2012-01-07, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Tack! Jag skall prova.

Lite som när Jimenez värmer upp då. Han är ju så skön.

http://www.youtube.com/watch?v=6PuO3y1DopM

Kör alltid den där när jag är på tävlingar bara för kul, man får en del roliga blickar av dem som inte vet vart det kommer ifrån men vissa är ju sköna och vet vart det kommer ifrån
Citera
2012-01-07, 18:17
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
KinG-NothinG skrev

Release är enligt min tycke en viktigare del för att klubban ska gå tillbaks till square eller så gott som. Det är även viktigt när du vill börja forma bollen. Jag hade faktiskt vela se dig slå en kontrollerad fade med det greppet och den release du har för tillfället

Få koll på releasen först och sen kan du jobba med höftrotationen, mytpi.com hade jag tipsat om för exempel på bra och givande övningar.

Perosnligen är jag stelare än någonsin och jag har upplevt "båda sidor" så att säga vilket är anledninge till att jag förespråkar att få fart på rörligheten. Och jag vet hur jävla tråkigt det är att göra, vilket är en av mina personligt svaga sidor.

Tack!!!

Jag har blivit så otroligt fascinerad av höftrotationen, under den lilla tid som jag har försökt. Det är ju helt otroligt vilken viktförflyttning framåt mot målet man får om man kan utföra den någorlunda korrekt.

Jag såg ett sammandrag på kiwi-sportz i förmiddags av premiären av PGA- Touren på Hawaii. Om du kan se på det i morgon eller i natt eller när det är som dom sänder direkt, så kolla in höftrotationen.
Citera
2012-01-08, 03:24
Medlem
LukeDangerfields avatar
Citat:
Tack! Jag skall prova.

Lite som när Jimenez värmer upp då. Han är ju så skön.

http://www.youtube.com/watch?v=6PuO3y1DopM

Jag klarar inte det där.

Ps. Jag är inte 50.
Citera
2012-01-08, 12:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Tack!!!

Jag har blivit så otroligt fascinerad av höftrotationen, under den lilla tid som jag har försökt. Det är ju helt otroligt vilken viktförflyttning framåt mot målet man får om man kan utföra den någorlunda korrekt.

Jag såg ett sammandrag på kiwi-sportz i förmiddags av premiären av PGA- Touren på Hawaii. Om du kan se på det i morgon eller i natt eller när det är som dom sänder direkt, så kolla in höftrotationen.

Visst är den fascinerande. Det krävs grym både rörlighet och framförallt styrka i rövpartiet för att genomföra den sådär superduper felfritt. Vilket har fått en annan att ge upp
Citera
2012-01-08, 12:15
Medlem
Såg att det diskuterades skor några sidor bak. Här är anledningen till varför du ska vara singelhandicapare; http://jlindeberg.com/system/search/product.asp?id=2503
Citera
2012-01-08, 14:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Såg att det diskuterades skor några sidor bak. Här är anledningen till varför du ska vara singelhandicapare; http://jlindeberg.com/system/search/product.asp?id=2503

Ah, den gamla hederliga myten om att bara singel HCPare får ha vita dojjor menar du?
Citera
2012-01-08, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ah, den gamla hederliga myten om att bara singel HCPare får ha vita dojjor menar du?
Japp, blir ju som bekant spottstocken vid första tee om du bryter mot denna regel.
Citera
2012-01-08, 17:07
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jisses vilken febril aktivitet det var på grabbarna här inne dom senaste dagarna
Det tränas på ranchen, snackas sving-teknik och gud vet allt.

Kan väl meddela att c:a 62cm snö ligger här utanför, har inte svingat sen i oktober, man "ojjar sig" när man ska upp ur soffan och bagen står tryggt i garderoben.

Visst har man lust ibland att åka och "slå av sig lite"...men att trycka en jävla massa wedgar/drives in i ett nät från 2 meters håll är verkligen inte så skoj som det låter.
Citera
2012-01-08, 22:34
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jisses vilken febril aktivitet det var på grabbarna här inne dom senaste dagarna

Kan väl meddela att c:a 62cm snö ligger här utanför, har inte svingat sen i oktober, man "ojjar sig" när man ska upp ur soffan och bagen står tryggt i garderoben.

Visst har man lust ibland att åka och "slå av sig lite"...men att trycka en jävla massa wedgar/drives in i ett nät från 2 meters håll är verkligen inte så skoj som det låter.

Tji får man när man hellre dricker bäverjäll och tar en tur på Skii-Don
Citera
2012-01-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar

Körde faktiskt lite "bunkerträning" förra vintern, ute i snön. Tycker att det funkade helt ok men inte på något vis samma sak. Bör tillägga att jag troligen var en av norra sveriges sämsta bunkerspelare innan =P .

Tydligen har det införskaffats inomhusutrustning (mattor och bollar) på en sporthall här i byn, så det blir att börja så smått med det.

/ V
Citera
2012-01-09, 10:34
Medlem
Är golfen en folksport?

Är golfen en folksport ?Den frågan har varit uppe på tapeten i bra många år!

Vissa anser än idag att golfen är en så kallad "snobb sport" Javisst, en del av det gamla golfgardet tycker att golfen ska förbli så och att man inte ska tillåta nya medlemmar från de "lägre klasserna" på golfklubbarna!?

Men som tur är det bara en liten skara som har den inställningen.Okej det är trångt på landets golfklubbar och det kostar att driva dem och det i sin tur leder till höga medlemsavgifter och gör det svårt för en barnfamilj att låta en eller flera familjemedlemmar börja spela golf. Om vi nu ska kalla golfen "folksport" då är det väl dags att landets alla kommuner drar sitt strå till stacken och hjälper golfklubbarna med ekonomiskt stöd så att klubbarna kan sänka sina golfutbildnings och medlemsavgifter så de får råd att ta in mer medlemmar,ungdomar fram för allt. I hela Sverige finns inte en enda kommunal golfbana och har inte kommunen råd att hjälpa golfklubbarna,bygg några kommunala golfbanor,det skulle väl också skapa nya jobb tillfällen!? Golf kan vem som helst lära sig spela,oavsett kropps byggnad, handikappad,med ett ben,ålder och hålla på att utöva sporten till man är minst 60 år!
Citera
2012-01-09, 12:58
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Treamz skrev

Angående droppen så är det faktiskt inget jag tänkt på eller fått höra av någon tränare. Kan fråga honom på måndag vad han tycker om det.

På tal om dropp. Kolla Paula Creamer och Natalie Gulbis.

http://www.youtube.com/watch?v=jviTo...eature=related

Dom får väl den droppen pga av dom startar svingen med att driva vänsterhöften mot målet? Kan det verkligen vara nyttigt för kroppen i det långa loppet med en sådan sving?

Kolla också vilket starkt grepp Gulbis har.

Citat:
KinG-NothinG skrev

Visst är den fascinerande. Det krävs grym både rörlighet och framförallt styrka i rövpartiet för att genomföra den sådär superduper felfritt. Vilket har fått en annan att ge upp

Ha, ha. Mitt vänsterben är lika flexibelt som en trästolpe. Det är nästan så att jag funderar på att fuska genom att vinkla ut vänsterfoten.

Citat:
Drivern skrev
Golf kan vem som helst lära sig spela,oavsett kropps byggnad, handikappad,med ett ben,ålder och hålla på att utöva sporten till man är minst 60 år!

I den klubb som jag är med, så är det ett gäng herrar i 85 års åldern som spelar. Dom spelar flera rundor i veckan.

Jag spelade i höstas mot en som var 71 år, han hade spelat golf i 58 år. Tydligen så finns det en internationell seniortour, som avslutas varje år med en stor tävling i något europeiskt land, med en enorm konkurrens om platserna, enligt vad han så. Han hade ingått i det vinnande laget förra året. Han var enormt duktig. Drev ut mig hur lätt som helst.

Som tur var vann jag ett par 4 hål mot han i alla fall, tack vare ett fantastiskt inspel från min sida. Phu!
Senast redigerad av Gromgutten 2012-01-09 kl. 12:59. Anledning: Trippelpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in