Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-12, 23:53
  #3505
Medlem
dooks avatar
Pappa var deprimerad och tillbakadragen.
Mamma var cancersjuk men verkade nu må bättre.
Flickorna hade båda en sjukdom som krävde omsorg och undervisning i hemmet.

God Natt.
Citera
2018-01-12, 23:54
  #3506
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capoti
Verkar uppenbarligen finnas en tydlig koppling till Narkolepsi...Detta dyker upp när man söker på
Kommittéberättelse 2015, Skr. 2014/15:103 - Regeringen.se
PDFwww.regeringen.se › contentassets › kom...
12 mars 2015 · Hedelin, Johan, (fr.o.m. 2014 -05-26). r, (fr.o.m. 2014-05-26) ...... ersättning till barn och unga som insjuknat i narkolepsi efter


Men snälla idioten hur vore det om du läste tråden. Dokumentet har flera område i sin text, och han är med i expertgruppen för mervärdesskatt. Så nej, det finns ingenting om detta.


Citat:
Utredningen om översyn av ersättning till
kommuner och landsting för s.k. dold
mervärdesskatt (Fi 2014:07)
Tillkallad enligt regeringens bemyndigande 2014-03-27
Särskild utredare:
Citera
2018-01-12, 23:55
  #3507
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imofb
Har inte varit med sen kl 14, och orkar inte läsa igenom alla ME diskussioner, har "skol-incidenten" kommit ut?

Nix, troligen bara ännu ett "säker källa" troll.
Citera
2018-01-12, 23:55
  #3508
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har familjen setts ute vid ett senare tillfälle än mellandagarna? Någon info om det?

Nope.
Dom dog, visst.
Citera
2018-01-12, 23:56
  #3509
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Hur vet vi det? Och det finns såklart varianter.

Sannolikheten för varje barn är, vad jag förstår 25%.

Beskrivning av Louis-Bar:

Citat:
Svårigheter att samordna muskelrörelser märks först vid 1-2 års ålder, ofta i samband med att barnet ska lära sig gå. Svårigheterna ökar successivt och leder efter en tid till svår motorisk funktionsnedsättning. Även andningsmuskulatur och förmågan att svälja påverkas.

http://www.socialstyrelsen.se/ovanli...telangiectasia

Här står inget om variationer som innebär att sjukdomen debuterar senare. Därför tycker jag inte att detta känns särskilt troligt.
Citera
2018-01-12, 23:56
  #3510
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilisti
När jag sökte på "O-r H-w narkolepsi" på Google så fann jag en sida där han ska varit inblandad i ett förslag om ersättning till barn som drabbats av narkolepsi genom pandemivaccinering.

När man går in på sidan är det en evighetslång sida med rader på olika förslag, men på söksidan ser man vad det gäller.

Lite intressant tycker jag ändå. Stackars familj.

Nu producerar du fake-news...
Det han är inblandad i är som expert på:

"Utredningen om översyn av ersättning till kommuner och landsting för s.k. dold mervärdesskatt"

http://www.regeringen.se/49b6b9/cont...skr.-201415103

Det nämns en mängd områden i dokumentet, bara en slump att narkolepsi förekommer där.
Citera
2018-01-12, 23:57
  #3511
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om det är så, så var det här inte planerat redan i oktober. Jag kan tänka att pappan blev sämre och sämre i sitt mående för att kulminera vid jul/nyår. Om vi nu tar för sant att det är pappan som är gärningsmannen här.

Men, det kan vi inte göra.
För det kan vara mamman också.
Citera
2018-01-12, 23:57
  #3512
Medlem
vargaretass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vindsus86
Jag har inte läst igenom hela tråden, men vet att någon skrev om att det faktum att fönstren i huset var igenplastade eller något talade för att det var en blodig brottsplats och att det därför gått våldsamt till. Kanske var det som gett den du skrev till den uppfattningen.

https://www.expressen.se/kvallsposte...ott-i-bjarred/
Citera
2018-01-12, 23:58
  #3513
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Grovt yttre våld - det var den ordalydelsen jag reagerade på. Inte "grovt våld".

Jag förstod det men det har aldrig talats om grovt yttre våld.
Citera
2018-01-12, 23:59
  #3514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Han går på statistiken som kan vara det som ligger närmast till hands även om det inte är säkert.
Så det är alltså känt att det är fler män som begår typen av brott, och det är nog det Jerzy tänker på i första hand. Det återstår att se, men jag lutar även åt det hållet. Jag tror inte två är så knäppa direkt och samtidigt nämligen.

Det är mer sannolikt att beslutades fattades av endera föräldern än av båda, men det är inte osannolikt att beslutet fattades av båda. Att "två är så knäppa direkt och samtidigt" har nämligen inträffat tidigare - och även att ännu fler är så knäppa samtidigt. Ta bara Folkets tempel i Jonestown där 918 begick massjälvmord och mord på sig själva och på sin barn som en "revolutionär handling" gentemot "fascismen".

Lyssna på hur de resonerade och lät under sina 45 sista minuter när de begick massjälvmord:

https://www.youtube.com/watch?v=CMrFCwYAZxE
Citera
2018-01-13, 00:00
  #3515
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorisi
Familjen flyttar till Bjärred 2011, för att O ska ha närmare Lundsuniversitet och kunna vara hemma mer. H lämnar jobbet på E&Y i Göteborg och börja jobba deltid på Skatteverket (var?)
Dotter A är nu runt 11 år och spelar fotboll. Hon spelar med dom som är ett år yngre än henne, för att hon var liten i växten, mindre utvecklad, började få fysiska problem. Pappa O som inte är någon sportig typ egentligen engagerar sig och stöttar i fotbollen. A drabbas av Borelia och kommer inte tillbaka till laget. Hon har en mängd symtom, infktionerna och diagnoserna avlöser varandra, en period talas det om Narkolepsi.
Vid denna tid insjuknar även H. Kanske upptäcks hennes cancer i någon gen-undersökning som görs pga av A:s tillstånd?
H:s och O:s gener undersöks

A får hemundervisning. A får diagnos A-T med dyster prognos

2018 H är sängliggande, döende. A blir sämre. Även M insjuknar och får hemundervisning. Alla tre väldigt ingektionskänsliga.
H vill inte leva längre. Kommunicerar detta med O, som kan förstå det. H har inget värdigt liv. De inser att döttrarna aldrig kommer bli friska och försörja sig själv. Det finns inget hopp ens för M längre. Kanske överväger dom ett nytt barn, som ska gen-kontrolleras så att inte den också får AT.
O är allt mer hemma, främst för H:s skull som är helt isolerad. Döttrarna har ju undervisningen.
H ber O hjälpa henne att avsluta livet. Det sker med morfin eller dylikt.
O dödar döttrarna i sömnen. Eftersom de är sjuka blöder dom lätt så det ser blodogt ut även om han försökt göra det så skonsamt som möjligt, där dom sover. Kanske läkemedel i kombo med strypning eller kvävning. Kanske är H med på detta kanske inte. H vill att O ska leva vidare. Kanske lovar han henne det, kanske inte. Innan han hänger sig.

DÄR SATT DEN !!
Går detta att bekräftas på nått sätt ?
Citera
2018-01-13, 00:00
  #3516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dook
Pappa var deprimerad och tillbakadragen.
Mamma var cancersjuk men verkade nu må bättre.
Flickorna hade båda en sjukdom som krävde omsorg och undervisning i hemmet.

God Natt.

I det som får anses bekräftat(medias uppgifter)står att pappan var social och välfungerande och även högpresterande.
Står även att han var tvungen att börja arbeta mer hemifrån för att kunna vara närmare döttrarna eftersom att det behovet tydligen fanns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback