video här för ett tag sen men det är väl troligen ingen som kommer ihåg. Jag är inte något smidigare sen sist men har blivit mycket jämnare med min bollträff och mitt gamla problem med att jag träffade på tån av järnklubborna är inte helt borta men det händer inte lika ofta. Tips?
Citera
2011-09-17, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shoreline

Lär dig spela med klubborna, det bästa du kan göra
Citera
2011-09-17, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11

Här är en uppdatering på min sving. Lade upp en video här för ett tag sen men det är väl troligen ingen som kommer ihåg. Jag är inte något smidigare sen sist men har blivit mycket jämnare med min bollträff och mitt gamla problem med att jag träffade på tån av järnklubborna är inte helt borta men det händer inte lika ofta. Tips?

Jag kolla på din video och jag tycker du har en rätt fin sving visuellt
Men du översvinger på toppen och bibehåller inte armen rak för att få den kraft så krävs.
Citera
2011-09-17, 01:27
Medlem
håll höger armen mer rak och sen flyttar du bak fötterna ett par decimeter till. För skulle jag vara där och peta på dig med en klubba så skulle du ramla bakåt, eller inte ramla bakåt men tappa balansen
Citera
2011-09-17, 10:33
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
håll höger armen mer rak och sen flyttar du bak fötterna ett par decimeter till. För skulle jag vara där och peta på dig med en klubba så skulle du ramla bakåt, eller inte ramla bakåt men tappa balansen

Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag kolla på din video och jag tycker du har en rätt fin sving visuellt
Men du översvinger på toppen och bibehåller inte armen rak för att få den kraft så krävs.

Tack för att du tittade! Nu kommer det här låta som en usel ursäkt men jag kan inte sträcka ut armarna ordentligt, jag har vart hos en sjukgymnast och dom har kollat upp det och röntgat och jag har alltid en liten böj på högerarmen och en ganska kraftig böj på vänsterarmen. Dom trodde att det var pga av korta senor eller nåt sånt där :S Men iallafall, jag kan säkert sträcka ut högerarmen lite mer så ska definitivt tänka på det, jag ska också prova att stå lite längre ifrån bollen. Tack för dina tips!
Citera
2011-09-17, 13:22
Medlem
..FAN..s avatar
Någon som vet en bra och billig sida i usa/england att köpa golfbollar ifrån?

Får man diskutera utlänska streams här? Letar en stream till BMW championship
Citera
2011-09-17, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11

Önskar att jag med kunde ha en sån fin och lugn sving
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in