Citat:
Treamz skrev
Angående droppen så är det faktiskt inget jag tänkt på eller fått höra av någon tränare. Kan fråga honom på måndag vad han tycker om det.
På tal om dropp.

Kolla Paula Creamer och Natalie Gulbis.
http://www.youtube.com/watch?v=jviTo...eature=related
Dom får väl den droppen pga av dom startar svingen med att driva vänsterhöften mot målet? Kan det verkligen vara nyttigt för kroppen i det långa loppet med en sådan sving?
Kolla också vilket starkt grepp Gulbis har.
Citat:
KinG-NothinG skrev
Visst är den fascinerande. Det krävs grym både rörlighet och framförallt styrka i rövpartiet för att genomföra den sådär superduper felfritt. Vilket har fått en annan att ge upp
Ha, ha.

Mitt vänsterben är lika flexibelt som en trästolpe. Det är nästan så att jag funderar på att fuska genom att vinkla ut vänsterfoten.
Citat:
Drivern skrev
Golf kan vem som helst lära sig spela,oavsett kropps byggnad, handikappad,med ett ben,ålder och hålla på att utöva sporten till man är minst 60 år!
I den klubb som jag är med, så är det ett gäng herrar i 85 års åldern som spelar.

Dom spelar flera rundor i veckan.
Jag spelade i höstas mot en som var 71 år, han hade spelat golf i 58 år. Tydligen så finns det en internationell seniortour, som avslutas varje år med en stor tävling i något europeiskt land, med en enorm konkurrens om platserna, enligt vad han så. Han hade ingått i det vinnande laget förra året. Han var enormt duktig. Drev ut mig hur lätt som helst.
Som tur var vann jag ett par 4 hål mot han i alla fall, tack vare ett fantastiskt inspel från min sida. Phu!