Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Hur hade du det nere i Spanien då?
Tränat mycket i vinter?
Spanien var fruktansvärt roligt, tyvärr var jag ju bara caddie så särskilt mycket spel blev det inte. Ett par varv på inspelsdagar/spellediga dagar och en del dunkande på rangen. Men mycket roligt att vara med och se dem som faktiskt är på G ut på Europa-touren/Challenge-touren, där snackar vi riktigt duktiga spelare. Tyvärr var det ju så att alla som anmälde sig under 3,5 i HCP och betalde dem 2000 Euro som krävdes först kom ju med så startfältet var minst sagt ojämnt.
La Manga har förövrigt två ganska korta artonhålare som tävlingarna spelades på, med breda fairways inte särskilt mycket skit emellan, det gick att slå en ordentligt slice och bollen ligger spelbar mitt på fairway bredvid, sådant tycker jag är lite små tråkigt. Saken var bara den att det var vindstilla på inspelsronderna innan första tävlingen, sen började det blåsa ordentligt. Och helt plötsligt förvandlades banorna till monster. Som mest blåste det 31 sekundmeter enligt rapporterna, ett par gånger den dagen började bollarna rulla sådär härligt på egen hand på greenerna. Tråkigaste med det hela var att vädret tamigfan var skit, sista 10 dagarna var det molnigt och konstant blåst.
Vinterträningen har gått åt helvete egentligen, var ingen golf planerad egentligen efter det att jag inte fick jobbet i Spanien. Planen var istället fysträning men det tog väl två veckor innan jag drog sönder en axel så det har mest varit lite rehab. Så tyvärr tror jag inte att kommande säsong kommer förbättras något extremt.
Är det förresten någon som har koll på tävlingsscheman än? Har ett hål efter andra helgen i maj som jag vill fylla med två tävlingar. Någon som har koll på vart jag kan kolla upp detta?