2012-06-03, 20:59
Medlem
ErPupones avatar
klädutbudet på Dormys i Ängelholm, vad har ni för erfarenheter?
Citera
2012-06-03, 21:18
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
klädutbudet på Dormys i Ängelholm, vad har ni för erfarenheter?

Har du storlek small eller xxl så är det bra. Storlekarna där emellan är nästan alltid utplockade åtminstone i de kläder jag velat handla.
Citera
2012-06-03, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Om du inte har något par tycker du ska köpa 2 par.
Är din budget tex 2000, köp ett par 400 kr-skor.
För resterande pengar får du nästan (med lite tur) ett par nya Footjoy Classic Dry premiere, bästa skor som funnits IMHO, tyvärr hittar man dessa bara på eBay numera. Footjoy tyckte att skorna var för dyra att tillverka, valde att fasa ut dem och ersatte med Icon som är bara skit för pengarna.

Värsta jag har hört. Äger själv två par myjoys som är gjorda på standardmodellen av icon. Lite styv från början men efter att man gått in skorna så är dom helt underbara. Har tidigare haft några Ecco modeller samt någon nikesko och nån modell från Callaway.
Citera
2012-06-03, 23:58
Medlem
ErPupones avatar
fortsätter min frågestund då det är här jag får bästa svaren =)
Under dagens runda, i bunkern, fick jag ett stenmärke (låg under sanden) som satte sig på undersidan av min wedge. Det är inte stort, bara millimetern, men jag rev upp hela fingret på den vassa kanten vilket ledde till att jag fick avbryta rundan och sy 2 stygn. Frågan jag vill ställa är om sådana här småmärken påverkar wedgens funktionalitet eller om det bara är skönhetsfel. =)
Citera
2012-06-04, 00:06
Medlem
Citat:
Under dagens runda, i bunkern, fick jag ett stenmärke (låg under sanden) som satte sig på undersidan av min wedge. Det är inte stort, bara millimetern, men jag rev upp hela fingret på den vassa kanten vilket ledde till att jag fick avbryta rundan och sy 2 stygn. Frågan jag vill ställa är om sådana här småmärken påverkar wedgens funktionalitet eller om det bara är skönhetsfel. =)

Bara skönhetsfel, du kommer att nöta bort det vassa allt eftersom så att det bara blir ett litet jack kvar.
Citera
2012-06-04, 00:08
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Bara skönhetsfel, du kommer att nöta bort det vassa allt eftersom så att det bara blir ett litet jack kvar.
Skönt att höra!
Innan rundan idag provslog jag Callaway Razr X black, 15 graders. Blev mäkta köpsugen, 1895 känns som prisvärt också!
Citera
2012-06-04, 00:17
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Undersidan...alltså på bouncen?
Här ==> http://foremostgolf.com/Libraries/We...ngle.sflb.ashx

Inte på själva träffytan?
Där ==> http://farm1.static.flickr.com/223/5...46fd32ea58.jpg

Undersidan gör det absolut ingenting, men får du ett litet jack på bladet/träffytan så påverkar det bollflykten och träffen.
Citera
2012-06-04, 00:41
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Undersidan...alltså på bouncen?
Här ==> http://foremostgolf.com/Libraries/We...ngle.sflb.ashx

Inte på själva träffytan?
Där ==> http://farm1.static.flickr.com/223/5...46fd32ea58.jpg

Undersidan gör det absolut ingenting, men får du ett litet jack på bladet/träffytan så påverkar det bollflykten och träffen.
Nää, utan märket sitter på undersidan (bouncen).
Citera
2012-06-04, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Någon mer här som är väldigt beroende av golf? Innan jag började spela så prata ja så mycket skit om det.. Men nu är man ju helt fast och tänker i stort sett inte på något annat på dygnet. Nästan otäckt haha.

Haha jag! Drev lite med min bror för att han spelade golf, sedan spelade jag golfstar(online golf-mmo) och blev efter ett tag sugen på att testa på golf på riktigt.. Nu har jag vart på golfbanan 13 dagar i rad
Citera
2012-06-04, 07:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Skönt att höra!
Innan rundan idag provslog jag Callaway Razr X black, 15 graders. Blev mäkta köpsugen, 1895 känns som prisvärt också!

Om du inte orkar vänta på att det rättar till sig så använd hammare och metallfil, går att få som ny igen utan något större jobb.
Citera
2012-06-04, 08:56
Medlem
Tiger är tillbaka på allvar. Sjukt snyggt att sänka bollen i det här läget.

http://www.youtube.com/watch?v=TZ1tD9h2ChA
Citera
2012-06-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Om du inte orkar vänta på att det rättar till sig så använd hammare och metallfil, går att få som ny igen utan något större jobb.
På drivern? :P
Nej förstår att du menar wedgen. 2 veckor tills min golfsäsong börjar, så fruktansvärt avundsjuk på er som får spela
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in