2014-07-10, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janssons87
Har ändrat mig då jag inte anser klubbyte nödvändigt för stunden.

Ska istället byta ut endast en klubba: Min svårslagna svajiga trätrea som jag inte alls gillar det mjuka skaftet på.
Modellen är en Ping G15 trätrea med standardskaft, vilket jag upplever som på tok för löst för mig.
Är det någon som sitter på tips om relativt lättslagna trätreor, främst från tee, med ett aningen styvare skaft?
Har stiff på drivern och tänkte nog ta det på Spoonen också.

Ska åka ut någon dag och provslå intressanta modeller.
Tacksam för förslag!

Om du främst ska använda den från tee skulle jag rekommendera X2 hot 3Deep och eller Taylormade minidriver.
Citera
2014-07-11, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Om du främst ska använda den från tee skulle jag rekommendera X2 hot 3Deep och eller Taylormade minidriver.
Fanns tyvärr inte inne i Göteborg där jag bor.

Mer tips från folket, vad har ni för träklubbor?
Citera
2014-07-11, 18:02
Medlem
berra17s avatar
Citat:

Titleist 910 D2 15grader med ett projekt X skaft med hög kick. Fungerar riktigt fint och riktigt förlåtande och snittar 230m med den utan problem.
Citera
2014-07-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berra17
Titleist 910 D2 15grader med ett projekt X skaft med hög kick. Fungerar riktigt fint och riktigt förlåtande och snittar 230m med den utan problem.

Var främst en spoon han var ute efter som jag förstod men både 910 och 913 serierna är riktigt fina från Titleist. Nu spelar jag bara driver och trä5 men spoonen ser riktigt bra ut också från Titleist. Dock skulle jag inte köpa en 913 nu då 915 börjar vara på gång.
Citera
2014-07-11, 22:17
Medlem
Citat:

Märkligt att du inte kunde hitta någon av dessa modeller i en stor stad Göteborg. Även vanliga XHot 2 är en trevlig klubba. Har själv en XHot Pro från föregående år och den går som en raket. Tycker även du ska ta en närmare titt på Ping och då G20/G25, väldigt lättspelade klubbor som funkar bra även från tee.
Citera
2014-07-11, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Var främst en spoon han var ute efter som jag förstod men både 910 och 913 serierna är riktigt fina från Titleist. Nu spelar jag bara driver och trä5 men spoonen ser riktigt bra ut också från Titleist. Dock skulle jag inte köpa en 913 nu då 915 börjar vara på gång.

Titleist svar lite dyrare men kan ju vara för att den är bättre. Jag får helt enkelt testa och se vad som passar mig. En Taylor Made och en Titleist hade jag tänkt prova och jämföra med min nuvarande med bananskaft.

Någon som vet varför Titleist är så respekterat inom golfen? Kvalitet?
Citera
2014-07-11, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Märkligt att du inte kunde hitta någon av dessa modeller i en stor stad Göteborg. Även vanliga XHot 2 är en trevlig klubba. Har själv en XHot Pro från föregående år och den går som en raket. Tycker även du ska ta en närmare titt på Ping och då G20/G25, väldigt lättspelade klubbor som funkar bra även från tee.

Ping gillar jag ju och får väl testa en med stiff där också.
Xhot kan nog finnas i Göteborg men jag var bara på Dormy, känner inte till några andra golfstores förutom klubbarna som jag inte orkar åka till. Skönast och bredast utbud på Dormy.
Citera
2014-07-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branson
Nu är visst x2hot inne i lager också. Här ska testas!
Citera
2014-07-12, 15:44
Medlem
Vad är grejen med Titleist? Är de så mycket bättre än alla andra märken eller har de marknadsfört sig bra genom sponsring?
Citera
2014-07-12, 16:56
Medlem
hestenhejs avatar
Citat:
Vad är grejen med Titleist? Är de så mycket bättre än alla andra märken eller har de marknadsfört sig bra genom sponsring?

En kombination skulle jag säga.
Citera
2014-07-12, 18:30
Medlem
Puckotts avatar
Är det nya klubbor på g hos de flesta tillverkare? När förväntas 915-linen hos Titleist och Ping G30 osv. komma?

Har dålig koll när dom brukar släppa sina nya flaggskepp.
Citera
2014-07-13, 01:06
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Är det nya klubbor på g hos de flesta tillverkare? När förväntas 915-linen hos Titleist och Ping G30 osv. komma?

Har dålig koll när dom brukar släppa sina nya flaggskepp.

G30 Irons

Hittade jag just
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in