2014-04-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
På vilket sätt kan det vara positivt? HCP som redan är ett löjligt uttryck blir ännu löjligare. Förr hade vi hemmaklubbsliraren som hade 1.5 i HCP. Nu behöver man bara be polaren ställa upp som markör så kan man med enkelhet få vilket HCP man vill.

Jag menar väl mer att som du säger är HCP redan sjukt urvattnat och inget man bryr sig särskilt mycket om man själv ligger på den nivån, samt att det inte är särskilt ofta man gynnas av ett lägre hcp, undantaget vissa rankingar till tävlingsanmälningar osv.
Citera
2014-04-28, 19:50
Medlem
PeterForsbergs avatar
Hej!

Vilka 3 loft på wedgar skulle ni välja utöver en 47 graders PW? Funderar på 52, 56, 62, men har läst att 62 enligt många är lite för mycket. Vilka skulle ni välja? Kan själv tycka att 56+60 kanske skulle vara lite väl nära varandra?
Citera
2014-04-28, 20:10
Medlem
SheiiZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterForsberg
Hej!

Vilka 3 loft på wedgar skulle ni välja utöver en 47 graders PW? Funderar på 52, 56, 62, men har läst att 62 enligt många är lite för mycket. Vilka skulle ni välja? Kan själv tycka att 56+60 kanske skulle vara lite väl nära varandra?

Personligen skulle jag antingen gå på 52, 56 & 60 alternativt 52 & 58 om du känner att 2 wedgar räcker.
Citera
2014-04-28, 21:18
Medlem
God kväll.

Har nu även fått ett reseförslag från Birdie som känns jäkligt intressant..

- Flyg ToR till Barcelona inkl golfbag på flyget
- Boende i enkelrum på PGA Catalunyas resort
- Frukostbuffé
- 3 x dagsgreenfee på Stadium Course och 3 x dagsgreenfee på Tour Course (Tänkte spela 12 rundor)
- Fri tillgång till träningsområde och fria rangebollar
- Hyrbil med försäkring osv
- 15 295 kr för ovanstående

Det handlar om en vecka..

Vad säger ni?

Känns som ett riktigt humant pris på en av Europas bästa anläggningar.

Någon som spelat den?

Fan, här hänger hur mycket duktiga och erfarna golfare som helst, kom med lite restips!
Citera
2014-04-28, 21:29
Medlem
Citat:
Hej!

52,56,60 eller 54,58

Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
God kväll.

- Frukostbuffé
- 3 x dagsgreenfee på Stadium Course och 3 x dagsgreenfee på Tour Course (Tänkte spela 12 rundor)

Vad säger ni?

Någon som spelat den?

Fan, här hänger hur mycket duktiga och erfarna golfare som helst, kom med lite restips!

Har varit där en tidig vår, dock blev det snöstorm efter 2 dagar så hann inte spela alla varv. Banan är grym, hotellet är riktigt bra. Minns inte vad vår resa kostade men det låter som ett vettigt pris du fått. Det där slår det föregående förslaget med hästlängder. Fria rangebollar och fri tillgång till övningsområdet är guld värt.
Citera
2014-04-28, 21:36
Medlem
Awesums avatar
Tjenare!
Jag har länge tänkt köpa nya järnklubbor då mitt handicap sakta kryper ner och då jag växt och tycker att järnklubber för en man som svingar snabbt och hårt ska ha ett skaft i stål och inte hälften stål och hälften grafit som jag har idag. Jag har spanat in cell amp pro och ett par taylor made på dormy som jag tänkte prova men nackdelen är ju priset. Efter lite sökande på nätet hittade jag en sida med bra priser, onlinegolf.se. Men priserna där är ju nästan för bra vilket fick mig att tro att de kan vara fejk. Finns det någon som har handlat på onlinegolf.se eller onlinegolf.co.uk som kan bevisa att de säljer äkta eller falska klubbor?

Sammanfattning om ni inte orkar läsa ovanstående.
Säljer golfonline.se (eller.co.uk) falska eller äkta klubbor?

Ha en trevlig kväll

//Awesum
Citera
2014-04-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesum
Tjenare!
Jag har länge tänkt köpa nya järnklubbor då mitt handicap sakta kryper ner och då jag växt och tycker att järnklubber för en man som svingar snabbt och hårt ska ha ett skaft i stål och inte hälften stål och hälften grafit som jag har idag. Jag har spanat in cell amp pro och ett par taylor made på dormy som jag tänkte prova men nackdelen är ju priset. Efter lite sökande på nätet hittade jag en sida med bra priser, onlinegolf.se. Men priserna där är ju nästan för bra vilket fick mig att tro att de kan vara fejk. Finns det någon som har handlat på onlinegolf.se eller onlinegolf.co.uk som kan bevisa att de säljer äkta eller falska klubbor?

Ha en trevlig kväll

//Awesum

Prova på dormy och beställ från golfstoreeruope.com. De har bra priser och smidig leverans.
Citera
2014-04-28, 21:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Hej!

50, 54 och 58 hade jag föredragit för att göra glappen mer humana. Jag lovar att 4 grader är alldeles utmärkt. Personligen slår jag min 46° PW 120, 50° 110, 54° 100 och 58° 85 vid fulla slag så skillnad blir det. Annars kan även det vara lämpligt att köra 52, 56 och 60 för att sen bocka ner dem till 51, 55 och 59 för att få ett 4 graders glapp mellan varje medge.

Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
God kväll.

- Frukostbuffé

Vad säger ni?

Någon som spelat den?

Personligen har jag lirat båda banorna och visst är banorna i sig roliga, tyvärr har det i mina ögon blivit för högt tryck på anläggningen och därför har skicket försämrats. Då jag spelade där var det mycket olagade torvor på fairway, mängder av nedfallna grenar över banan och att putta var som att putta på en puckelpist. Jag skulle inte betala för att spela de banorna igen. Då var jag där våren 2012, då Treamz kanske fått uppleva den lite nyare? Träningsområdena har jag bara hört gott om däremot och samma sak hotellet.

Annars kan jag inte ge så mycket tips. Har rest en del i södra Europa och spelat men efter att ha upplevt både Skottland och USA så kommer jag aldrig igen lägga pengar på en golfresa till Spanien, Portugal eller Italien (inte Turkiet heller tror jag) då jag helt enkelt inte tycker det är värt det. Men samtidigt är det ju lite beroende på vilka krav man har och varför man åker, du som spelar mycket får säkert jättemycket ut av att vara på Catalunya då träningsområdet etc är av mycket god kvalité. Banorna är i sig omväxlande och roliga så tröttna lär du heller inte göra. Men inte riktigt den golf jag personligen föredragit.

Citat:
Tjenare!

Ha en trevlig kväll

//Awesum

golfonline.co.uk säljer äkta grejer så vitt jag vet. Men allt det jag ser på .se sidan iallafall är ju åtminstone två år gamla grejer (en del fjolårs också) så att priset är lågt är inte så konstigt. Däremot finns det betydligt bättre sidor att handla billigt på, hos dem fanns det ju ungefär 0 i valmöjlighet vad gäller skaft exempelvis.
Citera
2014-04-28, 22:02
Medlem
Awesums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
golfonline.co.uk säljer äkta grejer så vitt jag vet. Men allt det jag ser på .se sidan iallafall är ju åtminstone två år gamla grejer (en del fjolårs också) så att priset är lågt är inte så konstigt. Däremot finns det betydligt bättre sidor att handla billigt på, hos dem fanns det ju ungefär 0 i valmöjlighet vad gäller skaft exempelvis.

Vad skulle du rekommendera för sida som har billiga golfklubbor, inte alldeles för dyr frakt och där man kan vara säker på att klubban man får är genuin?

Mvh
Citera
2014-04-28, 22:03
Medlem
Awesums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treamz
Prova på dormy och beställ från golfstoreeruope.com. De har bra priser och smidig leverans.

Tack för det snabba svaret
Citera
2014-04-28, 22:24
Medlem
Citat:
Vad skulle du rekommendera för sida som har billiga golfklubbor, inte alldeles för dyr frakt och där man kan vara säker på att klubban man får är genuin?

Mvh
Jag har bra erfarenheter utav både http://www.clubhousegolf.co.uk/ och http://www.snaintongolf.co.uk/ där jag beställt en del grejer till rejält mycket billigare priser än vad man kan få i Sverige. Fri frakt har det varit ifrån båda för mig! En av dom bättre(billigare) svenska butikerna är www.fairwaygolf.se, dock får dom inte sälja alla märken, men helt klart värt ett besök!
Citera
2014-04-29, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Personligen har jag lirat båda banorna och visst är banorna i sig roliga, tyvärr har det i mina ögon blivit för högt tryck på anläggningen och därför har skicket försämrats. Då jag spelade där var det mycket olagade torvor på fairway, mängder av nedfallna grenar över banan och att putta var som att putta på en puckelpist. Jag skulle inte betala för att spela de banorna igen. Då var jag där våren 2012, då Treamz kanske fått uppleva den lite nyare? Träningsområdena har jag bara hört gott om däremot och samma sak hotellet.

Annars kan jag inte ge så mycket tips. Har rest en del i södra Europa och spelat men efter att ha upplevt både Skottland och USA så kommer jag aldrig igen lägga pengar på en golfresa till Spanien, Portugal eller Italien (inte Turkiet heller tror jag) då jag helt enkelt inte tycker det är värt det. Men samtidigt är det ju lite beroende på vilka krav man har och varför man åker, du som spelar mycket får säkert jättemycket ut av att vara på Catalunya då träningsområdet etc är av mycket god kvalité. Banorna är i sig omväxlande och roliga så tröttna lär du heller inte göra. Men inte riktigt den golf jag personligen föredragit.

Okej. Tack för input!

Vad säger du Treamz? Var du där senare än 2012?

Skönt att hotellet och anläggningen verkar positivt..

Vad säger du om prisbilden? Är den skälig?

Är det OK att förhandla med resebyråer?

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in