Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-13, 10:28
  #3733
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men, hur kan ni inte fatta att det är pappan som mördat familjen. Han har haft ett kontrollbehov som accelererat. Han släppte dom inte utanför dörren, utom om han var med själv. Detta med sociala medier stärker också det. Flickor i den åldern brukar ha fb. Han har troligtvis isolerat dom från sin släkt. Dom får BARA prata och umgås med honom. Varför förstår ni inte? Det är jävligt illa när han tar dom ur skolan. men han var säkert en manipulativ person med talets gåva. Dom här människorna brukar dupera sin omgivning. Sååå dåligt av skolan att inte förstå detta. Räckte för mej att se bilden på honom så förstod jag. han utstrålar ondska. Stackars fru och barn. Han, och endast HAN har mördat sin familj.
Dessutom hade dom skador!! Misshandel har m.a.o förekommit. Jävla as är vad han är!!!

Det skulle absolut kunna vara så......
Själv tror jag att det är precis tvärt om.
Hoppas vi kan få reda på sanningen nån gång.
Citera
2018-01-13, 10:30
  #3734
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan man undra. Giftet tog slut? Hans eget val?

Säkrare sätt att dö. Slippa riskera att bli hittad i tid.
Citera
2018-01-13, 10:30
  #3735
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan man undra. Giftet tog slut? Hans eget val?
Män väljer oftast att ta livet av sig på ett våldsamt sätt, de skjuter sig eller hänger sig eller kör bilen rakt in i en bergvägg.
Gift är det "kvinnliga" sättet att dö.
Citera
2018-01-13, 10:32
  #3736
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan man undra. Giftet tog slut? Hans eget val?

Mmm, att barnen låg nerbäddade i sängen samt att pappan hittades hängd skrev jag också tidigare i veckan enligt min källa, som jag inte heller kan röja. Källan är dock väldigt pålitlig!

Jag har så svårt att se att man förgiftar sina barn och mamman till barnen, och sen välja att hänga sig själv?!

Men sen samtidigt, dödar man sina barn och fru så har man nog inte rationella tankegångar.
Citera
2018-01-13, 10:34
  #3737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Det kan man undra. Giftet tog slut? Hans eget val?
Gift är inte 100 procent, du kan överdocera så du spyr och klarar dig, du kan också ta för lite.
En bra omgång lugnande försätter familjen i djupsöm eller toom dödar. GM konstaterar dödsfall och fixar med rep åt sig själv, repet misslyckas du inte med om du är noggrann
Citera
2018-01-13, 10:35
  #3738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Gift är inte 100 procent, du kan överdocera så du spyr och klarar dig, du kan också ta för lite.
En bra omgång lugnande försätter familjen i djupsöm eller toom dödar. GM konstaterar dödsfall och fixar med rep åt sig själv, repet misslyckas du inte med om du är noggrann
Om det sker med injektion så kräks man inte.
Citera
2018-01-13, 10:35
  #3739
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .pimm.
Är svenska kyrkan så efterbliven att en barnamördare kan få dela grav med sina mordoffer eller hur fungerar det här?

Barnamördare borde naturligtvis nekas alla former av ceremonier och jordfästningar.

Vi slutade med sådant på artonhundratalet. Vi slutade också med offentliga avrättningar. Vi avskaffade också gradvis adelns privilegier under samma århundrade.

Själv är jag mest upprörd över att man tog bort tvångssteriliseringarna på nittonhundratalet.

Citera
2018-01-13, 10:37
  #3740
Medlem
Kan vi inte bara släppa detta med att mamman skulle vara döende i cancer med palliativ vård? Eller att hon skulle vara svårt socialt missanpassad?

Citat:
Mamman i familjen jobbade som vanligt fram till i julas. När familjen hittades död hade hon ännu inte återvänt från ledigheten, berättar chefen på hennes enhet.

– Hon var mycket skicklig medarbetare och fungerade ofta som stöd åt andra i utredningar som rörde hennes område. Väldigt omtyckt och kompetent.

https://www.expressen.se/kvallsposte...stod-at-andra/
Citera
2018-01-13, 10:38
  #3741
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Vilket är mer än du har råd med? Är du helt jävla dum i huvudet? Ställ ifrån dig limburken och kläm fram vad du vet.
Det där med limburken rör nog mest dig. Lugna ner dig. För två personer med akademisk examen och jobb som inte innebär att de sopar golvet på en fabrik är ett hus för 5 miljoner inget omöjligt.

Husen på den gatan ser ut som i vilket villakvarter som helst. Det är varken stora hus eller tomter. Helt normala familjehus som skulle kunna ligga på valfri ort.
Citera
2018-01-13, 10:40
  #3742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det där med limburken rör nog mest dig. Lugna ner dig. För två personer med akademisk examen och jobb som inte innebär att de sopar golvet på en fabrik är ett hus för 5 miljoner inget omöjligt.
F ö fick de en rejäl slant när de sålde huset i Gbg.
Citera
2018-01-13, 10:40
  #3743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanTaliban
Jag befarar att nån på kommunen nu i efterhand får schavottera för det här med hemundervisningen.

Visst är det föredömligt att man varit generös med att tillåta att systrarna visats hemma. Men om beslutet inte har inkluderat en seriös medicinsk plan (vilket jag spekulerar i utan att egentligen veta nåt) utan huvudsakligen är en eftergift till en diktatorisk pappa, då …

… ja då kan ju skolan/kommunen visa sig ha del i skulden till tragedin – alltså genom att ha bidragit till att isolera familjen och dess problem.

Saken kom i fokus från allra första början och då fanns ju en anledning till det, så jag tippar på att skolan kommer att få förklara en del.

En rubrik i Aftonbladet från, tror jag, igår:
Hemläraren ringde på hos familjen – hittades döda två timmar senare
"Hemläraren"? De får det att låta som att flickorna skulle ha en haft en privatlärare i hemmet.

Men nu fick man i alla fall veta att mamman arbetat som vilken frisk människa som helst(någon postade nyss senaste nytt)och då undrar man än mer varför pappan var den som oftast skötte kontakterna med skolan?
För så ser det hittills ut som att det förhållit sig.
Citera
2018-01-13, 10:40
  #3744
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ja, och logiken/rationaliteten är inte på topp när man snurrar runt längst ner i depressionsbrunnen...

Håller med...
Om han o frugan har bestämt att avsluta allt, så vill man nog bara vara nära varandra.
Jag tror verkligen att man skiter i allt annat, som ex ringa jobbet, skriva på facebook, visa sig ute, eller ha någon som helst kontakt med andra.... man har nog kanske mentalt redan trillat över, och då blir nog alla andra och allt annat oväsentligt, skulle jag gissa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback