Citat:
Ursprungligen postat av SteakSauce
Bör jag satsa på en golfkarriär?
Spelade sporadiskt mellan 8-12 års ålder, är nu 18. (kan tilläggas att jag har 36 i handikapp nu) sänkte mig till runt 20 in-officiellt (minns inte) när jag var 12 år och utan grönt kort)
Ok.. för 2 veckor sedan så gick jag ut med fadern och spelade lite golf, spelade då på vintergreener, slog i genomsnitt 230-250 meter med drivern, kom upp i långa längder med alla järnklubborna också, bra inspel, puttar, riktning på bollarna osv, i i alla fall så bestämde jag mig för att hänga med fler gånger, och bestämde också mig för att börja räkna poäng, har fått mellan 60-80 poäng på mitt 36 handikapp under rundorna, fixat en 78 runda på 72 pars bana och haft jävligt kul, ju mer jag har spelat desto bättre har det gått, slår nu upp till 270 meter (med ok riktning på drivern) upp till 220 med de lägsta järnklubborna) osv..
det jag undrar är nu om jag bör/kan satsa på bli "proffs"?
Vad är din definition på att bli "proffs"..?
Vill du kunna leva på golfen?
För att kunna ta det steget krävs enormt mycket.
Du ska ha rätt folk omkring dig, träningsmöjligheter, sponsorer och faan vet allt!
Börja med att kontakta valfri klubb, gå med i deras elit-lag och bli en i gänget.
Sen finns det Svenska Minitouren, sen ska det kvalas in på SAS Masters Tour...konkurrens blir enormt stor!
Det går säkert bra att skjuta Par eller bättre för dig som lirar på din hemmabana med polare och farsan, men kommer du upp till dom "stora grabbarna" då krävs det att du har kött på benen, bra psyke...och som sagt; rätt folk omkring dig.