2011-03-05, 12:22
Medlem
Continental Ops avatar
En materialfråga
Jag har möjlighet att tjacka ett set mizuno mx-200 till mkt bra pris. Eftersom jag aldrig haft några smidda järn förut och verkligen gillar blanka raka järn o känslan av att träffa rent så är jag mkt nyfiken.

Mina nuvarande järn är ett par mizuno oxå men ett par gjutna av instegsmodell, de har dock en hel del vikt lagt på mitten av klubbhuvudet och känns inte som t.ex. Cobra-järn där all vikt ligger på sulan o alla träffar känns precis likadant.

MX-200 var ju mizunos näst mest lättspelade järn i förra sortimentet och nästan lika stora som deras mest lättspelade. Tror ni det blir ett stort steg för mig? Jag har inte så bra koll hur det är med de modernare smidda klubborna.

Jag spelar inte så ofta o har typ 16-17 i hcp, slår rätt långt med järn o har bra bollträff.

Jag är iofs rätt nöjd med mina nuvarande men de är rätt gamla typ 10 år o klubbor håller inte hur länge som helst. Jag vill absolut inte gå i fällan att tjacka för svårspelade klubbor men om man är såpass säker att man sätter 90 procent av järnfemmorna mitt i och i vart fall 170 meter borde det väl gå?
Citera
2011-03-06, 22:39
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
En materialfråga
Jag har möjlighet att tjacka ett set mizuno mx-200 till mkt bra pris. Eftersom jag aldrig haft några smidda järn förut och verkligen gillar blanka raka järn o känslan av att träffa rent så är jag mkt nyfiken.

Mina nuvarande järn är ett par mizuno oxå men ett par gjutna av instegsmodell, de har dock en hel del vikt lagt på mitten av klubbhuvudet och känns inte som t.ex. Cobra-järn där all vikt ligger på sulan o alla träffar känns precis likadant.

MX-200 var ju mizunos näst mest lättspelade järn i förra sortimentet och nästan lika stora som deras mest lättspelade. Tror ni det blir ett stort steg för mig? Jag har inte så bra koll hur det är med de modernare smidda klubborna.

Jag spelar inte så ofta o har typ 16-17 i hcp, slår rätt långt med järn o har bra bollträff.

Jag är iofs rätt nöjd med mina nuvarande men de är rätt gamla typ 10 år o klubbor håller inte hur länge som helst. Jag vill absolut inte gå i fällan att tjacka för svårspelade klubbor men om man är såpass säker att man sätter 90 procent av järnfemmorna mitt i och i vart fall 170 meter borde det väl gå?

Det funkar, är du beredd att träna lite så

Var på Irland under veckan som var, hann med 7 rundor på 6 olika banor. Jävlar vad kul det är med golf, blev en 75a som bästa resultat. Gymträningen har givit resultat.
Citera
2011-03-11, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
En materialfråga

Nu är ju MX200 rätt så lättspelade järn, inte direkt några bladklubbor, bör inte vara något problem då det är en standard Cavity back klubba.
Citera
2011-03-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Vad ligger den absolut dyraste drivern på?

Är väl något från Maruman, likt dessa http://www.golfio.com/maruman-golf-equipment/47.phtml . Annars som någon sa Honma kan ta bra betalt. Spelar själv med Maruman Conductor blad.
Citera
2011-03-11, 19:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Är väl något från Maruman, likt dessa http://www.golfio.com/maruman-golf-equipment/47.phtml . Annars som någon sa Honma kan ta bra betalt. Spelar själv med Maruman Conductor blad.

Finner det mycket intressant det här. Kan du ge oss anledningar till att du spelar med dessa klubbor?
Citera
2011-03-11, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Finner det mycket intressant det här. Kan du ge oss anledningar till att du spelar med dessa klubbor?

Nja alltså har inget på den sidan. Har ett järnset maruman conductor blad, säljs inte längre. Har inte drivern etc utan spelar Callaway på övrigt. Förutom puttern där jag har en Scotty Cameron
Citera
2011-03-13, 17:39
Medlem
tallmisters avatar
Hah. Vilket skämt att ta 2k dollar för en driver.
Citera
2011-03-15, 06:30
Medlem
Cockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rand00m
Kan någon ge mig namnet på en golfare som är typ 50-60ish år och ganska bra?

Du har ju Watson annars, han är väl runt "60ish". Han håller än den gubben!
Citera
2011-03-17, 18:11
Medlem
fumdums avatar
Vilka banor i Skåne är öppna nu?
Citera
2011-03-17, 23:22
Medlem
callons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2

Varför är dom så hiskeligt mycket dyrare än vanliga drivers?
Citera
2011-03-18, 09:10
Medlem
Jag har en fråga angående att sommarjobba på en golfbana som banarbetare, vad brukar det vara för lön och vad brukar man göra mer än att byta flagghål varje morgon? Klippa gräs?
Citera
2011-03-18, 14:28
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedrad
Jag har en fråga angående att sommarjobba på en golfbana som banarbetare, vad brukar det vara för lön och vad brukar man göra mer än att byta flagghål varje morgon? Klippa gräs?

Jag har aldrig hört om någon golfklubb som faktiskt söker sommarjobbare till banarbets delen men det är väl möjligt. Lönen för banarbetare på de klubbar jag varit på har varit någorlunda normal skulle jag gissa för ett "8-17-jobb" även om timmarna inte ser ut riktigt så. Överlag är det en jävla massa grässklippande under sommarmånaderna, greener, fairways, ruff och allt annat runt omkring ska ju hållas på rätt nivå.

Dessutom finns ju dressning av greener och liknande arbeten men just under den stora högsäsongen försöker väl de flesta klubbar att hålla sig borta ifrån att göra sådant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in