Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-20, 09:54
  #9805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Är det ändå inte anmärkningsvärt att två flickor i den åldern som har hemundervisning på grund av trötthet, inte förekommer mer på nätet. De borde haft kontakt m gamla klasskamrater eller förekommit i div forum?

Vi har ingen aning om de förekommer på nätet. Barn och ungdomar använder inte facebook eller skriver sina riktiga namn på instagram eller andra sociala medier. De kikar, använder snapchat, musical.ly till exempel. Inget vi kan hitta om du inte är vän med flickorna. Inte många som har en egen youtube-kanal, med flickorna har säkert konto där. Men inte i sitt namn, vem har det.. Så det är att leta efter en nål i en höstack om du vill hitta dem på nätet.
Citera
2018-01-20, 10:01
  #9806
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Bilden är ännu inte delad i tråden. Hoppas jag verkligen inte i alla fall!

Jag har kontakt med en som kände familjen och när denne är redo blir bilden bekräftad.

Det är redan många kvinnor som hängts ut med bild som mördad/mördare. Alla bilder har visat fel H***a.
Den spekulerade bilden från 90 talet hoppas jag ingen publicerar fören jag fått bilden bekräftad!

Har du bild?
Citera
2018-01-20, 10:03
  #9807
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Jag såg precis om ME på tv4 och det är ju en fullkomligt vidrig sjukdom.

Det är nog inte helt lätt att känna förhoppningar om en ljus framtid om man levt några år med den samtidigt som man blir sämre. Om dessutom en till i familjen börjar påvisa samma symptom samt ytterligare en får tillbaka sin cancer måste allting känts hopplöst.

Om flickorna nu led av ME. Groteskt sjukdom.
Citera
2018-01-20, 10:04
  #9808
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hambern
Att det rör sig om ME/CFS verkar oerhört sannolikt. Utan personlig kunskap kan man ändå observera att mamman i familjen lajkar två saker i sin Facebook-profil. Det ena är ett program i P4, det andra är "Rädda Gottfriesmottagningen". Dessa beskriver sig såhär:
Gottfriesmottagningen är en av två permanenta, landstingsanknutna mottagningar i Sverige dit ME/CFS-patienter kan vända sig för diagnos och behandling. Mottagningen behandlar även patienter med fibromyalgi. Gottfriesmottagningen är ledande inom svensk ME/CFS-forskning och är dessutom räddningen för tusentals patienter i hela Sverige eftersom primärvårdens kunskap om ME/CFS är praktiskt taget obefintlig.
Deras hemsida kan hittas på http://www.gottfriesclinic.se/
Så känner jag också. Det visades precis ett inslag om ME på tv4. Herre Gud.
Citera
2018-01-20, 10:04
  #9809
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Har du bild?


Ja. Jag har bilden.
Och den kommer endast ut här om det visar sig vara rätt person.
Citera
2018-01-20, 10:05
  #9810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag såg precis om ME på tv4 och det är ju en fullkomligt vidrig sjukdom.

Det är nog inte helt lätt att känna förhoppningar om en ljus framtid om man levt några år med den samtidigt som man blir sämre. Om dessutom en till i familjen börjar påvisa samma symptom samt ytterligare en får tillbaka sin cancer måste allting känts hopplöst.

Om flickorna nu led av ME. Groteskt sjukdom.

Håller med. Mycket okunskap i tråden tidigare om sjukdomen. Jag fick smäll på fingrarna när jag kallade det en vidrig sjukdom. Den är hemsk. Stackars stackars flickor. 💔
Citera
2018-01-20, 10:05
  #9811
Avstängd
Avd.9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk-gunnar
Okej hör här, galen konspirations teori på g.

Barnen led av ME. Kan detta ha berott på vaccin? Exempelvis Svininfluensa Vaccinet?

Två smarta högutbildade föräldrar genomför privat efterforskning på detta och finner upptäckter som skulle kunna bidra till att en stor andel människor som råkat ut för samma sak kan stämma Medicin/Vaccin/Ekonomisk jätte på miljoner. Detta kommer till företagets kännedom och de ser till att göra något åt saken?
Brevet planteras och alla dom kan vittna om händelsen är röjda ur vägen.

Kanske fanns ekonomisk koppling till andra stora aktörer. Politiker osv. Kan mycket väl komma utifrån. Usa, Ryssland osv...

Där har du nått......
Ett jätteföretag ser till att dom dör, och planterar ett brev.
Fortsätt på den linjen, jag tror du har nått där........
Citera
2018-01-20, 10:06
  #9812
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Vi har ingen aning om de förekommer på nätet. Barn och ungdomar använder inte facebook eller skriver sina riktiga namn på instagram eller andra sociala medier. De kikar, använder snapchat, musical.ly till exempel. Inget vi kan hitta om du inte är vän med flickorna. Inte många som har en egen youtube-kanal, med flickorna har säkert konto där. Men inte i sitt namn, vem har det.. Så det är att leta efter en nål i en höstack om du vill hitta dem på nätet.

Nej det vet vi inte men om de led av ME, eller liknande trötthets symptom är det inte konstigt om de inte orkade vara på nätet tycker jag. Vem fan orkar det när man är sjuk? Inte jag iaf.
Citera
2018-01-20, 10:06
  #9813
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakeupinhell
Hej!

Det är information som färdats från en person till en annan som sedan nått mig. Hur pass säker den är kan jag inte bedöma mer än att personen som gett mig infon är trovärdig. Jag har inte fått infon direkt ifrån personerna först på plats. Vem det sen är som var först vet jag inte heller, om det var polis eller räddningstjänst eller någon annan.

Kan förstå att det då ser ut som ren spekulation då källa inte kan anges. Men det är vad jag fått veta

Tack för att du delar med dig av vad du fått höra!

Handlar det om knivmord så faller nog "mord och självmord i samförstånd" - det som är konstigt isfåall
är att polisen säger

1. Vi är såpass säkra på att detta skedde i samförstånd att vi kan gå ut med informationen offentligt
2. Vi är fortfarande inte säkra på hur de dog och vem som har gjort vad
Citera
2018-01-20, 10:07
  #9814
Medlem
Gisela Priebe måste vara den mest hjärndöda som uttalat sig i detta fall. Måtte kvällspressen ha vridit till hennes uttalanden, annars är det illa ställt med universitetet i Lund. 2 barn som har hemundervisning, mycket ovanligt. Någon borde reagerat! Hon måste ha noll koll på vad som gäller för hemundervisning och aldrig hört talas om att sjukdomar kan vara ärftliga.
Citera
2018-01-20, 10:10
  #9815
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Tack för att du delar med dig av vad du fått höra!

Handlar det om knivmord så faller nog "mord och självmord i samförstånd" - det som är konstigt isfåall
är att polisen säger

1. Vi är såpass säkra på att detta skedde i samförstånd att vi kan gå ut med informationen offentligt
2. Vi är fortfarande inte säkra på hur de dog och vem som har gjort vad
Föräldrarna kanske var så pass besatta av att försäkra sig om att ingen skulle överleva att de kanske både gav överdos av medicin och knivhögg barnen. 😭😭 svårare då att veta vem som gjorde vad och vad de dog av.
Citera
2018-01-20, 10:12
  #9816
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Håller med. Mycket okunskap i tråden tidigare om sjukdomen. Jag fick smäll på fingrarna när jag kallade det en vidrig sjukdom. Den är hemsk. Stackars stackars flickor. 💔

Verkligen! Jag kände inte till den tidigare och inte heller eventuell kopplingen till vaccination mot svininfluensan.

En alltigenom grotesk sjukdom! Stackars alla som är drabbade!! Fy fan, jag kan verkligen förstå om man bara vill ge upp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback