2010-08-16, 12:42
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Känns som att den europeiska återväxten är tryggad ett bra tag framöver med Martin Kaymer och Rory McIlroy.

Vilka unga spelare i 20-25-årsåldern har USA som kan vara med och kämpa om majortitlar de kommande åren?

Det är väl främst Anthony Kim och Rickie Fowler. Men de internationella ungtupparna sticker helt klart ut i större utsträckning.. Kommer fram väldigt många duktiga asiater även på herrsidan numera..
Citera
2010-08-16, 13:04
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Det är väl främst Anthony Kim och Rickie Fowler. Men de internationella ungtupparna sticker helt klart ut i större utsträckning.. Kommer fram väldigt många duktiga asiater även på herrsidan numera..

... och vart tog det svenska golfundret vägen? Det känns som att tiden har sprungit ifrån oss. De som skulle bärga den första majorn på herrsidan åt Sverige är ju i fyrtioårsåldern allihopa. Parnevik är väl dessutom närmast invalid. Är verkligen Henrik Stenson och "Big Dog" våra hopp de närmaste åren?
Citera
2010-08-16, 13:15
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
... och vart tog det svenska golfundret vägen? Det känns som att tiden har sprungit ifrån oss. De som skulle bärga den första majorn på herrsidan åt Sverige är ju i fyrtioårsåldern allihopa. Parnevik är väl dessutom närmast invalid. Är verkligen Henrik Stenson och "Big Dog" våra hopp de närmaste åren?

Visst är dem det (och jag tycker fan inte vi ska räkna Calle P till Svenskarna) men jag tvivlar starkt på att någon av dem kommerl yckas. Visst har Stensson varit nära men när det väl gäller så håller de bevisligen inte i längden.
Citera
2010-08-16, 13:25
Medlem
dires avatar
Citat:

Det finns många svenskar som har möjlighet att vinna en major. Tyvärr får vi nog rätta oss till att lita på att det blir en halvskräll i klass med Oosthuizen/Cabrera/Immelman. Kan de vinna så kan definitivt Karlsson, Stenson eller Hanson ta hem ett stort mästerskap.
Citera
2010-08-16, 13:54
Medlem
Emobunnys avatar
Citat:

man kan ju hoppas att alla sveriges duktiga juniorer blir någonting! Tänker då främst på laget som kom tvåa i Junior-EM. Duktiga 90, 91 och 92r finns många.
Citera
2010-08-16, 14:50
Medlem
Verbeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Visst är dem det (och jag tycker fan inte vi ska räkna Calle P till Svenskarna) men jag tvivlar starkt på att någon av dem kommerl yckas. Visst har Stensson varit nära men när det väl gäller så håller de bevisligen inte i längden.

Utveckla detta om Stenson. Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2010-08-16, 14:54
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbeek
Utveckla detta om Stenson. Jag förstår inte vad du menar.

Han har ju lyckats ett par gånger, det största var ju tävlingen i fjol (tror jag). Nu har jag glömt namnet men det är tävlingen som räknas som absolut störst efter de fyra majors som spelas. Då lyckades han och visst har han lyckats i matchspel och liknande men när han väl dykt upp till de majors han spelat så har det gått "dåligt" för honom. Så jag tror helt enkelt inte att han har det som krävs för att lyckas vinna en.

Förövrigt så undrar jag om det bara är jag som anser att det verkar gå mycket sämre för honom nu än vad det gjorde för ett par år sedan?
Citera
2010-08-16, 15:54
Medlem
Wedgies avatar
Player's var det väl han vann!

Citat:
International Dispatch, August 12, 2010, 8:02 pm, ISC LOS ANGELES CA (USPS)

Gaaah, kom hit nu klubbjävel!
Citera
2010-08-16, 16:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie
Player's var det väl han vann!

Gaaah, kom hit nu klubbjävel!

Japp, jag tror du har rätt.

Vad är det för klubba du beställt? Är det förresten någon som har koll på när Titleist nya driver/metalwood/hybrid serie har premiär för oss dödliga i Sverige? Vet att D10 drivern spelas just nu på PGA touren men inte mer än att den kommer vara representerad på golfmässan i oktober, men jag vill fan inte vänta så länge!
Citera
2010-08-16, 16:13
Medlem
Wedgies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Japp, jag tror du har rätt.

Vad är det för klubba du beställt? Är det förresten någon som har koll på när Titleist nya driver/metalwood/hybrid serie har premiär för oss dödliga i Sverige? Vet att D10 drivern spelas just nu på PGA touren men inte mer än att den kommer vara representerad på golfmässan i oktober, men jag vill fan inte vänta så länge!

Adams 4060 3 wood med Aldila NV 75 stiffskaft. Finns länkar med bilder på förra sidan.

Vet ej, november kanske? Eller så i början på nästa säsong.
Citera
2010-08-16, 19:50
Medlem
Continental Ops avatar
har vart ute o kört på ranchen med min nya 22 graders hybrid, köpte den bara för att den var så billig, bara för att jag kan liksom, känns som jag borde satsat på en 19-20 graders istället, ville ha nåt som går längre än en järnfemma, jag slår ju ashögt med den, som nån jävla järnsjua eller nåt, fan jag får nog ta tag i träningen o försöka lära mig slå med träklubborna igen istället, i vart fall med träfemman, har en gammal cleveland quadpro femma som är grymt skön när man träffar
Citera
2010-08-17, 05:41
Medlem
Roherians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
har vart ute o kört på ranchen med min nya 22 graders hybrid, köpte den bara för att den var så billig, bara för att jag kan liksom, känns som jag borde satsat på en 19-20 graders istället, ville ha nåt som går längre än en järnfemma, jag slår ju ashögt med den, som nån jävla järnsjua eller nåt, fan jag får nog ta tag i träningen o försöka lära mig slå med träklubborna igen istället, i vart fall med träfemman, har en gammal cleveland quadpro femma som är grymt skön när man träffar

Ciao
Är det ett absolut måste att ha träklubbor då ?
I alla år (har spelat sen-90) jag spelat har jag inte sett annat än att det skulle vara fullständigt otänkbart att inte ha nån träklubba i bagen. Hemmaklubbens tränare (=bekant) föreslog en sak....spela bara järn. Tog flera dagar innan jag smält det. Jag lade undan driver och spoony efter midsommar. Eftersom jag spred dem som en card-dealer och J3 vid träff går runt 200 fanns en liten chans att kunna nå hålen på rätt antal slag kvar. For sure togs chansen att nå par5 på 2 bort, men varför inte prova en säsong med detta ?

Som resultat har jag blivit mkt stadigare i mellan- och långjärnen. Dessutom har jag poängsnitt på 31 och fairway/greenträffsprocenten höjts från 10resp 8 till 38 resp 27.

Visst är det gånger jag kan sakna att få ösa på ut på vissa hål, men spelmässigt behöver jag dem inte sålänge jag spelar från gul tee. Från vit skulle saken hamna i ett lite annat läge...

Tänkte bara väcka en tanke . . . den funkgerade skitbra för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in