Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
En liten reseberättelse kanske herrn kan bjussa på..?
Fint skick på banorna?
Bra väder?
Nöjd?
Jag ska väl få tummen ur och uppdatera lite grann då eftersom du frågar så snällt!
I vilket fall som helst var det en helt underbar vecka som gick. Under dagarna hade vi åtminstone 30 grader i solen och jag svär att vi inte hade ett jävla moln på en hel vecka. Eftersom det är någon slags vinter på gång där också så vart det väl mörkt runt sjutiden på kvällarna och närmare 15 grader. Men då var all inclusive baren eller restaurangerna bra att sitta på kan jag lova!
Vi bodde och spelade på Lykia Golf Resort vilket är banan och hotellet som finns med i videon. Hotellet kan vara något av det värsta jag varit med om, ifall vi tar ur Las Vegas ur bilden, stort som F-N men som tur var långt ifrån fullt nu när vi var där. Banan ska ju vara en links vilket den bevisade sig vara väldigt fort. Ordentlig längd på alla hål förutom par 5 orna där allihop var en gamble om du ville gå på två eller ej. Greenerna låg mellan 10 och 12 på stimpen, de svenskar som jobbade där nere hävdade att de helt enkelt inte kunde låta dem gå längre upp då det helt enkelt inte skulle gå att få stopp på bollen.
Greenerna var samtliga extremt ondulerade och du behövde inte direkt charga några putter här inte, det gick av sig självt. Tog väl en dag eller två innan man kände sig hemma på dessa greener men jag lovar att det är sådant ni vill putta på, snabbt och jämnt (dvs inget studsande till höger och vänster). Närmare 300 bunkrar (waste areas räknas in där) med perfekt mjuk sand som nästan var en fröjd att vara i. Vi vågade aldrig pallra oss bak till back tee som låg en bra bit över 7000 meter utan spelande en del ifrån mellersta tee som var ett par hundra meter längre än de flesta normala banor i Sverige ifrån vitt samt ett par rundor ifrån svart som la par ytterligare ett par meter.
Vi vart aldrig utsatta för någon blåst för ens sista dagen och det kan jag tacka gudarna för. Banan blev markant mycket svårare så fort den lilla vind som kom faktiskt gjorde det. Men lite medvind, lite nerför och hård fairway så blev resultatet på ett par utslag närmare 300 meter vilket alltid är roligt. Banan var ändå ett jävla monster, tänkt du dig inte för med varje slag så kunde du räknas med STORA problem. Jag slog bollen bra hela veckan men de första dagarna sköt jag 80 respektive 79 eftersom jag trodde att bollen skulle stanna där den landar men en studs och sen var den långt av green. Aldrig varit med om något liknande själv så det var en jävla upplevelse. Det ska också läggas till vilken grym utsikt man hade på nästan varje hål, åt vilket håll du tittade åt hade du antingen en enorm bergskedja i fjärran eller ett medelhav som sträckte ut sig fint, riktigt imponerande.
Tror det täckte allt?
Ska ge det hela lite plus och minus också!
Plus:
+Banan - Grymt skick, grym upplevelse.
+Hotellet - Inget att klaga på, rummen var över låååångt över standard, bra mycket annat att göra än att spela golf.
Minus:
- Turkars glömda "servicemind", servicen speciellt på golfklubben var usel.
- Förbannade jävla minareten!!! Du ställer dig upp för ett utslag på hål 3 och mitt i baksvingen börjar någon jävel skrika högt som bara den i en högtalare i närheten.
EN förbaskat bra resa ändå, rekomenderar helt klart Lykia Golf Resort till andra!