Som gammal golfare och 14 år spelade så har man verkligen varit med om en hel del...och jag tänkte delge alla om någar incidenter som hänt genom åren;
Det finns enormt med idioter på golfbanan..som säkert alla här inne uppmärksammat, och jag tycker verkligen man ska visa tack och god ton när man lirar..det hör lixom till;
* Stockholm nångång under 2000-talet på nån random bana;
Mitt sällskap står mitt på Fairway på första hålet och väntar, svammlar och har allmänt trevligt när en boll rullar mellan mina ben?!
Vänder mig om och ser från Tee nån jävla tomte som vinkar med sin nyinköpta Taylor Made keps och vrålar;
- ÖÖKAAAAA!!!!!!!!
Jag går helt sonika fram till bollen, tar fram mig J6 och trycker in den 150 meter in i skogen och ställer mig lugnt och försiktigt till min egen boll och slår.
Hål 2 kommer bakom varande sällskap i kapp och snubben går fram till mig och kräver att han vill ha en ny boll?!
- Duu...är det första gången du är på en golfbana..?
- Ni ska faan i mig snabba på..är ni från Norrland eller????
- Har det nån betydelse?
- Här i Sthlm går vi snabbt!!!
- Då tycker jag att ni skall gå förbi oss, eftersom ni verkar ha så förbannat bråttom!
Dessa typer som bara är ute för att det ska gå så snabbt som möljigt..?
Var finns det roliga i att spela golf då?
* Jag är på min hemmabana och lirar i strålande sol med tre av mina polare, bakom oss går en tvåboll...herr & fru. På 3:an när vi kliver av green kommer dom springande (dom hålade inte ut märk väl)
- Duu..ni har faktiskt 2 lediga hål framför er?!
- Jaha?
- Nu får ni se till att snabba på!
- Men om ni uppenbarligen har så bråttom..så varsågod och smit förbi.
Kärringen quick hookar sin i en tall och gubben duffar ner den till Dam Tee...wp!
* "Kan jag gå med er typerna"
Jag har väl inget emot att träffa nya människor så, men ibland träffar man på stjärnor. 13:00 och vi ska ut...då kommer det en snubbe kring 30-strecket och vill gå med (varför åker man ut själv lixom??)
Javisst..klart du får gå med.
Jag och min partner svammlar om väder och vind...men killen som skulle med..INTE ett enda ord yppades på dessa 3h 40min...jaha?
* Fuskarna
Golf är för mig en av dom få gentlemanna sporterna som finns, och är det nånting jag verkligen hatar är det fuskare!
Hur många har inte rusat in i skogen och ropat;
- Jag har den grabbar!
..och wedgat ut den prefekt mitt i fairway?
Trist!
* "Jag är bäst klädd och bara bäst killen"
Dessa typer finns överallt...tyvärr!
Röda Parnevik byxor, Peak Preformance skärp och splitternya klubbor står på ranchen och säger oftast nått liknande;
- Faan..jag drawar bara idag, jag hittar inte swingen idag..bla bla bla
Jag har absolut inget emot att klä mig propert och snyggt på banan...men det är ingen tävling
* Kaffe & Korv efter 9.an
Detta verkar vara en typiskt svensk sak vi håller på med

Jag tycker bara det är najs att sitta och ta en java, svammla lite om nio första och garva lite om alla som hookar dit och slicar dit
* Direkt från bilen till Tee
Varför?
Jag tycker man ska komma i god tid, värma upp och bara ha trevligt i 30 min tillsammans.
Vad driver dessa (oftast 50+:arna) att göra detta?
Har ni nån rolig anekdot som inträffat?