2012-06-04, 10:30
Medlem
Ockstaerrs avatar
Underbart att man nu börjat på riktigt med golfen. Vilken fantastisk sport detta är.
Men den gör en samtidigt att må väldigt dåligt. Hade 25 poäng efter första 9 igår, spelade bra. För att sedan sista 9 tappa allting och skrapa ihop 14 poäng.

Nya tag idag!
Citera
2012-06-04, 10:42
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockstaerr
Underbart att man nu börjat på riktigt med golfen. Vilken fantastisk sport detta är.
Men den gör en samtidigt att må väldigt dåligt. Hade 25 poäng efter första 9 igår, spelade bra. För att sedan sista 9 tappa allting och skrapa ihop 14 poäng.

Nya tag idag!

Vad är din svaghet då?
...och över du på den innan rundan, efteråt eller på "ledig tid"?
Citera
2012-06-04, 13:34
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Vad är din svaghet då?
...och över du på den innan rundan, efteråt eller på "ledig tid"?

Svaghet, allting... . Jag blandar och ger med drivern. Som är min svaghet just nu. Men den går bättre och bättre allt mer jag spelar med den. Puttandet är varierat.
Järnen går bra. Har en tendens till hook när jag inte fullföljer svingen ordentligt men något jag är medveten om.

Sista mening förstår jag dessvärre inte vad du menar
Citera
2012-06-04, 13:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Svaghet, allting... . Jag blandar och ger med drivern. Som är min svaghet just nu. Men den går bättre och bättre allt mer jag spelar med den. Puttandet är varierat.
Järnen går bra. Har en tendens till hook när jag inte fullföljer svingen ordentligt men något jag är medveten om.

Sista mening förstår jag dessvärre inte vad du menar

Känner du att verkligen behöver din drive då?
Om du nu sätter 3-4/10 i spel...är det då verkligen värt det?

Vad jag menade var att om du nu vill och känner att du har tid så ska du absolut stå och träna på ranchen just dina svaga sidor.
Att stå och slå 150 meter klarar i stort sett vilken idiot som helst av, trixet är att slå dom där rätta slagen när du verkligen behöver det.
Citera
2012-06-04, 14:09
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Känner du att verkligen behöver din drive då?
Om du nu sätter 3-4/10 i spel...är det då verkligen värt det?

Vad jag menade var att om du nu vill och känner att du har tid så ska du absolut stå och träna på ranchen just dina svaga sidor.
Att stå och slå 150 meter klarar i stort sett vilken idiot som helst av, trixet är att slå dom där rätta slagen när du verkligen behöver det.

Antagligen inte. Samtidigt känner jag att desto tidigare jag börjar träna med den ju bättre.

(såg även att du tidigare menade "övar")
När jag står på rangen försöker jag slå slagen som kan inträffa på banan. Fast till största delen känner jag att det är där man lär sig slå olika också. Nu i början när man är såpass grön så blir man glad bara bollen går någorlunda bra.
Citera
2012-06-04, 14:16
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Antagligen inte. Samtidigt känner jag att desto tidigare jag börjar träna med den ju bättre.

(såg även att du tidigare menade "övar")
När jag står på rangen försöker jag slå slagen som kan inträffa på banan. Fast till största delen känner jag att det är där man lär sig slå olika också. Nu i början när man är såpass grön så blir man glad bara bollen går någorlunda bra.

Personligen tycker jag att, om du nu är rookie så försök att hålla bollen i spel...det blir roligare för dig att lira, du får mer ut av rundan och du lär dig spelet på ett annat sätt.
Golf är så mycket mer än att slå långt.

Och visst är det väl trevligare att få slå från fairway än bakom en stubbe, bakom en jättestor tall eller nere i ett rävgryt?

Ett tips du kan testa är att nästa gång du ska ut och lira, plocka ur drivern och lämna den hemma.
Försök att se alla hål som boogie-hål, håll bollen i spel och gör din boogie helt enkelt.
Spelet i sig kan bli lite tråkigt och kan tyckas vara fegt...men istället för att vara inne i skogen får du istället vara (förhoppningsvis då) på banan i 18 hål
Citera
2012-06-04, 14:50
Medlem
Ockstaerrs avatar
Citat:
Personligen tycker jag att, om du nu är rookie så försök att hålla bollen i spel...det blir roligare för dig att lira, du får mer ut av rundan och du lär dig spelet på ett annat sätt.

Och visst är det väl trevligare att få slå från fairway än bakom en stubbe, bakom en jättestor tall eller nere i ett rävgryt?

Ett tips du kan testa är att nästa gång du ska ut och lira, plocka ur drivern och lämna den hemma.
Försök att se alla hål som boogie-hål, håll bollen i spel och gör din boogie helt enkelt.
Spelet i sig kan bli lite tråkigt och kan tyckas vara fegt...men istället för att vara inne i skogen får du istället vara (förhoppningsvis då) på banan i 18 hål

Man är ändå bara kille... Jo absolut, kan bli en del intressanta slag när man är ute och hugger ved (fick en stenträff sist så bollen åkte in ännu djupare...)
Kanske ska prova det redan imorgon. Sen att den håller sig ute alla 18 har jag extremt svårt att tro men kul grej att göra. Redoviserar resultat imorgon kväll! Och tack för tippsen!
Citera
2012-06-04, 14:56
Medlem
Citat:

Du har helt rätt i med det där att hålla bollen i spel. Jag har börjat sikta på mitt mål max 180-200 meter ut på fairway och svingar mycket lugnare och bra mycket bättre bollträff. Man får en bra start på hålen vilket är skönt Mitt stora problem är att jag kan ha världens bästa bollträff och timing i början av rundan, sen när det börjar gå bra börjar jag såklart omedvetet att ta i för mycket och all timing är som bortblåst. Ett bra sätt att förstöra rundan på..
Citera
2012-06-04, 15:43
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

Nya tag idag!
Det där känner man igen, för egen del är jag fortfarande alldeles för svag mentalt för den här sporten. Det har dock blivit bättre, har inte slagit av ngn klubba än vilket sker i tid och otid när jag lirar innebandy.
Citera
2012-06-04, 17:21
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:

Nya tag idag!

Japp,blir svårt å hämta sig ifrån en runda där man går 3 slag bättre än sitt HCP.
Citera
2012-06-04, 17:27
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Visheten själv! Du skulle kunna få jobb som min assistent

Citat:
Ursprungligen postat av InTheBack
Japp,blir svårt å hämta sig ifrån en runda där man går 3 slag bättre än sitt HCP.

Hur går det för dig, någon uppdatering på G?
Citera
2012-06-04, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Det där känner man igen, för egen del är jag fortfarande alldeles för svag mentalt för den här sporten. Det har dock blivit bättre, har inte slagit av ngn klubba än vilket sker i tid och otid när jag lirar innebandy.

Samma här, jag är också för svag mentalt. Ska testa någon form av tävling snart men känner på mig att det kommer gå skit. Blir fortfarande för arg när jag slår ett skitslag, och man spelar ju inte bättre efter det direkt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in