Citat:
Ursprungligen postat av Continental Op
har vart ute o kört på ranchen med min nya 22 graders hybrid, köpte den bara för att den var så billig, bara för att jag kan liksom, känns som jag borde satsat på en 19-20 graders istället, ville ha nåt som går längre än en järnfemma, jag slår ju ashögt med den, som nån jävla järnsjua eller nåt, fan jag får nog ta tag i träningen o försöka lära mig slå med träklubborna igen istället, i vart fall med träfemman, har en gammal cleveland quadpro femma som är grymt skön när man träffar
Ciao
Är det ett absolut måste att ha träklubbor då ?
I alla år (har spelat sen-90) jag spelat har jag inte sett annat än att det skulle vara fullständigt otänkbart att inte ha nån träklubba i bagen. Hemmaklubbens tränare (=bekant) föreslog en sak....spela bara järn. Tog flera dagar innan jag smält det. Jag lade undan driver och spoony efter midsommar. Eftersom jag spred dem som en card-dealer och J3 vid träff går runt 200 fanns en liten chans att kunna nå hålen på rätt antal slag kvar. For sure togs chansen att nå par5 på 2 bort, men varför inte prova en säsong med detta ?
Som resultat har jag blivit mkt stadigare i mellan- och långjärnen. Dessutom har jag poängsnitt på 31 och fairway/greenträffsprocenten höjts från 10resp 8 till 38 resp 27.
Visst är det gånger jag kan sakna att få ösa på ut på vissa hål, men spelmässigt behöver jag dem inte sålänge jag spelar från gul tee. Från vit skulle saken hamna i ett lite annat läge...
Tänkte bara väcka en tanke . . . den funkgerade skitbra för mig.