2012-01-04, 14:12
Medlem
vet inte varför man ej sökt på golf här på FB tidigare, skönt att se att det finns några likasinnade!

/ V
Citera
2012-01-04, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
vet inte varför man ej sökt på golf här på FB tidigare, skönt att se att det finns några likasinnade!

/ V

Välkommen eller vad man ska säga! Vore kul med en presentation, HCP, Klubb, utrustning, ambitioner
Citera
2012-01-04, 15:01
Medlem
=) , bor uppe i norra delen av vårt avlånga land, dvs +50cm snö just nu. ( Lämnat outningen lite löst =P ). Iom gynnsamma priser på årgreenfee så är jag medlem på ett antal mindre klubbar, spelar dock istort sett bara på en av dessa men vill gärna gynna de mindre klubbarna! Min nuvarande hcp ligger på 8 blankt, ambitionen är väll kankse att en dag nå hcp 5? Har spelat rätt många banor söderöver (runt borås trakten inkl deras mastersbana nu i somras), och kan säga att om vi hade samma medel till banskötsel här uppe så skulle målet vara inom räckhåll ganska snart .

Utrustning,
Driver en g:a gris Cleveland Launcher / stiff (mid /high) funkar helt ok, har dock börjat snegla efter en ersättare. Skaftet passar svingen (just nu iaf), så den har fått hänga med ett tag. Har just skaffat en spoon, även den en Cleveland. Gamefit-ning för 2 år sedan ett Callaway X-22 tour 3-p set som jag inte kan annat än gilla, synd bara att man själv inte alltid lever upp till samma invå. Har laborerat med putter, men kört mest med en Odyssey HOT XG #7 har lite svårt att bestämma mig vilken putter som "känns" bäst. Ett par/någon TayolrMade rescue klubba får även dessa plats i bagen ibland, och till sist CG16 tour black pearl wedgar i olika loft. Tror att jag fått med det mesta.

Ser golfen som en mkt social och rolig hobby, man kanske tar den på alldeles stort allvar vissa dagar!

/ V
Citera
2012-01-04, 18:03
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sidhan
=) , bor uppe i norra delen av vårt avlånga land, dvs +50cm snö just nu. ( Lämnat outningen lite löst =P ). Iom gynnsamma priser på årgreenfee så är jag medlem på ett antal mindre klubbar, spelar dock istort sett bara på en av dessa men vill gärna gynna de mindre klubbarna! Min nuvarande hcp ligger på 8 blankt, ambitionen är väll kankse att en dag nå hcp 5? Har spelat rätt många banor söderöver (runt borås trakten inkl deras mastersbana nu i somras), och kan säga att om vi hade samma medel till banskötsel här uppe så skulle målet vara inom räckhåll ganska snart .

Utrustning,
Driver en g:a gris Cleveland Launcher / stiff (mid /high) funkar helt ok, har dock börjat snegla efter en ersättare. Skaftet passar svingen (just nu iaf), så den har fått hänga med ett tag. Har just skaffat en spoon, även den en Cleveland. Gamefit-ning för 2 år sedan ett Callaway X-22 tour 3-p set som jag inte kan annat än gilla, synd bara att man själv inte alltid lever upp till samma invå. Har laborerat med putter, men kört mest med en Odyssey HOT XG #7 har lite svårt att bestämma mig vilken putter som "känns" bäst. Ett par/någon TayolrMade rescue klubba får även dessa plats i bagen ibland, och till sist CG16 tour black pearl wedgar i olika loft. Tror att jag fått med det mesta.

Ser golfen som en mkt social och rolig hobby, man kanske tar den på alldeles stort allvar vissa dagar!

/ V

Äh, kom igen nu! Vi har nog ganska bra koll på vart alla kommer från geografiskt och vi är ett par stycken som kommer från en bit norrut. Kanske inte lika lånt norrut som dig
Citera
2012-01-04, 18:12
Medlem
LukeDangerfields avatar
Charley Hoffman
http://www.youtube.com/watch?v=TgJ00YjPWWE
Citera
2012-01-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Äh, kom igen nu! Vi har nog ganska bra koll på vart alla kommer från geografiskt och vi är ett par stycken som kommer från en bit norrut. Kanske inte lika lånt norrut som dig

Vad är norrut för dig då? Har vi några golfare från Umeå-trakten här eller?
Citera
2012-01-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukeDangerfield
Charley Hoffman
http://www.youtube.com/watch?v=TgJ00YjPWWE

När vi ändå är inne på youtubeklipp så delar vi med oss denna.

De flesta har säkert redan sett den men en värre driverfrossa har jag aldrig sätt!
http://www.youtube.com/watch?v=FLOlx...eature=related
Citera
2012-01-04, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Vad är norrut för dig då? Har vi några golfare från Umeå-trakten här eller?

Inte långt ifrån, typ 1.5 timme i bil. Åker förbi Sörfors när jag åker mot Umeå =P. Spelat där? Har inte spelat Holmsund ännu, av någon anledning....

/ V
Citera
2012-01-04, 20:50
Medlem
När jag jobbar så reser jag en hel del och just Umeå är en av städerna som jag besöker då och då.

Vad har ni för banor där som ni kan rekommendera?
Citera
2012-01-04, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk-Eye
När jag jobbar så reser jag en hel del och just Umeå är en av städerna som jag besöker då och då.

Vad har ni för banor där som ni kan rekommendera?

Just i Umeåtrakten är det Umeå GK (ligger i Holmsund dock) sen har du i närområdet Norrmjöle, Sörfors. Sen lite längre utanför Robertsfors, sen finns ju mindre inlandsbanor med varierande kvalitet och karaktär =P

Skellefteå, Piteå, Luleå om man vill ännu längre uppåt annars finns det runt Övik några ( Veckefjärden / Puttom)

(säkert glömt någon / några)

/ V
Citera
2012-01-05, 03:27
Medlem
Ungoliants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag är inte säker på att jag förstår vad du menar med första delen. Däremot skulle jag säga att för att ta en stadig plats på Nordea ska du snitta banans par och gärna bättre. Har du en dålig dag ska du inte skjuta mer än 4 eller 5 slag över par.

Hur gör man för att få spela i Nordea? Rent teoretiskt hur skulle en duktig amatörgolfspelare vara tvungen att gå tillväga för att få en plats? Bara att köpa in sig eller är det någon speciell sattelitturnering?

(ber om ursäkt om jag svamlar)
Citera
2012-01-05, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ungoliant
Hur gör man för att få spela i Nordea? Rent teoretiskt hur skulle en duktig amatörgolfspelare vara tvungen att gå tillväga för att få en plats? Bara att köpa in sig eller är det någon speciell sattelitturnering?

(ber om ursäkt om jag svamlar)

Varje höst går det ett Nordeakval. Spelar man bra där kan man få full kategori på Nordea inför nästa säsong.

Finns även Svenska Minitouren som spelas över hela Sverige. på den kan man spela ihop poäng och den vägen kanske få spela någon Nordea-tävling.

Bästa vägen är dock att gå genom Nordeakvalet och spela bra där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in