2012-09-08, 13:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jag har pliktat mig själv 2-3 gånger och varje gång har varit när jag legat i skogen och plockat bort kvistar och skit. Bollen har rubbats ur sitt ursprungliga läge och jag har erkänt.
Citera
2012-09-08, 13:29
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Letar nu efter lite inspiration till att träna bunkerslag, har ni några tips på övningar och annat?

Denna är rätt ok!

http://www.youtube.com/watch?v=H2Q9GEd3MkU
Citera
2012-09-08, 17:31
Medlem
CraigChrists avatar
Tjenare golfare. Har letat lite efter ett "nytt" golfsett ett tag nu och fick idag erbjudande från Pron på klubben att köpa ett Titleist DCI 962, 3 till pw för 1000kr av honom. Testade dom på banan idag och tyckte dom var jävligt sköna att spela med.

Läste ett gäng reviews av dom och det mesta verka positivt. Var inne på http://www.titleist.com/historical_c...ails.asp?id=18 och såg att dom bara tillverkades under 3år 97-99. Hur kommer det sig att dom slutade tillverkas? Var det dålig kvalité eller bytte dom namn eller något liknande?

Kommer antagligen köpa klubborna men känns lite konstigt att dom bara tillverkades i 3 år...
Är det någon här som lirat med dessa klubbor och har något att säga om dom??

Tack på förhand Craig
Citera
2012-09-08, 17:47
Medlem
BF_Swedens avatar
Jag hamnade bredvid en buske idag. En av buskens grenar stack ut precis där man skulle vilja grunda sin klubba (någon centimeter bakom bollen). Får jag sticka ned klubban där och svinga bakåt så att grenen dras med i baksvingen? Vi diskuterade det och jag tog det säkra före det osäkra och startade svingen en halvmeter bakom bollen, vilket kändes svårt då jag inte kände att jag skulle komma ner rätt på bollen, vilket blev fallet och bollen gick en halvmeter åt sidan.

Nån som har koll? Bollen var alltså inte i något vattenhinder eller så, utan bara i en buske i skogen.
Citera
2012-09-08, 17:57
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Jag hamnade bredvid en buske idag. En av buskens grenar stack ut precis där man skulle vilja grunda sin klubba (någon centimeter bakom bollen). Får jag sticka ned klubban där och svinga bakåt så att grenen dras med i baksvingen? Vi diskuterade det och jag tog det säkra före det osäkra och startade svingen en halvmeter bakom bollen, vilket kändes svårt då jag inte kände att jag skulle komma ner rätt på bollen, vilket blev fallet och bollen gick en halvmeter åt sidan.

Nån som har koll? Bollen var alltså inte i något vattenhinder eller så, utan bara i en buske i skogen.

Du får inte trycka ner grenen med klubban men du får röra den i baksvingen oavsett var du ligger på banan.
Citera
2012-09-08, 18:01
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CraigChrist
Tjenare golfare. Har letat lite efter ett "nytt" golfsett ett tag nu och fick idag erbjudande från Pron på klubben att köpa ett Titleist DCI 962, 3 till pw för 1000kr av honom. Testade dom på banan idag och tyckte dom var jävligt sköna att spela med.

Läste ett gäng reviews av dom och det mesta verka positivt. Var inne på http://www.titleist.com/historical_c...ails.asp?id=18 och såg att dom bara tillverkades under 3år 97-99. Hur kommer det sig att dom slutade tillverkas? Var det dålig kvalité eller bytte dom namn eller något liknande?

Kommer antagligen köpa klubborna men känns lite konstigt att dom bara tillverkades i 3 år...
Är det någon här som lirat med dessa klubbor och har något att säga om dom??

Tack på förhand Craig

Titleist har alltid tillverkat klubbor i modeller som byts ut vart tredje eller vart annat år. Om det är modellen helt och hållet eller. T.ex. AP1/AP2 som sedan 2008 - 2010 varit AP1/AP2 710 medans 2011 och 2012 AP1/AP2 712.

Inget konstigt alltså, de uppdaterades helt enkelt och bytte då modellnamn.
Citera
2012-09-08, 20:08
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Jag spelar så pass mycket nu så nu går det bara sämre och sämre känns det som. testade idag sista 9 att dra bak axlarna ganska mycket så det kändes spänt. Slog mycket rakare och fick en lite finare träff. Något man ska göra?

Hur tänker ni på axlarna?
Citera
2012-09-08, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigity-Wigity
Jag spelar så pass mycket nu så nu går det bara sämre och sämre känns det som. testade idag sista 9 att dra bak axlarna ganska mycket så det kändes spänt. Slog mycket rakare och fick en lite finare träff. Något man ska göra?

Tar inte rygg och axlar mer stryk då? En lektion kanske är på sin plats där en pro kan hjälpa dig med svingen. jag försöker vara avspänd när jag slår.
Citera
2012-09-09, 08:07
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Att dra bak axlarna som du säger (om jag förstår dig rätt) är något du inte bör göra av den enkla anledning att dina axlar allt som oftsat hamnar där de gör för det är naturligt. Det är mycket möjligt att du hamnar i en bättre position rent svingtekniskt men eftersom det inte är dina axlar är på sin naturliga position så kommer du garanterat tappa hållningen när du blir trött, troligen tappar du dem redan innan du börjar svingar.

Det låter som att du har flyttat fokus till något nytt och att det funkar helt enkelt.
Citera
2012-09-09, 11:16
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Att dra bak axlarna som du säger (om jag förstår dig rätt) är något du inte bör göra av den enkla anledning att dina axlar allt som oftsat hamnar där de gör för det är naturligt. Det är mycket möjligt att du hamnar i en bättre position rent svingtekniskt men eftersom det inte är dina axlar är på sin naturliga position så kommer du garanterat tappa hållningen när du blir trött, troligen tappar du dem redan innan du börjar svingar.

Det låter som att du har flyttat fokus till något nytt och att det funkar helt enkelt.

Okej tack, men det känns som jag har en ny swing varje gång jag går fram till bollen, Något jag har märkt är att jag skär med tårna ganska djupt ibland, kan det vara för att jag är för framåtlutad när jag får kontakt med bollen?
Citera
2012-09-09, 11:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Okej tack, men det känns som jag har en ny swing varje gång jag går fram till bollen, Något jag har märkt är att jag skär med tårna ganska djupt ibland, kan det vara för att jag är för framåtlutad när jag får kontakt med bollen?

Du pratar om tån på golfklubban. Det borde inte ha att göra med att du är för mycket framåtlutad, då borde det snarare vara motsatsen.
Citera
2012-09-09, 23:05
Medlem
var inne på en hemsida i början av säsongen som sålde A-B-C och D bollar, någon som vet vilken sida jag tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in