Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-09, 21:35
Medlem
Flexxuss avatar
För alla golfsugna så kan jag säga att jag kommer åka över till Usa, Santa Barbara för att spela golf två veckor i mars
Citera
2010-02-09, 21:46
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexxus
För alla golfsugna så kan jag säga att jag kommer åka över till Usa, Santa Barbara för att spela golf två veckor i mars

Din jävel!

Vilka banor ska du lira?
Citera
2010-02-09, 22:39
Medlem
tallmisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Tävlar den där Viktor fortfarande..?
Kommer ihåg han var på Sporten för nått år sen...stor och kraftigt byggd snubbe, slog över en Finlandsbår minns jag
Tror inte det, han vann väl VM år 2000 men sen dess har det väl inte direkt gått bra antar jag.
Citat:
Är det Andreas från Orresta som pratar?
Nope Jag känner honom dock:P
Han låg 10 mph i ballspeed efter mig i lördags.
Citera
2010-02-10, 04:05
Medlem
tenstakickerss avatar
Hej alla golfare!

Jag bor i Tensta och skall börja spela lite golf(har hcp 15 sedan tidigare) och nu behöver jag tips på vilken bana som jag skall gå med i.

Den skall ligga i norrort(sthlm) och gärna ha en skön restaurang där man kan koppla av med god mat och mycket öl..

Helst inte mer är 35.000 i insats.

Tacksam för tips och motivering!
Citera
2010-02-10, 20:45
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Din jävel!

Vilka banor ska du lira?

Kommer nog spela och träna mycket på Glen Annie GC, ser mycket bra ut och har hyffsade priser..Sen kommer jag självklart spela Sandpiper, ser helt otrolig ut och beskrivs som budgetgolfarens alternativ till Pepple Beach

Jag stod och slog med Andreas, en vänsterspelare och en Cobra-lirare på orresta i somras, kan det hända att någon av dem är du? skulle ju va kul isåfall
Citera
2010-02-10, 22:03
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Kommer nog spela och träna mycket på Glen Annie GC, ser mycket bra ut och har hyffsade priser..Sen kommer jag självklart spela Sandpiper, ser helt otrolig ut och beskrivs som budgetgolfarens alternativ till Pepple Beach

Jag stod och slog med Andreas, en vänsterspelare och en Cobra-lirare på orresta i somras, kan det hända att någon av dem är du? skulle ju va kul isåfall

Måste säga att det ser heeelt ok ut
http://www.sandpipergolf.com/photo.asp

Vad lirar du med för klubbor..?
Citera
2010-02-10, 22:50
Medlem
Flexxuss avatar
Citat:

Vad lirar du med för klubbor..?

Ja det ser riktigt mysigt ut, kommer bli en perfekt start på säsongen!

Titleist 704cb..ska köpa nya, antingen innan, under, eller efter jag varit Usa. Förmodligen innan eller när jag är där, blir ju lite billigare att köpa där fast hur ska man göra, skita i att ta med sig sina egna järn och köpa när man kommer dit eller kan man ta med sig båda järnseten hem? Man kan ju lika gärna göra custom fitting där som här hemma
Citera
2010-02-10, 22:56
Medlem
Bobbo.s avatar
Citat:
Borde vara straff på att posta sånt där nu när vädret ser ut som det gör här i Sverige.
Citera
2010-02-11, 00:03
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbo.
Borde vara straff på att posta sånt där nu när vädret ser ut som det gör här i Sverige.

Erkänn du blev lite sugen..?

Citat:
Ja det ser riktigt mysigt ut, kommer bli en perfekt start på säsongen!

Titleist 704cb..ska köpa nya, antingen innan, under, eller efter jag varit Usa. Förmodligen innan eller när jag är där, blir ju lite billigare att köpa där fast hur ska man göra, skita i att ta med sig sina egna järn och köpa när man kommer dit eller kan man ta med sig båda järnseten hem? Man kan ju lika gärna göra custom fitting där som här hemma

Jag fick reda på idag att jag kan komma över en del pengar efter en Moster gått bort...och funderar själv på att byta upp mig.
Jag lirar med Ping för tillfället, men har valt mig till två alternativ;

Titleist AP1
Taylor Made R9

Nått du vill kommentera..?
För/emot?
Citera
2010-02-11, 14:02
Medlem
Citat:
Jag lirar med Ping för tillfället, men har valt mig till två alternativ;

Titleist AP1
Taylor Made R9

Nått du vill kommentera..?
För/emot?

Ett svårt val skulle jag säga.

Nått som du nästan måste känna själv. har du fått testa klubborna på banan?

Både AP1 och R9 vänder sig till samma målgrupp golfare skulle jag vilja säga. riktigt bra båda två...

Själv så är jag ett fan av Titleist och gillar känslan som dom lyckas få fram med sina klubbor... spelar iofs idag med Cobra CB men har varit en "Titleistspelare" hela livet innan mitt byte till Cobra.
Citera
2010-02-11, 14:57
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hawk-Eye
Ett svårt val skulle jag säga.

Nått som du nästan måste känna själv. har du fått testa klubborna på banan?

Både AP1 och R9 vänder sig till samma målgrupp golfare skulle jag vilja säga. riktigt bra båda två...

Själv så är jag ett fan av Titleist och gillar känslan som dom lyckas få fram med sina klubbor... spelar iofs idag med Cobra CB men har varit en "Titleistspelare" hela livet innan mitt byte till Cobra.

Jag ska ner till Dormy senare i Vår och testa fram vilken av dessa två som passar mig och min swing bäst.
Titleist är iofs ett väldigt bra märke..om man nu ska gå efter det.

Är sugen som faan att köpa en ny bag oxå, den jag har nu har 3-4 år på nacken, och nu skulle jag verkligen vilja ha en snygg bag.
Är sådär barnsligt sugen på att brodera in namnet i framkant dessutom
Lite kaxigt kan man tycka kanske, men jävligt fräckt!
Citera
2010-02-11, 15:15
Medlem
Citat:
Jag ska ner till Dormy senare i Vår och testa fram vilken av dessa två som passar mig och min swing bäst.
Titleist är iofs ett väldigt bra märke..om man nu ska gå efter det.

Är sugen som faan att köpa en ny bag oxå, den jag har nu har 3-4 år på nacken, och nu skulle jag verkligen vilja ha en snygg bag.
Är sådär barnsligt sugen på att brodera in namnet i framkant dessutom
Lite kaxigt kan man tycka kanske, men jävligt fräckt!

Det gör du rätt i, men jag tycker att du ska testa klubborna på banan om du får möjlighet, vet ej hur Dormy har det men är inte det enbart inomhus test? om du är i närheten av Sthlm så rekommenderar jag FairwayGolf. där kan du testa alla klubbor på uterange och även låna klubbor för test på bana!

Titleist är riktigt bra, men man ska tänka på att Taylor Made är ett av de starkaste märkerna i USA... Deras prylar e riktigt vassa också...

Namn på bagen e jävligt fräckt som du säger... har inte sett årets bagar ännu... men som en liten märkesnisse man e så tycker jag att man ska ha en bag av samma märke som klubborna man spelar!!! om inte en helt neutral bag. då med inget märke alls, förutom namnet då

för min del blir det nog nya wedgar till sommaren... kanske en ny driver också... börjar bli riktigt sugen nu.... speciellt när man börjar snacka här!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in