2011-04-28, 13:26
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Någon som kan rekommendera lättillgängliga källor till bra tekniktips? Hur man slår en chip som tvärstannar efter ett par studsar, längre slag med studs-studs-stopp etc? Gärna online!

Du vill slå spinnwedgar alltså? Har ingen direkt aning om vad dem går att hitta men jag kan leta lite i brist på annat att göra.
Citera
2011-04-28, 13:37
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Någon som kan rekommendera lättillgängliga källor till bra tekniktips? Hur man slår en chip som tvärstannar efter ett par studsar, längre slag med studs-studs-stopp etc? Gärna online!

Här är ett par videor om grunderna:
http://www.golf.se/Spela/Golfskolan/...med-backspinn/
http://www.golf.se/Spela/Golfskolan/...lag/Backspinn/

Inte så detaljerade instruktioner, men klart tillräckligt för att komma igång och öva själv

EDIT: Denna verkar också helt ok:
http://www.youtube.com/watch?v=qK5obV3q0lQ
Senast redigerad av darcode 2011-04-28 kl. 13:53.
Citera
2011-04-28, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det gör inte jag. Tycker att det är "dåligt" för sporten golf att han är så pass duktig. Sen vilar han sig inte i form till träningarna, han är extremt träningsvillig.

Det är inte vad jag har läst om han.. Jag tycker nog inte golf är en sport men en förbannat rolig hobby. Såg senast igår på tv att man tydligen kan vara hur tjock som helst och spela på touren,golf är ingen sport enligt mig men som sagt en förbannat rolig hobby.
Citera
2011-04-28, 21:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Det är inte vad jag har läst om han.. Jag tycker nog inte golf är en sport men en förbannat rolig hobby. Såg senast igår på tv att man tydligen kan vara hur tjock som helst och spela på touren,golf är ingen sport enligt mig men som sagt en förbannat rolig hobby.

Vad är det du kallar sport då?
Citera
2011-04-28, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Vad är det du kallar sport då?

Där det krävs massor av fysisk träning för att bli bra kallar jag sport I golf behövs ju faktiskt inte det, då det handlar om teknik. Men observera att det inte finns någon roligare hobby enligt mig! Fast när jag tänker efter, vad räknas som sport? Det är inte mycket som är så svårt som golf om man ska vara ärlig.
Citera
2011-04-28, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solstolen
Mizuno T-Zoid Pro II, för svåra att spela med för en nybörjare eller inte?

Åsikterna verkar gå isär, vissa säger att de är rätt så förlåtande medan andra hävdar att det är järnklubbor för den lite mer erfarne golfaren.

Vad tror ni?
Bladklubbor är inget för nybörjare.
Citera
2011-04-28, 23:04
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Där det krävs massor av fysisk träning för att bli bra kallar jag sport I golf behövs ju faktiskt inte det, då det handlar om teknik. Men observera att det inte finns någon roligare hobby enligt mig! Fast när jag tänker efter, vad räknas som sport? Det är inte mycket som är så svårt som golf om man ska vara ärlig.

Ah, jag älskar din "sort"! Att för det första tro att dem som tävlar på touren har bra fysik så är ni helt ute och cyklar. Visst kanske de inte ser så vältränade ut men de är som linebackers i NFL om vi drar det till det extrema. För varje år som går så krävs mer och mer fysik från golfen. Men visst du har inte varit med så länge så du kanske inte har insett vad som faktiskt krävs än
Citera
2011-04-28, 23:14
Medlem
tjenare

tänkte ta upp golf nu i sommar så fick jag tag på ett järnset, Callaway Big Bertha från 96.

någon som vet något om dessa klubbor? hur de passar en nybörjare är nog det jag är mest fundersam över.

vad är dessa värda kan också vara kul att veta =)

tack
Citera
2011-04-28, 23:15
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syncmastera
tjenare

tänkte ta upp golf nu i sommar så fick jag tag på ett järnset, Callaway Big Bertha från 96.

någon som vet något om dessa klubbor? hur de passar en nybörjare är nog det jag är mest fundersam över.

vad är dessa värda kan också vara kul att veta =)

tack

Den enda som kan svara på den frågan är nog du själv. Ut på rangen och testa!
Citera
2011-04-29, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ah, jag älskar din "sort"! Att för det första tro att dem som tävlar på touren har bra fysik så är ni helt ute och cyklar. Visst kanske de inte ser så vältränade ut men de är som linebackers i NFL om vi drar det till det extrema. För varje år som går så krävs mer och mer fysik från golfen. Men visst du har inte varit med så länge så du kanske inte har insett vad som faktiskt krävs än

Nej så kanske det är Drog bara den slutsatsen när jag ser på eurosport hur vissa va väldigt överviktiga och ändå är proffs. Det tycker jag talar sitt tydliga språk för att golf har i princip bara med teknik att göra, inte styrka.
Citera
2011-04-29, 14:07
Medlem
Men nog om det nu! Nu njuter vi istället av den underbara golfen
Citera
2011-04-29, 15:40
Medlem
Fickludds avatar
Just nu har 327 banor öppnat, om man ska tro golf.se. Det låter bra.

Min bana öppnar imorgon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in