Citat:
Ursprungligen postat av
tank77
40 oregistrerade rundor blir då en höjning på 4 poäng alltså ligger du egentligen på 14.8

Om man nu är på det här humöret så skulle han inte alls ha exakt 14.8 eftersom den höjning du räknar in hade renderat honom fler slag på slopen och därför fler poäng vid sänkningarna.
När jag spelade och tävlade höjde man sig i regel bara på tävling om man inte kände att man hamnat på "fel" hcp. Vidare är det ingen fördel att ha "för lågt" hcp om du inte ska anmäla dig till scratchtövlingar där bara lägst hcp kommer med i startfältet. Och det jämnar i sin tur ut sig eftersom du bara får ändra hcp vid tävling när du passerat 4.4
Då måste du ändra efter varje rond oavsett höjning eller sänkning.
Vad jag däremot ser som en ganska stor grej är att grabben har "tagit ett par mulligans" ända ner till 20!? Det kallas för att slå bort bollen och kostar i regel ca 2 slag varje gång det händer.
Att ens ta 1 mulligan vid en rond få man tänkt ändra sitt hcp tycker jag är tveksamt och ingenting jag rekommenderar för att bygga en god golfkaraktär och behandla spelet mer den respekt det förtjänar.
När jag började spela var det högtidligt och noga oh den känslan har jag tagit med mig genom hela tiden jah spelat, "flera mulligans" beskrivs lättare med ordet fusk. Inte konstigt att den här killen fastnat när han "bara" tar det på första hålet efter 20 :/
4 mulligan på en rond är liksom 8-10 slag... (Finns inget som heter mulligan mitt i en rond men jag användermig av hans termer - det kallas egentligen för att fuska/träna beroende på om du sedan sänker dig också)