2012-01-28, 15:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
På tal om det. Hur gick det för dig i din Ben Hogan affär?
Blev det några spakar?

Det viktiga är ju faktiskt hur klubban ser ut vid adressering och inget annat...

Jodå, Jag har ett set i Götet som väntar på mig! Hämtar nog inte ut dem för ens tills däsongsstart däremot!
Citera
2012-01-28, 19:03
Medlem
InTheBacks avatar
Jag lirar Cleveland TA7 Pitch + en 52,56,60(á la Pelz) graders MP-T 11, snyggaste och skönaste wedge-modellen jag hittat iaf.
Senast redigerad av InTheBack 2012-01-28 kl. 19:11.
Citera
2012-01-29, 13:40
Medlem
Jag har kollat på att beställa ett par FJ ICON Wave skor genom Myjoys så att jag kan personalisera dem. När man gör det på nätet så går det bara skriva i 6 bokstäver som text, vet någon fall det går att fixa på något sätt så att man kan skriva lite längre text? Vill ha mitt förnamn på ena skon och efternamn på andra skon. Det finns ju plats på Wave skon för en längre text, så det borde ju inte vara någon omöjlighet? Vet någon något om det?
Citera
2012-01-29, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazt
Jag har kollat på att beställa ett par FJ ICON Wave skor genom Myjoys så att jag kan personalisera dem. När man gör det på nätet så går det bara skriva i 6 bokstäver som text, vet någon fall det går att fixa på något sätt så att man kan skriva lite längre text? Vill ha mitt förnamn på ena skon och efternamn på andra skon. Det finns ju plats på Wave skon för en längre text, så det borde ju inte vara någon omöjlighet? Vet någon något om det?

Går tyvärr inte. Du får ta ett smeknamn eller något. Drog A.J och Sveriges flagga på mina, helvita. Mycket nöjd.
Citera
2012-01-29, 15:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Går tyvärr inte. Du får ta ett smeknamn eller något. Drog A.J och Sveriges flagga på mina, helvita. Mycket nöjd.

Jag ringde faktiskt till FJ för en kunds räkning och fick samma svar!
Citera
2012-01-30, 15:55
Medlem
KinG-NothinGs avatar
I brist på annat såhär på vinterhalvåret och när man är skadad så börjar jag klura påmen plan för kommandensäsong. Jag ska börja spela vänster!

Naturligtvis är jag höger spelare från början och har tänkt fortsätta med det, men samtidigt träna mig på vänster och målet är att vara med på en klubbtävling och se hur jag presterar. Är det någon som vågar anta utmaningen ihop med mig?!

Dessutom är frågan vilket håll jag ska putta på då jag redan nu puttar på vänster och har gjort så de senaste åren...
Citera
2012-01-30, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
I brist på annat såhär på vinterhalvåret och när man är skadad så börjar jag klura påmen plan för kommandensäsong. Jag ska börja spela vänster!

Naturligtvis är jag höger spelare från början och har tänkt fortsätta med det, men samtidigt träna mig på vänster och målet är att vara med på en klubbtävling och se hur jag presterar. Är det någon som vågar anta utmaningen ihop med mig?!

Dessutom är frågan vilket håll jag ska putta på då jag redan nu puttar på vänster och har gjort så de senaste åren...

Jag kan ställa upp i en klubbtävling åt vänster, inga problem
Citera
2012-01-30, 17:41
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG

Jag skulle ta allt från vänster om jag var du.

För övrigt är jag imponerad av er som kan spela från båda håll. I fotboll var jag ungefär lika bra på båda fötterna men golf, bandy och hockey måste vara från höger. Från vänster känns det bara onaturligt.
Citera
2012-01-31, 09:14
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Jag skulle ta allt från vänster om jag var du.

För övrigt är jag imponerad av er som kan spela från båda håll. I fotboll var jag ungefär lika bra på båda fötterna men golf, bandy och hockey måste vara från höger. Från vänster känns det bara onaturligt.

Jag är också sådan egentligen, men just i golfen är det annorlunda av en förklarlig anledning. Har man mycket dötid på en bana så har man, flertalet vänsterset i shopen så är det bara ut och träna. Jag och kollegan brukar dessutom "öva" lektionsteknik på varandra när det gäller just vänster, ganska ovant för egen del ska jag säga och ganska pinsamt att stå på lektion och vara tvungen att tänka "öööh vänster hand öve... nej höger hand överst menar jag".

Så jag har lyckats gå korthålsbanan på klubben 2 över par på vänster, och ett över par med crosshanded grepp på höger. Det vill säga när höger hand är överst och vänster hand underst
Citera
2012-01-31, 21:48
Medlem
Calydonians avatar
Hur långt slår ni med drivern? Är lite nyfiken.

Jag började lira golf i somras och snittar runt 200 m, slår nog som längst 220. Tekniken är väl än så länge inte något att hänga i granen men det skall det jobbas på den här säsongen!
Citera
2012-01-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calydonian

Jag började lira golf i somras och snittar runt 200 m, slår nog som längst 220. Tekniken är väl än så länge inte något att hänga i granen men det skall det jobbas på den här säsongen!

Beror helt på vart man spelar och vilket underlag det är. På en stenhård bana nere i Skåne kan man nog gå rundor med ett snitt på 260+ medan här uppe i Norrland där bollen rullar max 1-3meter så får man vara nöjd om man kommer upp i 240.
Citera
2012-01-31, 22:54
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calydonian

330-340m carry i vindstilla kanske Ibland lite mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in