2020-09-24, 00:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det är väl ändå så att Navid Modiri gick ut nånstans med att det är han som ska dit?

Yep, twitter:

Navid Modiri
@modiri_navid
·
Sep 17
Hade ett samtal om invandring, samtalsklimat och nationalism med Jonas Nilsson i Palaestra igår.
Nästa vecka ska jag prata wokeness och åsiktskorridor hos Haveristerna. På måndag har jag först samtal med En arg blatte och sen Elaine Eksvärd i #hurkanvi.
#samtaletfortsätter
Citera
2020-09-24, 00:04
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Yep, twitter:

Navid Modiri
@modiri_navid
·
Sep 17
Hade ett samtal om invandring, samtalsklimat och nationalism med Jonas Nilsson i Palaestra igår.
Nästa vecka ska jag prata wokeness och åsiktskorridor hos Haveristerna. På måndag har jag först samtal med En arg blatte och sen Elaine Eksvärd i #hurkanvi.
#samtaletfortsätter
Fy fan vad tråkigt, jag hoppas verkligen pärmar åker fram så att det blir åtminstone lite intressant.
Citera
2020-09-24, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Fy fan vad tråkigt, jag hoppas verkligen pärmar åker fram så att det blir åtminstone lite intressant.

Håller med, vilken besvikelse.
Citera
2020-09-24, 08:59
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Så, eftersom Henrik helt obekymrat och öppet hoppat på en 16 åring nu på Twitter, är det öppen säsong på hans ungar sekunden de fyller 16? Frågar åt en nätmobbare...
Show me. Blev ju ett jävla liv från dem när CW outade en 16 åring.
Citera
2020-09-24, 09:21
Medlem
BigFatCones avatar
Navid-avsnittet kan jag nog tänka mig att lyssna på. Haveristerna har ju seriösa problem med Navid. Förmodligen för att han pratar med sin gäster snarare om dom och till dom. Att han är rätt slätstruken ser jag också som en fördel eftersom det är gästerna som ska ta plats. Nåja, ska lyssna när det beger sig.
Citera
2020-09-24, 11:08
Medlem
Crapmagics avatar
Vad tyckte ni om deras tagning på vegetarian mat i grundskolan?
och teorier om att barn äter vad föräldrarna tycker att dom ska äta, och att äta upp
dina grönsaker är en social konstruktion

Alla 3 var eniga om att vi ska ha köttfria dagar och man är dum i huvudet om man
argumenterar för att få behålla kött. Det handlade inte om argumenten var dåliga & att folk beter sig som "idioter" vilket är podddens USP. Utan det är 100 % ideologiskt bakomliggande orsaker till deras utbrott.

Cissi Wallin förföljer dom utifrån en klassperspektiv och har hela tiden fel vinkel på kritiken vilket är väldigt frustrerande. Sitta och ranta i 20 minuter om att hon tjänar pengar på sämre ställda, man får inte hyckla vilket överskuggar all annan kritik
Senast redigerad av Crapmagic 2020-09-24 kl. 11:15.
Citera
2020-09-24, 11:30
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
och teorier om att barn äter vad föräldrarna tycker att dom ska äta, och att äta upp

Alla 3 var eniga om att vi ska ha köttfria dagar och man är dum i huvudet om man
argumenterar för att få behålla kött. Det handlade inte om argumenten var dåliga & att folk beter sig som "idioter" vilket är podddens USP. Utan det är 100 % ideologiskt bakomliggande orsaker till deras utbrott.

Cissi Wallin förföljer dom utifrån en klassperspektiv och har hela tiden fel vinkel på kritiken vilket är väldigt frustrerande. Sitta och ranta i 20 minuter om att hon tjänar pengar på sämre ställda, man får inte hyckla vilket överskuggar all annan kritik
Just deras snack om vegetarisk mat i skolan är ett jättebra exempel på vilka Nacka-mamma-normies de själva är. Fullständigt oinsatta när det gäller kost och näring, vilket inte direkt överraskar när man ser kroppshyddorna åtminstone på herrarna i sällskapet. Och precis som Nacka-mammor kan de inte syssla med någonting annat än löst skvaller, grupptänk och självförhärligande, alla utanför deras lilla grupp riskerar mobbas och hängas ut inför en törstande Patreon-skock med får som hoppas bli uppmärksammade med ett hjärta på Twitter för någon extra dräpande kommentar mot veckans offer.
Citera
2020-09-24, 19:44
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Är man gammal nog att posta på twitter är man väl förhoppningsvis gammal nog att stå för vad man skriver? Tänk att så fort Henko eller nån annan progressiv kraft granskar nån eller nånting så är det ett "påhopp"/en "uthängning" och inte en synpunkt man kan besvara på nåt sakligt sätt?

Alltså, verkligen inte! När man är 16 är man helt jävla bränd i skallen och tycker det är skitsmart att supa, knarka å slåss, gärna i kombination med att köra fordon och livesända på snapchat. Innan sociala medier var BARN precis lika pantade, men man var pantad på sitt rum eller inför de närmast sörjande. Bara för att vi kan nå ut till hela världen, kanske vi inte BORDE nå ut till hela världen. Att då som vuxen man (nästan 40 år) tänka "Yes, den här ska vi hoppa på" är fan nästan att jämföra med att som 40 årig man känna att "Yes, hon är 15! Det betyder byxmyndig i lagens mening. Kör. I. Vind.".

Citat:
Ursprungligen postat av IncestuousMoses
Vem är det han hoppat på? Lust att länka?

Vänligen,
Incestuous

Sorry, klantigt av mig.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1308495901581770752

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Show me. Blev ju ett jävla liv från dem när CW outade en 16 åring.

Hahaha, exakt!!!
Citera
2020-09-25, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Kvinnan de citerar verkar ju inte alltför smart men de har ju inte själva något vettigt eller insiktsfullt att komma med. Axels lösning är alltså pasta med grädde och broccoli för då blir alla barnen glada och den andra infallsvinkeln var väl att om barnen är vana vid vegetarisk kost hemifrån så blir det inga problem heller.

Det blir inte särskilt mycket substans de få gånger de vågar sig utanför den gemensamma komfortzonen om man säger så...
Citera
2020-09-25, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
https://twitter.com/mrhenko123/status/1308495901581770752[/url]
Det var väl inget jättefult påhopp egentligen men däremot onödigt. Hade det handlat om att Henkos egna barn* hade blivit uthängda på liknande vis när någon av dem är i samma ålder hade han givetvis blivit helt vansinnig.

*= jag har ingen aning om hur många eller hur gamla barn han har men har för mig att han sagt att han har två stycken och jag antar att de inte är tonåringar än iaf.
Citera
2020-09-25, 13:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Det var väl inget jättefult påhopp egentligen men däremot onödigt. Hade det handlat om att Henkos egna barn* hade blivit uthängda på liknande vis när någon av dem är i samma ålder hade han givetvis blivit helt vansinnig.

*= jag har ingen aning om hur många eller hur gamla barn han har men har för mig att han sagt att han har två stycken och jag antar att de inte är tonåringar än iaf.

Fylle-Henko har inte egna barn men det har blivit väldigt viktigt för honom på sista tiden att ha sin sambos barn som props i sitt twittrande (vilken fin farsa som är full för jämnan och muckar bråk på sociala media med minderåriga inte cringe alls)
Citera
2020-09-25, 18:59
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg

Nej, det håller jag med om. Men det är en sån JÄVLA konstig sak att göra som 40 årig man (som dessutom har fått mkt kritik för att vara bullrig och gå-på-ig). Störa sig på en 16 årig tjej å tänka; "höhöhö, kolla hennes farsa, han ser inte ut att kunna springa mer än 30m utan att få stroke". Påhoppet rent objektivt är inte så farligt. Mest töntigt och rätt creepy. Men sett från en 16 årig tjejs perspektiv...eeehhh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in