2012-06-04, 18:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Samma här, jag är också för svag mentalt. Ska testa någon form av tävling snart men känner på mig att det kommer gå skit. Blir fortfarande för arg när jag slår ett skitslag, och man spelar ju inte bättre efter det direkt...
Tävlingar är jättebra för mig, då förbereder jag mig ordentligt vilket också gör att jag är för koncentrerad för att "bete mig som en tolvåring"! Vid en sällskapsrunda blir det lätt att man kommer sent till banan, har ätit för dåligt, glömmer dricka vätska innan samt värmer upp för lite och då blir det lätt att man inte håller hela vägen.
Citera
2012-06-04, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Tävlingar är jättebra för mig, då förbereder jag mig ordentligt vilket också gör att jag är för koncentrerad för att "bete mig som en tolvåring"! Vid en sällskapsrunda blir det lätt att man kommer sent till banan, har ätit för dåligt, glömmer dricka vätska innan samt värmer upp för lite och då blir det lätt att man inte håller hela vägen.

Det är ju bra! Gäller ju att vara bra när det gäller . Har skärpt mig och beter mig inte som än 12-åring längre i alla fall, möjligtvis 15 åring.
Citera
2012-06-04, 19:05
Medlem
Robert_Goatses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Värsta jag har hört. Äger själv två par myjoys som är gjorda på standardmodellen av icon. Lite styv från början men efter att man gått in skorna så är dom helt underbara. Har tidigare haft några Ecco modeller samt någon nikesko och nån modell från Callaway.

Läste du hela mitt inlägg eller bara vad jag tyckte om Icon i jämförelse med FootJoy Classics Dry Premiere?
Har du sett eller provat ett CDP?
För FootJoy MyJoys Icon vill man i Sverige ha 2 895:-
Det är skit för dessa pengar, det står jag för.
Fortfarande finns det chans att köpa CDP i Sverige, de ligger mellan 2200 - 3500 dock i enstaka storlekar.
FairWay Golf

Om inte annat kan du gå dit och jämföra själv dina myjoys med CDP.
Citera
2012-06-04, 20:03
Medlem
InTheBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Hur går det för dig, någon uppdatering på G?

Flyter på bra, senaste dagarna har jag inte vart ute, vart pissväder.

Nere på 10.2, gått senaste rundorna på 80 och 81, med hyffsat stabilt spel.
Ska lira tävling på Onsdag, flaggtävling. Hoppas på en sänkning till singel då.

På Lör så drar jag till Ukraina och ser på fotboll sen efter det blir det spanien, så kommer inte vara hemma på ett par veckor, men sen ska det grindas golf dagarna i ända.!!
Citera
2012-06-04, 21:52
Medlem
Känner att jag börjar få ordning på svingen mer och mer, häftig känsla. Speciellt att jag får farten på rätt ställe, det vill säga vid bollträffen. Tidigare har jag tagit i alldeles för mycket från toppen av baksvingen som resulterat i riktigt kassa träffar..
Citera
2012-06-05, 09:24
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ockstaerr skrev

Man är ändå bara kille... Jo absolut, kan bli en del intressanta slag när man är ute och hugger ved (fick en stenträff sist så bollen åkte in ännu djupare...)
Kanske ska prova det redan imorgon. Sen att den håller sig ute alla 18 har jag extremt svårt att tro men kul grej att göra. Redoviserar resultat imorgon kväll! Och tack för tippsen!

Jag började spela för 9 1/2 månad sedan. Har kört med drivern från dag 1. I början slog jag lätt bort 20 + bollar per runda ha, ha. Har sedan lärt mig den hårda vägen. Nu slår jag nästan aldrig bort en boll.

Det går för övrigt alldeles utmärkt att slå bort bollar med dom andra klubborna också, utan puttern då möjligtvis.
Citera
2012-06-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robert_Goatse
Läste du hela mitt inlägg eller bara vad jag tyckte om Icon i jämförelse med FootJoy Classics Dry Premiere?
Har du sett eller provat ett CDP?
För FootJoy MyJoys Icon vill man i Sverige ha 2 895:-
Det är skit för dessa pengar, det står jag för.
Fortfarande finns det chans att köpa CDP i Sverige, de ligger mellan 2200 - 3500 dock i enstaka storlekar.
FairWay Golf

Om inte annat kan du gå dit och jämföra själv dina myjoys med CDP.

Min reaktion var självklart på det fetmarkerade. Jag har inte provat den modellen (CDP) tyvärr så den kan jag inte uttala mig om. Att dom tar bra betalt för sina grejer är ju ingen nyhet. Dock att säga att det är skit för pengarna är en överdrift. Finns betydligt sämre skor i samma prisklass.
Citera
2012-06-05, 12:20
Medlem
vegetable11s avatar
Jag har sett att nybörjare har svårt att slå med drivern. Jag själv spelade enbart med en metalwood 3 tills jag hade ca 22 i hcp, och anledningen till att jag köpte en driver då var inte för att jag behövde den utan för att jag ville ha en. Man klarar sig utmärkt med enbart järnklubbor i början och om man vill spela med metalwoods så köp en spoon eller 5:a. En driver gör faktiskt bara mer skada än nytta i början.
Citera
2012-06-05, 13:30
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vegetable11
Jag har sett att nybörjare har svårt att slå med drivern. Jag själv spelade enbart med en metalwood 3 tills jag hade ca 22 i hcp, och anledningen till att jag köpte en driver då var inte för att jag behövde den utan för att jag ville ha en. Man klarar sig utmärkt med enbart järnklubbor i början och om man vill spela med metalwoods så köp en spoon eller 5:a. En driver gör faktiskt bara mer skada än nytta i början.

I majoriteten av fallen är en driver farlig. Men att ge det som ett tips till alla tycker jag är fel, försöker inte målandet dig som en vad Guy här. Ser man någon som kan hantera drivern så finns det ingen anledning att inte låta de göra det, snarare tvärtom. Tyvärr är de spelarna inte många...
Citera
2012-06-05, 14:39
Medlem
flaeskbaks avatar
Jag började spela golf när jag var kanske 12 år, och spelade till jag var 16 typ. Nu har jag inte spelat sen dess och har blivit 24, men nu är jag jävligt sugen på att börja igen, och tänker så göra.
Frågan blir då :
Hur får jag tillbaka mitt hcp, var nere på 22 eller något sådant. Inte just att jag vill ha tillbaka det, kommer ju förmodligen inte kunna spela på det på ganska länge, men har ju ingen lust att börja om med kurser och skit igen.
Vem kontaktar jag för att få tillbaka nått slags kort eller vad ,man ska ha för något. !
Citera
2012-06-05, 16:52
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
flaeskbak skrev

Jag började spela golf när jag var kanske 12 år, och spelade till jag var 16 typ. Nu har jag inte spelat sen dess och har blivit 24, men nu är jag jävligt sugen på att börja igen, och tänker så göra.
Frågan blir då :
Hur får jag tillbaka mitt hcp, var nere på 22 eller något sådant. Inte just att jag vill ha tillbaka det, kommer ju förmodligen inte kunna spela på det på ganska länge, men har ju ingen lust att börja om med kurser och skit igen.
Vem kontaktar jag för att få tillbaka nått slags kort eller vad ,man ska ha för något. !

Gå med i en klubb, det är klubbarna som sköter utbildningen nu, och berätta att du har spelat tidigare, så löser det sig nog.

Du kan läsa mer här: http://iof4.idrottonline.se/SISUIdro...dutaGrontKort/
Citera
2012-06-05, 17:17
Medlem
vegetable11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
I majoriteten av fallen är en driver farlig. Men att ge det som ett tips till alla tycker jag är fel, försöker inte målandet dig som en vad Guy här. Ser man någon som kan hantera drivern så finns det ingen anledning att inte låta de göra det, snarare tvärtom. Tyvärr är de spelarna inte många...

Jo självklart ska man använda sig av drivern om man kan. Den kan hjälpa en otroligt mycket inför andra slaget osv. men jag menade alla nybörjarna som inte kan slå med den, och att dem ska lämna egot hemma och slå kortare utslag med andra klubbor än snea med drivern. Jag kanske var otydlig i mitt förra inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in