Flashback bygger pepparkakshus!
2010-10-22, 20:58
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Jag föredrar att åka söderut istället

Jag har då aldrig varit där och spelat, typiskt. Skellefteå, Boden och ytterligare ett par banor där i "närheten" vart det för två år sedan och sedan har jag hunnit spela en del i "södra" Norrland runt Klövsjö, Vemdalen och Östersund. Har du spelat någon av dessa?

Skellefteå är en bana jag verkligen uppskattar, upp och ner, väldigt fantasifullt ritad och oftast i bra skick.
Frösö GK har jag lirat, men det är ett par år sen nu...det börjar med en lång par 5 utför va?

Du åker till Turkiet nästa helg va?
Jag är inte alls avundsjuk...näärå
Citera
2010-10-22, 21:37
Medlem
BibbiStorms avatar
När vi ändå snackar banor, så skulle jag vilja lägga ett gott ord för Vårgårda GK!
Fantastisk bana! precis enligt min smak! Hårt underlag grymt snabba greener (var STIMP 10 förra gången jag lira där!!) Och stora, långa och framförallt breda fairways! så man kan dunka på lite!

påminner lite om en gammal klassisk skotte bana! inte riktigt såhär så här fint men lite i den stilen: http://img205.imageshack.us/i/skottlandlq9.jpg/
Citera
2010-10-22, 22:39
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Skellefteå är en bana jag verkligen uppskattar, upp och ner, väldigt fantasifullt ritad och oftast i bra skick.
Frösö GK har jag lirat, men det är ett par år sen nu...det börjar med en lång par 5 utför va?

Du åker till Turkiet nästa helg va?
Jag är inte alls avundsjuk...näärå

Du har helt rätt, 7 dagar och ett par timmar kvar för min del!

http://www.golf.se/Leva/Reportage-Utrikes/2010/9/Spela-linksgolf---utan-paraply/

Nej, fy fan vad jobbigt det kommer bli att vara tvungen att leva där en vecka när det är kallt och skönt här hemma. Troligen kommer jag få någon sorts ångest efter bara någon dag där nere och längta tillbaka...
Citera
2010-10-25, 15:07
Medlem
Wedgies avatar
Nån som såg golfen igår/inatt? Rätt häftig avslutning när Jonathan Byrd gör HiO på fjärde slutspelshålet, när det börjar bli för mörkt att spela vidare, för vinst.

Klart värt att stanna uppe till 2:30 för
Citera
2010-10-25, 16:49
Medlem
Bossibula10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Nån som såg golfen igår/inatt? Rätt häftig avslutning när Jonathan Byrd gör HiO på fjärde slutspelshålet, när det börjar bli för mörkt att spela vidare, för vinst.

Jo det var grymt
Citera
2010-10-25, 17:05
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Såg det nu i efterhand, måste säga att det var en riktigt härlig avslutning att se!
Citera
2010-10-27, 01:00
Medlem
dethalvabarnets avatar
Såg reprisen också HIO'n, roligt att se att proffs också sätter slagen i vattnet när dom går all-in och inte har någonting att förlora

Lirade vid Bromma flygplats(kommer aldrig ihåg klubbnamnet) idag, dom verkar ha öppet till ganska sent på säsongen. Tråkiga är att det är en korthålsbana(kortaste hålet ..3:a á 80m) med mattor som tee.
Gick åt helvete, endast 2 par på en 18-hålsrunda, allt annat bogey/bogey+ för puttandet gick åt helvete i början, greenerna var som asfalt. För att landa nära hål var man tvungen träffa väldigt hög vinkel innan green och så studsa in väldigt långsamt annars så rullade bollen alltid av, greenträffar = avrullning. Puttande var minst sagt intressant också...som asfalt.

Wedgen e 60 graders förresten :/ skrev fel i tidigare post.

Finns det något land som har billiga golfbanor och billigt leverne, typ som Indien förut när man kunde leva där flera månader på en månadslön fast förstås med billiga golfbanor.
Har en vän som blir deppig på vintern och som säkert skulle må mycket bättre om han kunde spendera hela vintern i något varmt land spelandes golf.
Citera
2010-10-28, 12:28
Medlem
Zinkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie

Helt stört, det där kan inte ha hänt många gånger...
Citera
2010-10-28, 19:31
Medlem
tallmisters avatar
Då åker man iväg på VM i longdrive imorgon då Time to hit some long drives!
Citera
2010-10-28, 21:10
Medlem
BibbiStorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallmister
Lycka till!
Och kläm till ordentligt!
Citera
2010-10-28, 21:12
Medlem
Fickludds avatar
Citat:

Man kan alltid ta i lite till!

Lycka till!
Citera
2010-10-28, 22:13
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:

Best of luck!

Själv har man en runda på Sand GC imorgon innan det bär av emot Turkiet tidigt på lördag morgon!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in