2011-06-15, 00:57
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Såg att viasat har ett erbjudande nu till helgen där de öppnar upp viasat golf gratis för alla som har viasat så man kan kolla US Open. Ska tydligen bara vara och kolla kanallistan.
Tackar för tipset.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Så frågan är då vad är haken med dessa?
Är det stöldgods, andrahandssortering eller kopior vad tror ni?
Har själv varit sugen på detta men det känns risky, stor chans att det är kopior. Bättre och köpa bättre begagnat då så att du får testa grejerna innan köp.
Citera
2011-06-15, 08:08
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Försäljare på Blocket för den pengen är ofta kopior köpta i Kina eller annan plats i Asien. Har sett många konstiga klubbor som folk köpt på Blocket eller Tradera sommbara skriker fejk. När grepp sitter snevridna, loggan sitter knappt fast och klubban låter stendöd så är det inte svårt att gissa!
Citera
2011-06-15, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Försäljare på Blocket för den pengen är ofta kopior köpta i Kina eller annan plats i Asien. Har sett många konstiga klubbor som folk köpt på Blocket eller Tradera sommbara skriker fejk. När grepp sitter snevridna, loggan sitter knappt fast och klubban låter stendöd så är det inte svårt att gissa!

Ok ville bara kolla vad ni tror om det.

Blir att åka till dormy i helgen och köpa mig en ny S3 cobra.....

Tackar för infon.
Citera
2011-06-15, 09:39
Medlem
Skall spela tävling idag och är ganska ny golfare.
Någon som kan ge något bra tips till mig som höghandikappare?
Flera av de som är med ligger mellan 7 till 18 i hcp.

Speltypen är slaggolf.

Har aldrig spelat just slaggolf och är inte så hemma på reglerna när det gäller den spelformen.
Citera
2011-06-15, 09:50
Medlem
Har ni sett det nya pojkbandet "Golf Boys"? Består av Rickie Fowler, Bubba Watson, Ben Crane och Hunter Mahan. Sjukt kul!!

http://www.youtube.com/watch?v=PM2No...e_gdata_player
Citera
2011-06-15, 12:19
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipha
Skall spela tävling idag och är ganska ny golfare.
Någon som kan ge något bra tips till mig som höghandikappare?
Flera av de som är med ligger mellan 7 till 18 i hcp.

Speltypen är slaggolf.

Har aldrig spelat just slaggolf och är inte så hemma på reglerna när det gäller den spelformen.

Hushåll med slagen och håll bollen i spel. De måste ha par/bogey där du kan ta en bogey eller dubbel før att slå dig.

I slagtävling räknas alla slag, i slaggolf är det maxat till fem øver hålets par.
Citera
2011-06-15, 12:31
Medlem
LaziOnes avatar
Imorgon och över helgen ska jag hjälpa till på ett golfläger, där jag ska ta hand om de minsta, typ 02-98r ungefär. Grejen är den att jag behöver hjälp med olika golflekar (?) och tänkte att Flashback borde ha några tips på sådana. Det enda lekarna jag har kört själv och kan komma på är golfbrännboll (samma sak som brännboll, fast du slår ut med en golfklubba och en tennisboll) och någon slags lek där man gräver ner en boll i bunkern och så får ungarna slå upp den (fullkomligt livsfarligt, men kidsen gillar det). Några tips på roliga lekar??
Citera
2011-06-15, 22:12
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Imorgon och över helgen ska jag hjälpa till på ett golfläger, där jag ska ta hand om de minsta, typ 02-98r ungefär. Grejen är den att jag behöver hjälp med olika golflekar (?) och tänkte att Flashback borde ha några tips på sådana. Det enda lekarna jag har kört själv och kan komma på är golfbrännboll (samma sak som brännboll, fast du slår ut med en golfklubba och en tennisboll) och någon slags lek där man gräver ner en boll i bunkern och så får ungarna slå upp den (fullkomligt livsfarligt, men kidsen gillar det). Några tips på roliga lekar??

Tennisboll låter som en bra idé.

Jag hittade några förslag för lite varierande åldrar:

Golflekar - Djungelgolf
Golflekar – Boule
Puttning - Riv pyramiderna
Puttning - Luffarschack
Puttning - Memory
Puttning - Alfaphet

Puttning - Siffror

Puttning – Curling
Puttning - Glada gubben
Puttning - Höjdhopp
Puttning – Inom ”rätt” område
Puttning – Kortare än förra
Puttning – Sänk hela linjen
Chippning - Hinkar
Chippning - Bollplank
Chippning - Bassäng
Chippning - Chipormen
Pitch - Höjdare
Bunker – Sandslott – lag
Sving – Vattenballong
Sving – Tidningspang
Sving – Rangestafett
Sving – Enbenta Harry
Sving – Elefanten
Citera
2011-06-15, 22:15
Medlem
Herregud är inne i en riktig formsvacka, ingenting funkar. Vad ska jag ta mig till? Tips?
Citera
2011-06-15, 22:16
Medlem
LaziOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Tennisboll låter som en bra idé.

Jag hittade några förslag för lite varierande åldrar:

Golflekar - Djungelgolf
Golflekar – Boule
Puttning - Riv pyramiderna
Puttning - Luffarschack
Puttning - Memory
Puttning - Alfaphet

Puttning - Siffror

Puttning – Curling
Puttning - Glada gubben
Puttning - Höjdhopp
Puttning – Inom ”rätt” område
Puttning – Kortare än förra
Puttning – Sänk hela linjen
Chippning - Hinkar
Chippning - Bollplank
Chippning - Bassäng
Chippning - Chipormen
Pitch - Höjdare
Bunker – Sandslott – lag
Sving – Vattenballong
Sving – Tidningspang
Sving – Rangestafett
Sving – Enbenta Harry
Sving – Elefanten

Haha helt underbart med djungelgolf! Tackar så mycket för länkarna. Hoppas nu bara kidsen gillar det

Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Herregud är inne i en riktig formsvacka, ingenting funkar. Vad ska jag ta mig till? Tips?

Varje gång jag själv är i en formsvacka spelar och tränar jag bara ännu mer. Om detta inte hjälper brukar jag gå till tränarn (pron) och beställa tid så att han kan se om jag gör något fel eller om jag bara spelar dåligt.
Senast redigerad av LaziOne 2011-06-15 kl. 22:20.
Citera
2011-06-15, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaziOne
Haha helt underbart med djungelgolf! Tackar så mycket för länkarna. Hoppas nu bara kidsen gillar det

Varje gång jag själv är i en formsvacka spelar och tränar jag bara ännu mer. Om detta inte hjälper brukar jag gå till tränarn (pron) och beställa tid så att han kan se om jag gör något fel eller om jag bara spelar dåligt.

Okej tack. Är väl bara fortsätta nöta antar jag, men tar emot just nu
Citera
2011-06-15, 22:32
Medlem
Tablettans avatar
Fyfan vad jag har otur alltså.
Vrickade högerhandleden förra veckan vilket gjorde att jag inte kunde spela, sen idag så kändes det bra och jag spelade utan några värre smärtor.
När jag kommer hem och ska ta ut potatisen ur ugnen bränner jag mig på vänstra tummen och pekfingret!!!!!!

Fan att jag inte kan spela nu, har tävling nästa vecka! Fan!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in