Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 12:05
  #3805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Klassiskt vad gäller att ta livet av sig själv, ja. För att man orkar inte leva längre. Men kan du ge ett enda exempel på en svårt deprimerad person som tagit livet av hela sin familj?
Nej. Jag är inte forskare i ämnet. Får se vad polisen hittar i hans dator, ev kvarlämnade brev etc.
Citera
2018-01-13, 12:05
  #3806
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LBeria
Vi vet inte om läraren varit ensam med barnen. Det uppges tidigt i tråden att pappan ofta arbetade från hemmet för att kunna stötta flickorna. Kanske var det för att ha kontroll och kanske var han hemma och med när hemläraren kom.

För att spinna vidare på teorin om pappans förhållande till flickorna: Kan morden ha varit en panikåtgärd pga att mamman plötsligt överraskat pappan i en knepig situation?

Detta har varit uppe förut ang incest i familjen och därav morden.
Citera
2018-01-13, 12:06
  #3807
Medlem
Över 200 barn drabbades av narkolepsi efter att man massvaccinerat alla barn med svininfluensavaccinet så det kan mycket väl vara det som flickorna drabbats av....mer troligt än ME faktiskt...
Min väns son är en av dom som fick narkolepsi o jag ser vilket helvete det ställt till för dom i vardagen o vilken lång kamp det varit för både barn o föräldrar för att få ersättning.
Citera
2018-01-13, 12:06
  #3808
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Hittar inte en enda artikel om att lärare varit på plats 3 och 4 dagar i veckan! Hemundervisning innebär i de flesta fall att en lärare kommer och lämnar hemuppgifter och går igenom det som gjorts..
Betvivlar att det har varit daglig kontakt ... sen tycker jag det är ytterst märkligt av skolan att när dom på tisdagen var och knackade på dörren och ingen öppnade , att dom tänkte " familjen kanske varit bortrest över nyår" om en elev uteblir från skolan utan giltig orsak så förmodar jag att man reagerar annorlunda... väldigt märkligt!!:

Skolan ringer väll inte till polisen eller soc så fort en unge inte kommer till skolan, eller inte öppnar dörren så fort nån knackar.
Förmodligen tänkte läraren:
- ja ja, dom kanske har en bra dag, och är ute på en promenad.
- ja ja, dom kanske är hos läkarn.
Eftersom som rektorn själv sagt "att det fanns inte på kartan" att nått sånt här skulle hända, så fanns det väll ingen anledning att oroa sig eller gå vidare just precis då.
Citera
2018-01-13, 12:11
  #3809
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trueheart
Nej det är inte hon. Inte svårt att få veta hur hon ser ut med lite forskning. Hon är lätt att hitta på nätet.

Lägg gärna upp länk med tanke på att ingen annan på FB hittills lyckats hitta en bild på rätt person.
Citera
2018-01-13, 12:12
  #3810
Medlem
Skogsberghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Över 200 barn drabbades av narkolepsi efter att man massvaccinerat alla barn med svininfluensavaccinet så det kan mycket väl vara det som flickorna drabbats av....mer troligt än ME faktiskt...
Min väns son är en av dom som fick narkolepsi o jag ser vilket helvete det ställt till för dom i vardagen o vilken lång kamp det varit för både barn o föräldrar för att få ersättning.

"Alla flickor får numera vaccinet Gardasil i 5.an, ett vaccin som är värre än svininfluensevaccinet. Döttrarna fick biverkningar, bland annat kroniskt trötthetssyndrom."

Detta är del av några PM jag fått från 1 FB-anv som inte än kan posta.
Citera
2018-01-13, 12:12
  #3811
Medlem
dooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manot
I det som får anses bekräftat(medias uppgifter)står att pappan var social och välfungerande och även högpresterande.
Står även att han var tvungen att börja arbeta mer hemifrån för att kunna vara närmare döttrarna eftersom att det behovet tydligen fanns.

Sant, jag baserade mitt inlägg på det här

Citat:
[...]berättade han att Oskar mått väldigt psykiskt dåligt under hösten, presterat sämre på jobbet och därför varit mer och mer ledig från jobbet, inte som Media säger att han ville vara mer med sina döttrar.[...] På deras jobb går också ryktet att det är han som dödat sin familj för att senare hängt sig. Allt är inte 100% bekräftat, förut om att Oskar mådde mycket psykiskt dåligt och var mycket sjukskriven
Citera
2018-01-13, 12:12
  #3812
Medlem
Snubban007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Här står det att den äldsta flickan haft hemundervisning 4 dagar i veckan och den yngre flickan 3 dagar i veckan https://www.expressen.se/kvallsposte...j-i-djup-kris/
"–Båda flickorna hade hemundervisning av medicinska skäl. Den äldsta flickan har haft hemundervisning sedan årskurs sex. Ganska omfattande hemundervisning, fyra dagar i veckan i de flesta av skolans ämnen, säger Svenjohan Davidson, verksamhetschef för grundskolan i Lomma kommun på en presskonferens.
Han fortsätter:
– Den yngsta flickan har haft hemundervisning tre dagar i veckan, också av medicinska skäl, sedan i höstas."

Jo det står på många ställen att dom haft hemundervisning 3 respektive 4 dagar i veckan. Men står det verkligen att lärare varit på plats vid alla dessa tillfällen? Att jag fastnat i detta, är för att få en bild av HUR isolerade flickorna var.. det är ju skit stor skillnad på 3-4 tillfällen med utomstående i veckan eller som min erfarenhet säger- ca 1 timme vid 1 tillfälle i veckan..
Citera
2018-01-13, 12:13
  #3813
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Gift är inte 100 procent, du kan överdocera så du spyr och klarar dig, du kan också ta för lite.
En bra omgång lugnande försätter familjen i djupsöm eller toom dödar. GM konstaterar dödsfall och fixar med rep åt sig själv, repet misslyckas du inte med om du är noggrann

Det är säkert grunden i logiken i så fall. Det rör sig om olika "händelser". Nån måste konstatera att tre dött, fridfullt, innan denne någon kan ta livet av sig. Vilket bör ske på ett omedelbart och tillförlitligt sätt.

Sen om pappan har mammans godkännande eller inte visar väl sig... kanske.

Det här är ju kanske lite kamrertyper så de har väl skrivit på talonger o avtal som de efterlämnat. Så att det inte ska råda ngt tvivel. Som akademiker har han nog tänkt sig behålla sitt goda namn även i döden, om ej komplett omöjligt. (Om inte jobbet är anledningen till att han gått berzerk.)

Jag skulle tro att vi får höra om ett brev som båda föräldrarna skrivit gemensamt. Eller ett från honom som förklarar bådas önskemål.

Och en sjukdomsproblematik i nivå med handlingen.

Blir nog inga stora överraskningar.

Alternativt så kanske man ska hålla dörren öppen för en skilsmässohistoria eller ngt annat upprivande, där maken förlorar vårdnaden. Men det känns mindre aktuellt.
Citera
2018-01-13, 12:14
  #3814
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En deprimerad människa som bestämt ta livet av sig och äntligen ser en lösning, blir lugn, lite gladare, mår bättre och blir handlingskraftig. Det är därför omgivningen ofta står frågande. "Men hon verkade må så bra sista veckan" osv. Det är klassiskt.

Detta håller jag med om.
Det är sant, en del männsikor blir precis sådär.
Inte alla, såklart. Men väldigt många.
Citera
2018-01-13, 12:14
  #3815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsbergh
"Alla flickor får numera vaccinet Gardasil i 5.an, ett vaccin som är värre än svininfluensevaccinet. Döttrarna fick biverkningar, bland annat kroniskt trötthetssyndrom."

Detta är del av några PM jag fått från 1 FB-anv som inte än kan posta.

Alla flickor 11-12 år ERBJUDS vaccination.
Citera
2018-01-13, 12:17
  #3816
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubban007
Jo det står på många ställen att dom haft hemundervisning 3 respektive 4 dagar i veckan. Men står det verkligen att lärare varit på plats vid alla dessa tillfällen? Att jag fastnat i detta, är för att få en bild av HUR isolerade flickorna var.. det är ju skit stor skillnad på 3-4 tillfällen med utomstående i veckan eller som min erfarenhet säger- ca 1 timme vid 1 tillfälle i veckan..
Det går ju förvisso att bedriva undervisning via datorn så det är ju inte sagt att läraren varit fysiskt i hemmet vid alla tillfällen, det har du rätt i.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback