2011-03-18, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fumdum
Vilka banor i Skåne är öppna nu?

Vet att Bedinge och Falsterbo är öppna.

Kolla länk: http://www.golf.se/Spela/Puffar/Golf...GreenOpenProv=
Citera
2011-03-20, 15:07
Medlem
BibbiStorms avatar
Första rundan i år avklarad härligt väder så passade på.
Citera
2011-03-20, 15:20
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BibbiStorm
Första rundan i år avklarad härligt väder så passade på.

Jisses?!
Nu redan??

Här uppe ligger snön vit på tak och mark, solen lyser dock så lite töar det

En resumè kanske..?
Nöjd?
Poäng?
Ont i alla leder..?
Vilken bana?
Citera
2011-03-20, 17:00
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Jisses?!
Nu redan??

En resumè kanske..?
Nöjd?
Poäng?
Ont i alla leder..?
Vilken bana?
Hel nöjd! det var lite snö lite här och där men jag höll mig unda
gick på 78 slag som är helt ok med tanke på förhållandena.
Nej nej har aldrig ont har ju vintertränat hela vintern så jag var förbered.
Citera
2011-03-20, 23:13
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Jisses?!
Nu redan??

En resumè kanske..?
Nöjd?
Poäng?
Ont i alla leder..?
Vilken bana?

Så värst konstigt är det väl inte, flertalet banor i Skåne är ju öppna sedan ett bra tag tillbaka Själv planeras att göra Sverigepremiär för i år nästa helg och även det i Skåne, vet dock inte riktigt vilka banor det blir. Bara boendet i Malmö är fixat än så länge. Fick händerna på en ny Taylor Made R11 när jag var nere i Spanien så kliar som bara den i fingrarna att få ge sig ut och provspela lite!
Citera
2011-03-20, 23:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Så värst konstigt är det väl inte, flertalet banor i Skåne är ju öppna sedan ett bra tag tillbaka Själv planeras att göra Sverigepremiär för i år nästa helg och även det i Skåne, vet dock inte riktigt vilka banor det blir. Bara boendet i Malmö är fixat än så länge. Fick händerna på en ny Taylor Made R11 när jag var nere i Spanien så kliar som bara den i fingrarna att få ge sig ut och provspela lite!

Bor man uppe i Umeå så känns våren vääldigt långt borta.

Det är den med vita klubbhuvudet va..?
Tyckte jag läste nått om den där i senaste numret av Svensk Golf.
Citera
2011-03-21, 11:21
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Bor man uppe i Umeå så känns våren vääldigt långt borta.

Det är den med vita klubbhuvudet va..?
Tyckte jag läste nått om den där i senaste numret av Svensk Golf.

Haha, ja att du tycker att våren är långt väck förstår jag, ni är väl mitt i vintern där uppe fortfarande
Japp R11 har vitt huvud på översidan och svart på undersidan samt träffytan, mycket vacker klubba och förbaskat skön att slå med. Men vet inte hur bra den är på att kontrollera bollen.
Citera
2011-03-21, 22:35
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Haha, ja att du tycker att våren är långt väck förstår jag, ni är väl mitt i vintern där uppe fortfarande
Japp R11 har vitt huvud på översidan och svart på undersidan samt träffytan, mycket vacker klubba och förbaskat skön att slå med. Men vet inte hur bra den är på att kontrollera bollen.

Hur hade du det nere i Spanien då?
Tränat mycket i vinter?
Citera
2011-03-22, 10:41
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Hur hade du det nere i Spanien då?
Tränat mycket i vinter?

Spanien var fruktansvärt roligt, tyvärr var jag ju bara caddie så särskilt mycket spel blev det inte. Ett par varv på inspelsdagar/spellediga dagar och en del dunkande på rangen. Men mycket roligt att vara med och se dem som faktiskt är på G ut på Europa-touren/Challenge-touren, där snackar vi riktigt duktiga spelare. Tyvärr var det ju så att alla som anmälde sig under 3,5 i HCP och betalde dem 2000 Euro som krävdes först kom ju med så startfältet var minst sagt ojämnt.

La Manga har förövrigt två ganska korta artonhålare som tävlingarna spelades på, med breda fairways inte särskilt mycket skit emellan, det gick att slå en ordentligt slice och bollen ligger spelbar mitt på fairway bredvid, sådant tycker jag är lite små tråkigt. Saken var bara den att det var vindstilla på inspelsronderna innan första tävlingen, sen började det blåsa ordentligt. Och helt plötsligt förvandlades banorna till monster. Som mest blåste det 31 sekundmeter enligt rapporterna, ett par gånger den dagen började bollarna rulla sådär härligt på egen hand på greenerna. Tråkigaste med det hela var att vädret tamigfan var skit, sista 10 dagarna var det molnigt och konstant blåst.

Vinterträningen har gått åt helvete egentligen, var ingen golf planerad egentligen efter det att jag inte fick jobbet i Spanien. Planen var istället fysträning men det tog väl två veckor innan jag drog sönder en axel så det har mest varit lite rehab. Så tyvärr tror jag inte att kommande säsong kommer förbättras något extremt.

Är det förresten någon som har koll på tävlingsscheman än? Har ett hål efter andra helgen i maj som jag vill fylla med två tävlingar. Någon som har koll på vart jag kan kolla upp detta?
Citera
2011-03-23, 17:36
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedrad
Jag har en fråga angående att sommarjobba på en golfbana som banarbetare, vad brukar det vara för lön och vad brukar man göra mer än att byta flagghål varje morgon? Klippa gräs?

Vet inte om lönen. Finns helt klart sommararbetare dock, borde inte vara omöjligt att få jobb. Klippa gräs lär vara uppgiften.
Citera
2011-03-24, 00:04
Medlem
SteakSauces avatar
Bör jag satsa på en golfkarriär?

Spelade sporadiskt mellan 8-12 års ålder, är nu 18. (kan tilläggas att jag har 36 i handikapp nu) sänkte mig till runt 20 in-officiellt (minns inte) när jag var 12 år och utan grönt kort)

Ok.. för 2 veckor sedan så gick jag ut med fadern och spelade lite golf, spelade då på vintergreener, slog i genomsnitt 230-250 meter med drivern, kom upp i långa längder med alla järnklubborna också, bra inspel, puttar, riktning på bollarna osv, i i alla fall så bestämde jag mig för att hänga med fler gånger, och bestämde också mig för att börja räkna poäng, har fått mellan 60-80 poäng på mitt 36 handikapp under rundorna, fixat en 78 runda på 72 pars bana och haft jävligt kul, ju mer jag har spelat desto bättre har det gått, slår nu upp till 270 meter (med ok riktning på drivern) upp till 220 med de lägsta järnklubborna) osv..

det jag undrar är nu om jag bör/kan satsa på bli "proffs"?
Citera
2011-03-24, 00:45
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Bör jag satsa på en golfkarriär?

Spelade sporadiskt mellan 8-12 års ålder, är nu 18. (kan tilläggas att jag har 36 i handikapp nu) sänkte mig till runt 20 in-officiellt (minns inte) när jag var 12 år och utan grönt kort)

Ok.. för 2 veckor sedan så gick jag ut med fadern och spelade lite golf, spelade då på vintergreener, slog i genomsnitt 230-250 meter med drivern, kom upp i långa längder med alla järnklubborna också, bra inspel, puttar, riktning på bollarna osv, i i alla fall så bestämde jag mig för att hänga med fler gånger, och bestämde också mig för att börja räkna poäng, har fått mellan 60-80 poäng på mitt 36 handikapp under rundorna, fixat en 78 runda på 72 pars bana och haft jävligt kul, ju mer jag har spelat desto bättre har det gått, slår nu upp till 270 meter (med ok riktning på drivern) upp till 220 med de lägsta järnklubborna) osv..

det jag undrar är nu om jag bör/kan satsa på bli "proffs"?

Haha, what? 80 poäng är ju -2 brutto. Låter osannolikt, men stämmer det är det ju bara att köra på. Annars känner du det bäst själv. Träna mycket och se hur spelet utvecklar sig. Det är att gå från 4-5 i hcp till scratch som kan vara riktigt jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in