2011-06-20, 17:51
Medlem
BF_Swedens avatar
Om det har regnat ordentligt och bollen hamnar i en vattenpöl på fairway - är det dropp som gäller eller får man placera bollen? På green och i bunker får man väl placera men jag är osäker hur det är på fairway. Nån som vet?
Citera
2011-06-20, 18:19
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Om det har regnat ordentligt och bollen hamnar i en vattenpöl på fairway - är det dropp som gäller eller får man placera bollen? På green och i bunker får man väl placera men jag är osäker hur det är på fairway. Nån som vet?

På fairway får man ta lättnad genom att droppa inom en klubblängd från närmaste punkt för lättnad.
Citera
2011-06-20, 18:49
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden

Det har definitionen "Tillfälligt vatten" och då är det fri dropp, dock ej närmare hål.
Citera
2011-06-20, 20:28
Medlem
BF_Swedens avatar
Ok. Tack båda två.
Citera
2011-06-20, 22:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Du får dock aldrig droppa dig ur en bunker.
Citera
2011-06-20, 22:48
Medlem
Många säger att man ska svinga så avslappnat, men när proffsen smäller på ser det ut som dom mördar bollen istort sett, hur fan får dom sån jävla kraft i slagen. Avundsjuk
Citera
2011-06-21, 00:14
Medlem
Cheiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Många säger att man ska svinga så avslappnat, men när proffsen smäller på ser det ut som dom mördar bollen istort sett, hur fan får dom sån jävla kraft i slagen. Avundsjuk

När valfri medelgolfare tänker "nu jävlar ska det slås långt!!!" så tar denne i på helt fel sätt. Denne spänner då musklerna för allt han är värd och får en extremt stel sving. Genom att spänna musklerna så kan inte kroppen släppa loss på samma sätt som när man svingar avslappnat, och därför så får klubban LÄGRE hastighet när man tar i. Jag slår oftast längst när jag svingar ganska lugnt

Visst kan proffsen ta i, men de gör det på ett helt annat sätt än när vi vanliga dödliga desperat spänner armarna "så in i vassen" som Zacke säger. Kraften kommer från bålen och underkroppen, en salig blandning av teknik, styrka och tajming är vad proffsen använder för att få bollen att gå så långt.
Citera
2011-06-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheiros
När valfri medelgolfare tänker "nu jävlar ska det slås långt!!!" så tar denne i på helt fel sätt. Denne spänner då musklerna för allt han är värd och får en extremt stel sving. Genom att spänna musklerna så kan inte kroppen släppa loss på samma sätt som när man svingar avslappnat, och därför så får klubban LÄGRE hastighet när man tar i. Jag slår oftast längst när jag svingar ganska lugnt

Visst kan proffsen ta i, men de gör det på ett helt annat sätt än när vi vanliga dödliga desperat spänner armarna "så in i vassen" som Zacke säger. Kraften kommer från bålen och underkroppen, en salig blandning av teknik, styrka och tajming är vad proffsen använder för att få bollen att gå så långt.

Tack för svaret! Tror jag är alldeles för spänd och du har helt rätt i det här med att spänna musklerna, kag känner igen mig hehe
Citera
2011-06-21, 19:49
Medlem
Då va dom nya AP2 hämtade från shopen
Citera
2011-06-21, 21:31
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honkytonkman

Mycket sköna klubbor!
Citera
2011-06-21, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av honkytonkman
Underbara klubbor måste jag säga! Hoppas du kommer tycka samma sak
Citera
2011-06-21, 23:09
Medlem
Jobbigt värre.
Vad hade ni gjort...

Jag har 31 i hcp
Skall ha ny driver.
Skall köpa en Cobra

Skall jag köpa senaste S3 eller duger S2 bra till mig...... Jobbigt beslut.
2995 vs 1995 på Dormy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in