2010-07-29, 01:07
Medlem
juppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Alla sandwedgar är anpassade för att slå på såväl gräs som sand, det mesta handlar om huruvida du kan använda bouncen ordentligt eller inte. Cleveland har ett par billiga wedgar om jag inte minns fel för runt 800 spänn stycket. Mycket billigare är det inte lönt att gå för då får du fan inget värt pengarna.

Ok, tack för tipset. Jag slår ganska hårt/rakt ner på bollen (hittade uttrycket "digger" efter lite googlande) så jag tror jag ska ha en wedge med lite bounce, om jag förstått det rätt? Jag tänkte att wedgen skulle komplettera en lobwedge jag har som har ganska mycket bounce, den är välidgt rund undertill. Jag trivs väldigt bra med den och har väldigt bra kontroll i bunkrar och semiruffen o.s.v. men på gräs är den skitkass, eller jag kan inte kontrollera den iaf och toppar ofta när jag ska spela in på lite längre avstånd. Därför vill jag ha en wedge mellan lobben och PWn för slagen från fairway där man behöver komma under bollen och få höjd på slaget.
Citera
2010-07-29, 12:48
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:

Skulle utan tvekan kalla dig långtslående om du slår så långt, spelar du någon tour eller liknande?

ja det gör jag.
Citera
2010-07-29, 13:18
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Kul med en golftråd.

Är det någon som kan tipsa om en bra sandwedge för under tusenlappen som är lite mer anpassad för spel på gräs än sand (om det nu finns sådana)?

Om du kan gå Upp några hundra kan jag tipsa om Callaway Jaws, själv kör jag med 3 sådana och jävlarimig vad de käkar boll och spinnen är otrolig.
Citera
2010-07-29, 18:11
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juppy
Ok, tack för tipset. Jag slår ganska hårt/rakt ner på bollen (hittade uttrycket "digger" efter lite googlande) så jag tror jag ska ha en wedge med lite bounce, om jag förstått det rätt? Jag tänkte att wedgen skulle komplettera en lobwedge jag har som har ganska mycket bounce, den är välidgt rund undertill. Jag trivs väldigt bra med den och har väldigt bra kontroll i bunkrar och semiruffen o.s.v. men på gräs är den skitkass, eller jag kan inte kontrollera den iaf och toppar ofta när jag ska spela in på lite längre avstånd. Därför vill jag ha en wedge mellan lobben och PWn för slagen från fairway där man behöver komma under bollen och få höjd på slaget.

Låter som att du behöver hitta en gap- eller sandwedge med rätt sorts bounce för ditt spel helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Emobunny
ja det gör jag.

Får man veta vilken?
Citera
2010-07-30, 14:29
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Ska skryta med att jag igår gjorde min livs första eagle på en par fyra, spoon från tee, hjärnåtta på cirka 140 meter och landning en och en halv meter före pinnen. Blind green så vart lite förvånad när man kom fram och hittade sin boll i hål, absolut bästa var att det var första hålet
Citera
2010-07-30, 14:35
Medlem
Carl Serungs avatar
Nån som lirar Taylor Made??

Citera
2010-07-30, 15:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Här är placering och pris för Scandinavian Masters: http://www.golfdata.se/tournytt/resu...sp?TID=ET1029X
Citera
2010-07-30, 17:50
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung

Just nu bara putter, använde mig förr även av en R7 driver.
Citera
2010-07-30, 19:23
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:

Delvis. Jag har en Taylor Made Ti Bubble 2. Gammal, javisst, men den tar mig dit jag vill (oftast i alla fall).
Citera
2010-07-30, 23:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:

Jepp!
R7 Tour Preformance + den här bagen;
http://www.golfclub2000.com/images/B...f-Bag-2008.jpg
Den svarta stora fickan längst fram går att ta lös, funderar starkt på att brodera in namnet..bara för att det är så förbannat kaxigt.
Och en "barnvagn"...dvs 3-hjulig
Citera
2010-07-30, 23:58
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ska skryta med att jag igår gjorde min livs första eagle på en par fyra, spoon från tee, hjärnåtta på cirka 140 meter och landning en och en halv meter före pinnen. Blind green så vart lite förvånad när man kom fram och hittade sin boll i hål, absolut bästa var att det var första hålet

Grattis!
Citera
2010-07-31, 00:14
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
Hur långt slår ni alla här som längst i snitt med driver samt fairway stickorna??

Driver: Ca 220-230 m
J7: Ca 140 m
LW: Ca 75 m

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in