Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-18, 10:33
Bannlyst
Nu är moderatbandyn igång igen. Gubbstrutten Greg Norman verkar ha lite kvar att ge fortfarande...
Citera
2008-07-18, 10:40
Medlem
pireces avatar
Jag tror Rocco mediate kan bli farlig, just nu leder han, tänk på att han tvingade fram ett särspel av Tiger i us open.

Jag trodde att både Van der velde och sandy lye hade slutat med golfen.
Citera
2008-07-18, 12:30
Medlem
loafmasters avatar
Åker över till Danmark idag för att spela Fredrikshavns golfbana. Någon som spelat och kan berätta något om den? Har inte hållt i en klubba på över 5 års tid, så att spela på mitt dåvarande hcp (12) lär jag inte lyckas med.

Lätt? Svår? Vatten?
Citera
2008-07-18, 14:07
Medlem
pireces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Åker över till Danmark idag för att spela Fredrikshavns golfbana. Någon som spelat och kan berätta något om den? Har inte hållt i en klubba på över 5 års tid, så att spela på mitt dåvarande hcp (12) lär jag inte lyckas med.

Lätt? Svår? Vatten?
då bör dom ha höjt dig till 15 nu då, fredrikhavn har ja tyvärr inte spelat
Citera
2008-07-20, 17:25
Bannlyst
Citat:

Lätt? Svår? Vatten?

12
Kom tillbaka när du är nere bland oss andra på scratch.
Citera
2008-07-20, 17:38
Medlem
Hcp: 2,0
Hemmaklubb: Eksjö GK
Klubbor: 4-pw titleist 704-cb, J-3 callaway x-18 pro series, putter callaway bobby jones, spoon titleist 906F, driver Ping G5 10,5 grader och 2 wedgar titleist vokey design 52 och 56 grader.
Citera
2008-07-22, 15:23
Medlem
cavedivers avatar
Klubbor

Tjena,
Började spela golf 89 och spelade på HCP 6 som bäst. Senaste 10 åren har det blivit få rundor, kanske 2-5/år. Funderar på att öka på lite åren som kommer

Spelar fortfarande på mina Tommy Armour 845 silver scott som jag köpte 91 tror jag hehe. Har trivts som fisken i vattnet men utvecklingen går väl framåt. Kommer jag vinna nåt på att byta järnklubbor och vad ska jag byta till som påminner någotsånär om mina silver scottisar!? Jag vill ha smäckra klubbor med relativt smala sulor. Har inte tid att åka runt och provspela en massa olika varianter tyvärr. Har sneglat lite på ett Titleist-set eller möjligen Mizuno.
Citera
2008-07-24, 10:56
Medlem
Ja, Mizuno är ett underskattat märke som jag funderat på att köpa riktigt länge. Men eftersom att du har haft ett uppehåll ett tag rekomenderar jag starkt Ping i10. Smala sulor, hyffsat lättspelade och grymt sköna. Ska köpa sånna imorgon när lönen kommer in.
Citera
2008-07-24, 11:16
Medlem
Citat:

Lätt? Svår? Vatten?

ja hade inte spelar på 3år, hade hcp 7 när jag la av... spelade 35 poäng första rundan. dock det man tappar mest är ju spelet på green fy fan.

har dock inte spelat Fredrikshavns, har dock spelat ett flertal andra... och dom är stöpta i ganska samma form, öppna platta ängsbanor med blåst!

här har du en länk iaf: http://www.frederikshavngolfklub.dk/
kanske kan hjälpa lite
Citera
2008-07-24, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens89
Ja, Mizuno är ett underskattat märke som jag funderat på att köpa riktigt länge. Men eftersom att du har haft ett uppehåll ett tag rekomenderar jag starkt Ping i10. Smala sulor, hyffsat lättspelade och grymt sköna. Ska köpa sånna imorgon när lönen kommer in.

ja har alltid spelat på Mizuno järnklubbor... jag gillar känslan i dom.
sen för mig, tycker jag att me mina halvblad, ger mig 5-10m extra i längd mot många övriga märken
Citera
2008-07-24, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavediver
Tjena,
Började spela golf 89 och spelade på HCP 6 som bäst. Senaste 10 åren har det blivit få rundor, kanske 2-5/år. Funderar på att öka på lite åren som kommer

Spelar fortfarande på mina Tommy Armour 845 silver scott som jag köpte 91 tror jag hehe. Har trivts som fisken i vattnet men utvecklingen går väl framåt. Kommer jag vinna nåt på att byta järnklubbor och vad ska jag byta till som påminner någotsånär om mina silver scottisar!? Jag vill ha smäckra klubbor med relativt smala sulor. Har inte tid att åka runt och provspela en massa olika varianter tyvärr. Har sneglat lite på ett Titleist-set eller möjligen Mizuno.

både ja och nej... med den frekvensen på spelande så tror ja inte det gör sån stor skillnad.

Din bollträff är väl inte lika bra som förut, så kanske mer förlåtande klubbor med större sweetspot, så som Callaway el Ping skulle ge, är att föredra.

gå till pro shoppen och prova, låna lite olika klubbor, ställ dig på ranchen nån timme och känn av hur det känns...
Citera
2008-07-24, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens89

Underskattat vet jag inte, snarare "ej så kända i Sverige". Är väl från Japan och där populäraste märket? :O
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in