2011-06-25, 15:22
Medlem
Har stora problem med att jag hookar. Känns som jag får kanonträff men sedan kommer den där vänsterskruven. Tips på vad det kan bero på? Stängt klubbhuvud i träffen?

Detta gäller bara järnklubborna, drivern går förvånansvärt bra just nu.
Citera
2011-06-25, 17:43
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Har stora problem med att jag hookar. Känns som jag får kanonträff men sedan kommer den där vänsterskruven. Tips på vad det kan bero på? Stängt klubbhuvud i träffen?

Detta gäller bara järnklubborna, drivern går förvånansvärt bra just nu.

Ja att tipsa dig om vad som gör att bollen går till vänster är inget svårt. Det är som du säger att klubbhuvudet är stängt i förhållande till svingspåret. Anledningen till att det blir stängt är desto svårare att tipsa om
Citera
2011-06-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Ja att tipsa dig om vad som gör att bollen går till vänster är inget svårt. Det är som du säger att klubbhuvudet är stängt i förhållande till svingspåret. Anledningen till att det blir stängt är desto svårare att tipsa om

Ja om jag visste det så Känslan är ju att jag får skit bra bollträff, men sen svänger den ju vänster tyvär..
Citera
2011-06-26, 12:30
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Ja om jag visste det så Känslan är ju att jag får skit bra bollträff, men sen svänger den ju vänster tyvär..

När jag hookar beror det oftast på att jag svingar likt ett baseballslag. Försök att föra klubben mer rakt bakåt, brukar hjälpa mig.
Citera
2011-06-26, 12:33
Medlem
DanteAlighieris avatar
Försök även att i releasen följa bollen med klubbhuvudet.
Citera
2011-06-26, 21:23
Medlem
Dr_Dollars avatar
TV 10 sänder direkt från USA Touren nu ikväll om ni är sugna på att följa Fredrik Jacobssons kamp om segern
Citera
2011-06-26, 21:55
Medlem
Tänkte köpa en puttingmatta och träna med hemma. Men hur bra är dem igentligen? För bollen kan ju inte rulla lika som på riktigt gräs? Är det värt att köpa en iallafall?
Citera
2011-06-26, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
TV 10 sänder direkt från USA Touren nu ikväll om ni är sugna på att följa Fredrik Jacobssons kamp om segern

Tack! Satt precis och grämde mig över att de visade brudarnas major på viasat golf.
Citera
2011-06-26, 23:41
Medlem
Grattis Fidde!
Citera
2011-06-26, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AaaBbbCccDdd
Tänkte köpa en puttingmatta och träna med hemma. Men hur bra är dem igentligen? För bollen kan ju inte rulla lika som på riktigt gräs? Är det värt att köpa en iallafall?

Jag har haft en hel del hjälp av en puttmatta. Hade stora problem med puttandet förra året och har kört en del hemma i vinter. Det du kan träna på mattan är tillslaget och själva puttsvingen, inte att hitta längdkänslan så självklart måste du komplitera med att stå på övningsgreenen. Men jag kan som sagt helt klart rekommendera att skaffa en, har fått bättre bollträff.
Citera
2011-06-26, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trem
Jag har haft en hel del hjälp av en puttmatta. Hade stora problem med puttandet förra året och har kört en del hemma i vinter. Det du kan träna på mattan är tillslaget och själva puttsvingen, inte att hitta längdkänslan så självklart måste du komplitera med att stå på övningsgreenen. Men jag kan som sagt helt klart rekommendera att skaffa en, har fått bättre bollträff.
Ah där ser man. Får se över en bra matta
Citera
2011-06-26, 23:51
Medlem
Dr_Dollars avatar
Mycket bra helg av Jacobsson måste jag säga!

En boogie på fyra rundor måste ses som världsklass!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in